Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ja, var det jeg tenkte på. Derfor vil jeg ikke tro at løsningen blir lansert før dette

tror ikke det med brask og bram kommer til å lanseres noen ny løsning, siden dette ikke virker som resultat av en lang prosess . Så det er kanskje ikke så mye nytt å lansere

Slik jeg ser det bestemte intel å kutte unison som en del av den større kost reduksjons planen. Dette ble ikke kommunisert ut til lenovo og andre noe særlig tid i forveien og kontrakten lenovo-intel er en intel ikke tjener noe særlig penger på

(ellers hadde ikke smart share gått for unision og intel hadde gitt lengere suppport enn ut året)

Så lenovo måtte snu seg rundt å komme opp med en løsning for å opprettholde features de lanserte i januar (hadd vært flaut / grunnlag for søksmål om de forsvant knappe 5 mnd senere )

Om lenovo kommer satste videre på smart share (eller lener seg mer mot phone link) og hvis så er “loyale” mot implementeringen det elabs er en sentral del , er vanskelig å forutsi

spenennde fremover uansett

1 Like

Jeg er helt enig i denne analysen. Med begrenset innsyn og forståelse av inntektsstrømmene blir det umulig å vurdere denne aksjen på en forsvarlig måte. Det gjør det også vanskelig å skille mellom hva som er reelle mål og hva som bare er forhåpninger.

Da selskapet i forbindelse med Q2 2024 “rev av plasteret” og droppet det konkrete målet om 500 millioner i 2025 til fordel for et mer diffust «mål på mellomlang sikt», ble det samtidig sagt at det fortsatt var mulig å nå målet i 2025. Slik situasjonen ser ut nå – med inntekter som stadig skyves frem i tid – virker det lite sannsynlig. Jeg tror tvert imot at 2025 vil bli svakere inntektsmessig enn 2024.

I tillegg har vi den andre PC-OEM-en, som man «ventet i 2024», men som det ikke ble noe av på grunn av «organisatoriske endringer hos denne OEM-en».

Personlig har jeg begynt å selge meg ned i aksjen, og jeg tror vi vil få lavere inngangsnivåer utover høsten. Som nevnt tidligere: Hvis det ikke kommer noen form for konkret guiding i Q2-rapporten, tror jeg aksjen tar heisen ned.

Her tror jeg, med all respekt og kjærlighet, at du er på vei langt ut på viddene. Fra Lenovos side er det ingen grunn til å måtte kåle med en ekstra app (Unison) når de har fått levert en fungerende løsning fra Elabs hvor de kan bake inn teknologien i sin egen app/økosystem (Smart Connect).

Når Intel først legger ned Unison, ville det ikke vært noen grunn for at de skulle opprettholde støtte kun for Lenovo. Det henger ikke på greip økonomisk, ikke minst når man ser samarbeidsaksen Intel-Elabs-Lenovo. Derimot henger det på greip at det finnes en overgangsperiode, ref. samarbeid - noe ingen andre fikk.

Tror du kan være helt trygg på at dette er en del av en større plan - helt fra forespørselen om tap-to-share, frem til i dag - og videre.

1 Like

kan se ut til at du misforstår, selv om vi skulle ende med ulike konkulsjoner :slightly_smiling_face: For

“fra Lenovos side er det ingen grunn til å måtte kåle med en , app (Unison…” ) De var allerede avhening av unision ,smart share funger ikke uten . Derfor må det gjøres endinger nå intel legger unison død, dette førte til et tetter samarbeid med elabs

" ikke vært noen grunn for at de skulle opprettholde støtte kun for Lenovo. Det henger ikke på greip økonomisk, " Nei, ening- derfor er bare support til ut 25"

“ingen andre fikk…” man får det enn er villig til å betale for. Ingen andre (så vidt meg bekjent) har bygget deler av "smart " satsingene side på unision - så er ikke vilig til å betale

Hvis lenovo bare kuttet “tap to share” etter så kort tid, ville de åpnet seg for søksmål basert på falsk reklame f.eks som sakene mot apple ai som pågår nå

(disse er bare advokatene som vinner, utbetalingen blir av type 15$ avslag er ved kjøp av ny iphone)

“del av en større plan - helt fra forespørselen …” Det virker ikke logisk fra lenovo sin side. Hvorfor bygge smart share på intel sin unsion løsing, dersom de viste at den ikke ville bli støttet lenger enn 2025 og planen var å benyttet seg av elabs sine løsninger på langsikt uansett?

Å benytte unision i knappe 12 mnd for å legge om virker ikke som planlegging, men som å reagere på at situasjonen har endret seg

Og dersom lenovo ikke viste og ei heller intel for saks skyld ( mye av cost cutting har kommet med ny ceo) at unision skulle legges ned, så kan ikke elabs ha regnet med dette

At de håpet på et tetter samarbeid med lenovo, ja. men for meg fremstår foreløpig som gasnke ad hoc.

uten at det nødvendigvis er noe spesielt negativ,

Caset deriskes, Lenovo tar selskapet dypere inn i huset og tråden selger :ok_hand:t3:

Personlig økte jeg på den nye avtalen. Å spekulere i mulige svingninger på så tynn likviditet som her er litt for bingolotto for min smak.

Bare så jeg skjønner logikken din:

• Hvorfor skulle Lenovo droppe tap-to-share, når Unison kuttes av Intel?
  • Hvorfor skulle Lenovo ønske tap-to-share, dersom de vil kutte den?
  • Hvorfor inngå en ny kontrakt med Elabs’ for utrulling av tap/seamless til hele Smart Connect om de egentlig vil kutte det?

