Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ja, stemmer det,den er velkjent. Men har faktisk ikke sett på elabs ifra et teknisk perspektiv pga har ikke noe planer om å selge i år. Ble bare inspirert av Conda sitt siste innlegg her. Er det noe her inne som har analysert Elabs rent teknisk i det siste ? nærmer vi oss det gylne krysset ?

En måned siden i dag.

4 Likes
9 Likes

Kult :ok_hand: Er dette en Lenovo pc?

Kult! Jeg klarer ikke helt følge med, men er ikke dette en ny feature?
Er dette hardwarebasert på andre PC?

Dette hører til tilbehør pc/laptop delen, med bruk av HPD.

ifra Chatgp4:

The laptop in the image is most likely an HP (Hewlett-Packard) device. Here’s how I can tell:

• The sticker layout and design are characteristic of HP laptops—especially the Intel Evo and NVIDIA (or other hardware) stickers placed near the bottom right of the keyboard.
  • The keyboard style , color, and the layout of the touchpad and palm rest area also resemble those found in HP’s EliteBook or Spectre series.

Looks like a Dell Inspiron 16 laptop. Maybe just what they use to demo stuff at the office?

1 Like

Enda en ny feature, som bare kan bruke eksisterende sensorer på laptopen. Inntekter ‘rett på bunnlinjen’ dersom noen kjøper den :slight_smile:

Kort vei nå ut i alt av Lenovo med den nye avtalen hvis de vil ha den :slight_smile:

Får håpe det er et lite hint fra Laila at de bruker Dell :crossed_fingers:

1 Like

Ja, for har de ikke alltid hatt demoer med Lenovo-pc’er tidligere? Mulig jeg surrer.

Dette er i prinsippet bare et eksempel på hvordan kunder kan utnytte HPD til å aktivere/deaktivere eksisterende løsninger på hardware. Med andre ord - intet produktmessig nytt her, kun demonstrasjon av et use case.

De har brukt HP i demo flere ganger tidligere.

Sikker på det? HPD featuren er jo aktivert til å.virke ved at boen sitter for enheten. Denne må jo tweakes til å virke når fingrene nærmer seg tastaturet. Selv om samme ‘sensor’ brukes så me vel Elabs levere ‘ny konfig’ til dette?

Produktet er det samme, dette er en demonstrasjon av en funksjonalitet som ligger i det. Eller tenker du at dette er en “Human Hyper Presence Detector”? Jeg har trua, jeg - men man kan ikke slå alt inn på kassa. Da blir det som å først ta betalt for å lage en bryter, deretter ta betalt for at den kan skru noe - så ta betalt igjen for at samme bryter kan skru noe av.

Til sammenligning - jeg jobbet i et selskap som leverte en SaaS-løsning. I løpet av seks måneder ble det lansert rundt 100 nye funksjonaliteter knyttet til ca. 70 mulige use cases. Prisen økte ikke - men produktet vi solgte ble mer salgbart fordi bruksmuligheter og stickiness økte. Økt nytteverdi = lettere å selge.

Siden Laila viser funksjonaliteten, kan det være at det er en kunde som nettopp har bestilt det?

Ingen vits å vise frem Lenovo. Bedre å vise frem at ting funker på laptopsene til de kundene du vil close :wink:

Akkurat som alle CEOs og managers i vestlige bilselskap burde kjøre rundt i kinesiske biler og lære hvordan de skal henge med i svingene fremover. Bedre det enn å kjøre sitt eget merke.

Ganske langt fra nødvendigvis. Som nevnt over utvikles denne type produkter kontinuerlig. Det kan absolutt ha vært en feature request fra en kunde. Klart, en slik request kan komme fra ‘eksisterende’ kunder - eller en kunde som har forespurt det ifm. en POC eller utviklingsavtale. Men det kan også være noe som er progget for å ha litt wow-faktor å vise frem. Med all mulig kjærlighet, det er også lettere å selge gimmicks enn patentert ultrasonisk programvare.

2 Likes

image

VWAP13,4630, høy 13,74, lav 13,32. Åpenbart enda lettere for shortistene å sende den i dagens lav i ferietiden. Men skuffende stille fra selskapet. Laila er vel på et eksotisk feriested, de som gidder kan jo følge henne på Instagram.

Av dagens 136 571 aksjer ble 1107 av dem omsatt for 13,74. Disse ble solgt 3 sekunder etter åpning. Så dagens høy er i så fall like kunstig som dagens lav.

Ref. ‘skuffende stille’ - hva forventer du at selskapet skal gjøre akkurat nå, egentlig? Det er litt uklart for meg. Kunstig kurspleie? Det er vel ikke mange dagene siden vi så et eksempel på Elabs-hinting?

1 Like

Det er viktigere å notere seg at VWAT som oftest er høyere enn sluttkurs. Noe som tilsier at kursen bevisst sendes ned mot dagsslutt. Og jeg hadde håpet på mer funda-news.