Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. Langt flere modeller shipped i den tidsperioden enn 5 modeller.
Ifjor var Q2 rapporten i 12. juli, da var antallet 34.
Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. Langt flere modeller shipped i den tidsperioden enn 5 modeller.
Ifjor var Q2 rapporten i 12. juli, da var antallet 34.
Men mÄnga av modellerna som lanserades fÞrige Äret selges vel fortsatt? Og borde vel gi i hvert fall noen kr i inntekter?
nja, du forveksler launched med shipped. Det stemmer at de skriver Launched 34 modeller i presentasjonen,ikke shipped.
Tja, det blir jo flisespikkeri etter min mening. Som regel annonserer Elabs litt etter/samtidig med at mobilen blir tilgjengelig i markedet. Elabs skiller ikke pÄ det sÄ langt jeg kan se. Hvis du ser hvor mange som er launched per pres i Q1 og legger til nye annonseringer sÄ ser du at det gÄr relativt opp 1 for 1.
Hvor har du det fra at sammenlingingsvis var det 5 i fjor, det Äret de lanserte flest smartphones i selskapets historie?
Jeg vil tro mange av de fortsatt selges. Har hatt oppfatningen at det ikke er salget, men produksjonen av enheten som gir inntekt til Elabs.
SpÞrsmÄlet er vell mer om de fortsatt produseres pÄ fabrikken? Det mÄ nevnes her at dette er mid til low end telefoner og jeg tviler pÄ at vi kan regne med at f.eks low end produseres i 3-4 Är som en iphone. Tipper nÊrmere 1-2 Är kanskje?
Vil anta at OEMâs Ăžker produksjonen av f.eks midrange hvis de ser hĂžy etterspĂžrsel, men det er mye usikkerhet her. PĂ„ et tidspunkt mĂ„ du ogsĂ„ produsere de nye telefonene som lanseres. Jeg har ingen anelse om hvor mange smartphones de forskjellige OEMâs har mulighet til Ă„ produsere og om det er en begrensende faktor.
ForsĂ„vidt angĂ„ende shipped units sĂ„ har de store aktĂžrene alle mĂ„lt at Lenovo har shipped 15% flere laptops i Q2â25 vs Q2â24. HĂ„pet egentlig at dette pĂ„ et eller annet tidspunkt skulle fĂ„ innvirkning for Elabs sin bunnlinje, men med ny lisensavtale har jeg null ide hva Ă„ forvente.
Ja, den statistikken mĂ„ frem i lysetđ
PC-salget Ăžker sammenlignet med i fjor og Lenovo Ăžker enda merđ„
https://my.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS53677225&_gl=1
Hvis du leser pressemeldingen fra i dag sÄ bruker de «launched» og «shipped» som synonymer.
Overskriften er ny «launch», men totalen ytd er « 39th smartphone model we have shipped in 2025 year to date»
Heisann. Beklager litt treige svar, men en del andre ting som stjeler tiden. Ja, ser at i nyere tid er litt mer uklart mhp lanuched/shipped. Hvis vi ser pĂ„ siste nyhet , der de launcher vivoâs X200FE smartphone 28 July, sĂ„ ble den faktisk shipped/ tilgjengelig globalt 23 July. sĂ„ vi legger den dĂžd. De er ikke sĂ„ konsekvent pĂ„ det som tidligere, da var det Signed -Launched-Shipped. Mhp de 5 ifjor, sĂ„ prĂžvde jeg meg pĂ„ denne chatgpt, pga sliter litt med tid til dypere dykk akkurat nĂ„ ( blir bedre om ca 2 uker), og ser at den er ikke smart nok ennĂ„, til Ă„ faktisk lese innholdet i rapportene.
Det er riktig tippet, de ligger pÄ 12-24 mÄneder fÞr de fases ut normalt sett,men alltid unntak.
Der poppet det opp et varsel pÄ min Lenovo PC.
Lei av Ä mÄtte bytte mellom flere enheter?
Smart Connect synkroniser skjermer, apper og filer - raskt enkelt og sĂžmlĂžst.
Kjekt Ă„ ha eierinteresser i en slik lĂžsning, og se at det sprer om seg.
Er det oppdatering som rulles ut i disse dager?
Sorry, jeg mikset nok opp dette med âTap to connectâ (AI Virtual Tap to Pair Sensor).
Trodde det var et resultat av den nylig annonserte avtalen med Lenovo at det dukket opp et varsel pÄ min 3-4 Är gamle Lenovo PC . Beklager forvekslingen.
Bare for Ä forstÄ litt bedre; kom det opp et varsel/promo pÄ din Lenovo for tap to connect?
Nei. Det var âSmart Connectâ som dukket opp med varsel pĂ„ min Lenovo PC.
Jeg som var litt for entusiastisk, og for rask pĂ„ âavtrekkerenâ.
Beklager hvis jeg var utydelig i min korreksjon/beklagelse i etterkant.
Smart Connect er ikke et Elabs-produkt.
Alt tyder jo pÄ at de er endel av det etter siste bÞrsmelding:
The customer has previously used a third-party integration app to deploy Elliptic Labâs AI Virtual Smart Sensor Platform across their device portfolio, and the transition represents a strategic shift toward enabling tighter integration of Elliptic Labsâ AI Virtual Smart Sensor Platform directly into the customerâs software stack. By embedding Elliptic Labsâ AI Platform into their proprietary solution, the customer streamlines deployment across its device portfolio and signals a deeper commitment to Elliptic Labsâ technology as a foundational component of its smart device roadmap.
Vanskelig aksje Ă„ vurdere â jeg har derfor solgt meg kraftig ned.
Det har kommet svÊrt gode nyheter om samarbeid med bÄde Intel og Lenovo, men markedet er mest opptatt av hva dette faktisk betyr for fremtidige inntekter. SÄ langt har selskapet ikke gitt noen indikasjoner pÄ hva disse avtalene kan innebÊre i kroner og Þre.
Jeg tror ikke Q2-tallene blir spesielt sterke, og isolert sett forventer jeg at det vil fĂžre til et betydelig kursfall. Dersom selskapet derimot kommer med en konkret og troverdig guiding for 2025/2026, tror jeg det vil kunne snu stemningen og gi kursen et lĂžft.
Per i dag fremstÄr det som om ledelsen styrer skuta uten noe klart bilde av hvilke inntekter som kan forventes. Ifm q2 2024 (da mÄlet om 500 Mkr ble forskyvet til «mellomlang tid») ble det sagt at det fortsatt var mulig Ä nÄ mÄl om 500 Mkr i 2025. I dag vet vi at selskapet ikke ens i nÊrheten av Ä nÄ dette. Uten guiding vil aksjonÊrene mÄtte fortsette denne reisen i blinde.
Liker ikke Ä si det, men jeg tror dessverre du har et poeng. Ledelsen er altfor dÄrlig til Ä fortelle om hvilke inntekter som kan forventes ut i fra de kontraktene som inngÄs (jada, jeg vet at de er bundet av konfidensialitet etc etc). Blir det sÄnn passelige tall i Q2 men uten at de sier noe om Äret som helhet, sÄ er jeg redd du har rett i at vi kan se aksjen kraftig ned igjen. Jeg har imidlertid ikke lettet meg noe sÊrlig, satser pÄ overraskende guiding og at smilet sitter enda lÞsere hos CEO. Om mulig.