Nå er vel Lenovo sin share hub, som ligger i Smart Connect, nesten det samme som smart share. Men er pr dags dato ikke mulig på iOS

Men det blir vel lett og legge til når iOS 26 kommer med Wi-FI Aware?

Smart Connect 2.0 er også lagt opp til accessories og third party android devices

Jeg mener det blir bingolotto av at vi ikke får noen informasjon om inntektsstrømmene. Som @Barcelona1986 skriver, kan ingen gjøre en kvalifisert vurdering om q2 blir veldig bra eller veldig dårlig. Eneste jeg forholder meg til her er at CEO sier at inntekter skal flyttes fremover i tid. Selv om caset stadig har blitt de-risket de siste årene har markedet ikke tatt notis om dette. Ser ikke helt hvorfor markedet skulle gjøre dette denne gangen. Den som sitter tilstrekkelig lenge i caset vil helt sikkert tjene penger til slutt. Men caset vil alltid vurderes opp mot andre muligheter i markedet.

Den trender opp, det er økt interesse og dekning. Kan hende du vinner på å trade innen enkelt-Q, men det er smak og behag. Med noe lengre briller er denne enkel å holde.

4 Likes

" * Hvorfor skulle Lenovo droppe tap-to-share, når Unison kuttes av Intel?" - Uten å gjøre store endringer ville de ha blitt tvunget til det pga teknsike begresninger. Måten tap to share er implementert i allerede lanserte pc-er(via smart share) så er lenovo avhenging av unison.

" * Hvorfor skulle Lenovo ønske tap-to-share, dersom de vil kutte den?" ( mulig jeg ikke helt skjønner spørsmålet, hvem er det som vil kutte? ) Prøver - Lenovo ønsker å beholde “tap to share” da dette er en feature de har brukt til å selge pc-er

Hvis denne feature skulle forsvinne etter kort tid,( pga unison ikke lenger er operativt) kan de bli annklaget for falsk reklame av nevnte pc kjøpere.

kan også hende at de øsnker å lansere flere pc-er med " tap to share" , men da må de også uansett migrere bort fra intel sin løsning - derfor tetter samarbeid med elabs

Det er dette elabs har fått kontrakt på nå , og (slik jeg ser det) er en reaksjon på kuttet fra intel,

" Under the terms of the contract, Elliptic Labs is delivering its AI Virtual Smart Sensor PlatformTM to support the migration from a software integration app provided by a partner to the customer’s internal multi-device connectivity solution. "

Tror lenovo hade valgt å forstsette med unsion dersom det hadd levd videre. Igjen, hvorfor utvikkle en app som bygger på unison, hvis ikke man skal bruke den 12 mnd etterpå?

"* Hvorfor inngå en ny kontrakt med Elabs’ for utrulling av tap/seamless til hele Smart Connect om de egentlig vil kutte det? " - Mener ikke bastant at lenovo vil kutte hele smart share, bare at det er en mulighet som kan komme hvis phone link blir mer dominerende og/eller ny integrerte løsninger kommer med windows 25H2 eller 12 når den tid kommer

Ser ikke bort ifra at mye av utviklingskostnaden rundt overgangen til elabs allerede er tatt ( ifb migrasjonen av eksisterende "tap to share " pc-er) og i så fall gir det veldig god mening å fortsette bruken - så de fikk utvidet kontrakten

Men dette er “veien blir til som enn går” og ikke planlegging . Fastholder ( intill noe annet dukker opp) at verken lenovo eller elabs kunne vite hva intel hadde tenkt til å gjøre med unsion

Kan hende? Poenget med den nye kontrakten er at alt av nye Lenovo (og Motorola)-produkter kommer med seamless. Har du ikke catchet den biten?

bare en formulering som tar høyde for at ingen ting er 100% ,før produktene er lansert og ute i markede

1 Like

Men du forstår at her skal seamless integreres rett i Smart Connect, right? Det er ikke snakk om produktlanseringer i dette tilfellet. Det er også grunnen til at lisensieringsavtalen endres.

hvor er du får smart connect fra ( motorola, ja jeg vet lenovo eier de) når ble del sluppet?

melding som kom 11.07 dreier seg om "Current Laptop Customer " (som vi antar er lenovo) og migrasjon av smart share fra unison til elabs sin tech

ikke ett ord om smart conect

Og hvilken “Internal Multi-Device Connectivity Solution” tror du det er snakk om?

smart share ???

“Smart Share” er Lenovos navn på seamless - som du vet. Hvorfor erstatte seamless med seamless og samtidig endre lisensieringsstrukturen just for the hell of it?

Logikken i meldingen tilsier at det er Smart Connect det er snakk om. Hvis ikke, ville det ikke vært behov for å endre lisensieringsstrukturen. Den må endres når man skal rulle ut IP til alt av Smart Connect-kompatible enheter.

1 Like

[quote=“tweedR, post:2020, topic:41635”]
Smart Share” er Lenovos navn på seamless -
[/quote] - Nei det er ikke , og seamless blir ikke erstatte med seamless. UNISON blir erstattet

Smart connect er feil selskap. Meget grov feil informasjon hvis de slår sammen lenovo og motorola, for å så referere til sammensuriumet som " eksisterende laptop kunde" Den feilen skjer ikke

Du mener denne appen ikke kommer fra den eksisterende laptop-kunden?