Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elkem ASA (ELK)

Er en viss korrelasjon mellom OSEBX og Elkem i dag :stuck_out_tongue:
image
image

2 Likes

23/04-2019 14:50:07: (ELK) Invitation to Elkem’s first quarter 2019 results presentation

24/04-2019 16:30:37: (ELK) Elkem ASA - Disclosure of voting proxies for the annual general meeting

30/04-2019 07:00:22: (ELK) Solid margins despite challenging market conditions

30/04-2019 11:40:41: (ELK) Elkem ASA - Minutes from the annual general meeting 2019

30/04-2019 13:43:01: (ELK) Correction: Elkem ASA - Minutes from the annual general meeting 2019

Beste aksjen på OSE? Meget mulig.

1 Like

02/05-2019 08:30:21: (ELK) Elkem ASA - Ex dividend NOK 2.60 today


Tanken her er at Ichimoku cloud gir et salgssignal i løpet av noen dager som trigger et fall ned til bunnen av skyen. Jeg har tegnet inn en rebound der, men da må det nok ha kommet en handelsavtale eller noe for å trigget den opp så kjapt. Hvis det ikke blir noen handelsavtale og de nye tariffene ser ut til å bli værende, så tror jeg det kan trigge et fall under skyen og da er det et godt stykke til støtte.

3 Likes

“Midlertidig kutte i produksjonen av ferrosilisium.”

10% price change on ferrosilicon is expected to affect result by approx.
MNOK 150 per year(2)
Ser for meg prisen kan være ned 10-20% fra Q1 til 2016 nivå som nevnt.
image

2 Likes


Og da var vi på bunnen av skyen. Jeg er skeptisk til at det kan komme en handelsavtale på plass i nærmeste framtid, og da tror jeg reaksjonen blir videre ned etter pullbacken på slutten av dagen her.

1 Like

Var tenkte å selge dagen etter utbytte, men håpet på løsning med Kina og har Funcom som hedge på handelskrigen :wink: Nå har den falt så mye at føler det er lite vits å selge for meg personlig, da jeg mest sannsynlig ikke klarer å treffe riktig på en evt opptur :stuck_out_tongue:

1 Like

Auch! Går seg nok til, men kan jo ta litt tid. Jeg håper kursen er innom 21 først…

Har Funcom, ikke hadde* :sweat_smile: Så går bra! kan godt ta turen ned til 21 for min del også.

Overrasker meg ikke om vi ser 24.5 i løpet av kort tid. Jeg kjøper i hvert fall ikke for å trade en bounce nå før jeg eventuelt føler at makro har snudd oppover.

3 Likes

Sitter selv på sidelinjen og ser etter ny inngang etter å ha solgt. Tror Elkem vil være tung fremover ifm eksalering av handelskrig og prisnedgang på sil og ferro

Btw - noen som vet når utbetalingsdato for utbyttet er?

Skulle være igår, så burde komme på inn konto idag

Ja det var det jeg trodde. Overrasket over at Elkem kødder med dette…
Melde ifra når førstemann har fått så vi kan holde øye med dette?

1 Like

Jeg tipper at det blir starten av året om igjen. Kursen kjøres alt for langt ned pga handelskrig, men Elkem fortsetter å levere bedre enn ventet. Og påfølgende kurshopp.

3 Likes

Jeg fikk mine inn på konto i går …