Jeg tror vi er grunnleggende uenige her - og det er helt greit, men tror ikke jeg bruker så mye mer tid på dette.
Her er uansett et skjermbilde fra Motorolas nettside.
Jeg tror vi er grunnleggende uenige her - og det er helt greit, men tror ikke jeg bruker så mye mer tid på dette.
Her er uansett et skjermbilde fra Motorolas nettside.
jepp - god kveld 
Motorola er da kunde av Elabs fra før …?
Du visste seriøst ikke at Lenovo eier Motorola?
hvis du skal rette, så burde du heler påpeke at motorola lanserte en telefon i 2023 ( har de hatt noen siden?) og derfor nok ikke regnse som ny kunde- selv om det er et annet segment
tror forstatt ikke det henger sammen med medligen 11.07
Smart connect er løsningen til lenovo/motorola. Lenovo er morselskapet til motorola igjen, og begge er kunder. Ikke at det har blitt lansert noen motorola telefoner på noen år. Når jeg søker opp smart connect i windows store til pc får jeg opp Lenovo som utgiver.

Kan det være så enkelt at til google play som er for androids så er det motorola som er utgiver da de er mobilselskapet, mens for microsoft store for PC’er er det Lenovo av samme grunn?
Hvem som er utgiver av appen i appstore er vell mindre viktig, da jeg går ut fra funksjonene er planlagt/gjennomført sammen.
Smart connect er definitivt lenovo sin " Internal Multi-Device Connectivity Solution". Jeg kan ikke svare på om intel la ned unison eller om Lenovo sa de ønsket å ha smartshare/seamless funksjonene inn i smart connect. Det gir veldig mening fra Lenovo når alle de andre økosystem funksjonene er i Smartconnect å kvitte seg med Unison appen. Hvis du ser over lenken under så tipper jeg de nå samler alle funksjonene inn i smart connect 3.0.
Eller mener du at det er sannsynlig at de relanserer en ny app som er kun for smartshare når de først skal integrere elabs sine funksjonaliteter? Eventuelt kan det være at det elabs løsningne integreres i Laptopen/smartphones og ikke i selve appen. Smart connect funker med annet enn lenovo Pc’er, men noen funksjonaliteter er forbeholdt kun til Lenovo. Det gir kanskje mer mening.
Ja, ser den. Det gjør det ikke noe lett at de lanserer en melding jeg tolker positivt longterm, negativt shortterm.
Tror ikke jeg vil øke noe mer enn det jeg er inne med nå. Foretrekker å være sikkert i det grønne og eventuelt øke mer hvis det faller. Samtidig vil jeg ikke selge noe mer heller, i tilfelle det skyter fart etter Q2.
Intel la ned Unison.
Grisesmell for dem - etter å ha kjøpt israelske Screenovate for 150 MUSD i 2021 og bygget Unison med utgangspunkt i deres tech.
Da kan vi vell anta at en ny løsning lanseres senest ila CES som pleier å være helt i starten av januar, det gir jo noe mer forutsigbarhet for tidslinjen hvis det nye alternativet må lanseres innen denne tiden for å unngå søksmål. Vil kanskje tro det er mer sannsynlig hvis det er et Tech world event i oktober som ifjor.
Det jeg mente var at jeg kan ikke svare på hvem av de som kom først. Var det Lenovo som sa at de ønsket å integrere løsningen slik at du bare trenger smartconnect, hvilket bidro til at Intel la ned Unison? Phonelink er en bedre app for alle telefoner utenom Iphone.
Eller var det Intel som la ned Unison fordi det ikke var nok brukere selv med Lenovo.
Høna eller egget slik jeg ser det.
Med tanke på at seamless funker uten Unison, var det i alle fall ingen grunn for Lenovo til å beholde Uni, samme hvordan vi vrir og vender på det.
Det er jo sant, men funker veldig dårlig som argument den ene eller andre veien når de valgte den løsningen fra starten av. Da blir jo spørsmålet hvorfor de ikke valgte å integrere i utgangspunktet.
Per nå funker smartconnect kun på Motorola. Det er noen funksjoner som kun fungerer opp mot Lenovo laptops.
Mulig at en dermed får noen forskjellige utfall av hvordan den nye løsningen blir.
En som er motorola til lenovo.
En som er Motorola til andre Laptop OEM’s.
En som er andre smartphone OEM’s til Lenovo.
Hvilken av disse er det nå Elabs sin teknologi skal integreres i og “power” ?
Spørsmålet er jo om motorola smartphones omfattes av lisenssalget/vil ha elabs tech. Har Elabs sin tech noe som kan forbedre/ levere merverdi for Motorola til andre laptop OEM’s eller mellom Motorola/Lenovo? Hvis de ikke har det er det usannsynlig at smartphones omfattes. Jeg innser at jeg sa noe annet tidligere, men trodde på det tidspunkt at Smartconnect var kun for lenovo laptoper.
For lenovo så er min antagelse først og fremst bredere utrulling og at alle laptoper får det integrert, men det er kun en antagelse. Selve funksjonaliteten kan ikke ligge i appen alene, for da er det vell ikke noe selling point for Lenovo hvis du kan laste den ned uavhengig av smartphone/laptop OEM. De er tross alt interessert i å drive salg til sine produkter.
Sett i lys av denne nye avtalen til Elabs tror jeg man kan lese @timontti sitt innlegg fra forrige mnd på nytt
Legger med utklipp for de som ikke hopper tilbake:

Hva om man ikke prøver å tolke en og en nyhet, men ser flere i sammenheng. Det skulle jo være unødvendig å melde samarbeid med Intel da det allerede eksisterte, dog ble det meldt likevel. Er dette relevant i sammensuriet Intel med unison, seamless og Lenovo?
Verdens dominans 
Sma 100 krysset over sma 200 denne uken, det går oppover. selv om det ikke merkes,føles eller ser sånn ut. Ifra April har det kun gått en vei, så er nok derfor 
Mange chartister som liker golden-cross, den kanskje beste indikatoren på et robust skifte til langvarig positiv trend.
Ja, stemmer det,den er velkjent. Men har faktisk ikke sett på elabs ifra et teknisk perspektiv pga har ikke noe planer om å selge i år. Ble bare inspirert av Conda sitt siste innlegg her. Er det noe her inne som har analysert Elabs rent teknisk i det siste ? nærmer vi oss det gylne krysset ?