Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Har altfor mye i aksjen, men håven er ute igjen litt lengre nede i boka. Ny Intel avtale, integritet i en «eksisterende» pc leverandør. Smartphones kommer ramlende inn. :champagne: Blir spennende år med Elabs. Lykke til gamle og nye investorer :cowboy_hat_face:

Ser nok ut til at du kommer til å tjene mye på dette, om du har investert kraftig her. Selskapet har levert over all forventning etter min mening. Men jeg har ikke så høye forventninger da, ledelsen har jo klart å skape…skal vi si urealistiske tidshorisonter for sine mål,som vi ser godt på kursen siste årene. Godt de har tonet ned dette. Selskapet vokser kraftig,og de er over kneika mhp emisjon, nå nærmer vi oss Q og viser dette også denne store veksten som forrige, så kommer nok kursen etterhvert,bare de leverer godt og stabilt over tid.

1 Like

Gitt at ELABS når sitt 500+ innen “rimelig tid” så er den store utfordringen med dette selskapet noe som heter ALTERNATIVGEVINST - dette har dels vært død kapital i flere år nå, er omtrent på min GAV nå pga stadig kjøp på lavere kurser. 100% på 3 år eller 100% på 6 år er enormt forskjellig avkastning. Det første gir 27% p.a., det andre gir 12% p.a. og da er risk/reward på 12% temmelig elendig vs alternativene (høyrente 9% p.a. over siste 6 år etc).

2 Likes

image

Aksjen som vanlig solgt ned mot slutten. Selvsagt helt tilfeldig. Tipper at MP har lånt ut enda mer til shorting

ikke så my info å gå ut ifra, men blir spennende å se hvilken løsning lenovo har valgt her

ca 34 sek

2 Likes

Det står noen sekunder før i videoen:
Smart Connect

bilde

5 Likes

er det elabs?

Ikke enda, men mye som kan tyde på at en fremtidig oppdatering inneholder teknologi fra Elabs

image

Da skjedde det atter en gang, aksjen solgt ned siste delen av dagen. Manipulering? Åpenbart. Burde Oslo Børs se på saken? Åpenbart, spesielt siden dette skjer hver eneste dag. Kommer Oslo Børs til å gjøre noe? Nei,

2 Likes

Din besked kan gentages i dag. Tror, du har ret.

Det virker grelt …

Har ikke fulgt med så godt på det regulatoriske, men det er vel Finanstilsynet som har ansvaret for å følge med på dette nå? Og det øker vel neppe sjansen for at det sees på.

image

Jeg har kontaktet Oslo Børs, så får høre hva de har å si. Tror det er Finanstilsynet som til slutt skal følge opp, men det skjer vanligvis etter tips fra Oslo Børs. Jeg har overhodet ingen forhåpninger om at de kommer til å bruke tid på et lite, illikvid selskap som Elabs., men tenkte at det kunne nå ikke skade å send en mail. Selgerne jobbet hardt for å få den til å slutte på dagens lav i dag, men tapte for en gangs skyld den kampen😀

La oss bare kjøpe “billige” aksjer så lenge vi kan

1 Like

Kommer nok an på hvem som får denne henvendelsen hos tilsynet. De tar nok små saker også, hvis det er veldig klare brudd. Da trenger de nemlig ikke bruke store ressurser på å lage en sak og statuere et eksempel på lovbryter, og oppnår også da en lett seier. Uansett, bra du meldte det inn, greit å få noen til å se litt nærmere på dette.

4 Likes

Stemmer det at de hadde på omtrent samme tid, 5 modeller shipped jan- aug 2024 ?

De har jo nå 38 modeller shipped, det er jo et veldig hopp !

Pågående shortsalg av innlånte aksjer

Fikk svar fra Oslo Børs: "RE: Manipulering av Elabs. Det er Finanstilsynet som er endelig myndighet for markedsmisbruk, og det er de som kan sanksjonere.
Vi tar også i mot tips og innspill og gjør også selvstendige undersøkelser basert på henvendelser vi får. Der vi finner det er grunn til mistanke oversender vi saken til FT for videre undersøkelser og vurderinger. "

Det er jo et svar som kan brukes til alt og som vrir ansvaret over på FT. Hvis man skal gjøre jobben deres litt mer utfordrende så kan man jo følge opp med:

Fint dere tar i mot tips. Jeg sendte et slikt tips. Har dere valgt å gjøre en slik selvstending undersøkelse basert på henvendelsen min? Hvis nei, hvorfor ikke? Hvis ja, fant dere grunn til mistanke og har sendt det videre til FT eller mener dere dette er helt normal kursutvikling og har valgt å ikke sende det videre?

Tipper uansett man får et vagt svar på en slik mail også, men synes ikke de skal slippe så lett unna.

1 Like

Uten at jeg levner det noen stor sjanse for å bli fulgt opp, er det vel bedre å ta kontakt med Finanstilsynet direkte ettersom de har både ansvaret og virkemidler/innsyn i alt.