Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Niks. Det er nok også sant. Investeringsmessig liker eg ikkje at dei selg eit CSV, men kan vere dei måtte det i forhold til restruktureringsplaner.

Bra for regnskapet, svært dårlig for fremtidig inntjening imho

1 Like

Synes @srh her har et meget godt poeng, samtidig uten at jeg har noen anelse så ser jeg ikke bort fra at det er en kombinasjon her.
Mulig de gjør det både for å styrke EK samt at de dreier deres business mer bort fra CSV og vil satse bortimot 100% på Psv flåten som de har bygget om og satset mye på.
Muligens de har innsett at det som liten er tungt og vanskelig å satse bredt, men heller finne sin egen, ja, kall det gjerne nisje.

De var vel nede i EK= 300 MNOK foran en utfordrende vintersesong…

1 Like

De får jo råd til å installere miljøvernmotorer på resten av flåten nå, det kan jo være bra for ratene de oppnår på resten av skutene framover. Tok litt EIOF under CB i dag tidlig for egen del.

Hva var kursen under CB?

Gikk til 5 kr. 200k på kjøp&salg. Så bevegde seg fra 4,5 og opp til 5. Tenkte egentlig å kjøpe i går til 4,3 ish…

Ok, verdi å kjøpe her da? var jo et frøktelig godt salg

Vel børsverdien var 280 mill før dagen i dag. Men en må jo ta med at selskapet har mye gjeld og at bankene vel setter mye av prioriteringene framover. Salget kan jo ha vært strategisk for å ha tilstrekkelig likviditet i selskapet i 2022 og 2023. Men salget var bull så det holder, både i forhold til flåteverdier, gevinst og reversering av tidligere verdinedskrivinger. Så en må nesten gjøre sine egne vurderinger.

1 Like

Går vel litt under radaren for de fleste denne. Fortsatt mange som ikke har forstått effektene av salget av skuta. Blir vel litt mer oversiktlig når Q4 rapporten kommer. Jeg har sittet i ro med min posisjon og venter…

EIOF – Invitation to presentation of 4th Quarter 2021 results

Fin dag for EIOF i dag, og bra omsetning. Men jeg holder nå på mine aksjer. Tror vi skal opp tresifra prosenter fortsatt.

bilde

Noen som har en mer teknisk tilnærming? Ser vel unektelig bull ut?

bilde

1 Like

Passerte 6 kr ganske så greit i dag i allefall.

EIOF - Report for 4th Quarter 2021

Eidesvik Offshore snudde til kraftig overskudd | Finansavisen

1 Like

EIOF – Presentation of 4th Quarter 2021 results

EIOF - Contract award for Subsea Viking

EIOF – Contract for Veritas Viking

EIOF - Contract award for Viking Prince