Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

At nåværende styreleder ikke har kjøpt aksjer i selskapet er en skam, rett og slett. Han har betydelig formue og har sittet i styret siden lenge før børsnotering, siden 2015.

2 Likes

Fersk Q&A med Ceva.

“The collaboration between Elliptic Labs and Ceva is part of the company’s wider strategy of identifying application partners they believe can show the value of its NeuPro architecture, said Chad Lucien, Vice President and General Manager of the Sensors and Audio Business Unit at Ceva in a conversation with IoT Insider.”

9 Likes

Bør vel fortelle det meste om hvor kursen skal…

2 Likes

Det sier nada om hvor kursen skal. Hvis ikke styreleder hadde hatt tro på selskapet, hadde han aldri tatt jobben som styreleder. Det er dessverre ikke samme kultur her hjemme som i en del land ute, hvor det hadde vært utenkelig at ikke styreleder eide en eneste aksje i selskapet. Så helt enig med Barcelona86 i at det er en skam at ikke styreleder har kjøpt aksjer i selskapet.

Elliptic Labs – Granting of Share Options to Board of Directors, Mandatory Notifications of Trade | Elliptic Labs

I don’t know if I would buy stock at this risk level IF I had those options, why should he? All I want is that the company as a whole execute their business strategy well and keep the business fundamentals getting stronger. Just like it has, albeit more slowly than everybody hopes.

Those are pocket change

How much of your wealth should you tie to a risky little software company? I have invested relatively much, but a wealthier, more risk-averse person would probably invest less. I still don’t think one single person’s (chairman or not) investment makes any difference. Imagine he puts 2 million nok in Elabs tomorrow. What happens then? Stock price goes up for a week? Then it goes down again and we find another thing to complain about out of our boredom.

2 Likes

Enig i at norske styregrossister er dårlige generelt på symbolske eierskap. Det sagt er norske småsparere ofte misforstått opptatt av det. Helst i case som dette hvor kursforventningene eller caset ikke har båret frukter til forventet/ønsket aksjonærtid.

Edit:

Noen kjøper seg kraftig opp til 1 million aksjer per siste lister.

2 Likes

Ref. innlegg fra 26. juni:

For 15 år siden var det ikke åpenbart at de ville lykkes. Nå sikter Stingray…

2 Likes

Ceve Inc har steget nesten 11% de siste dagene. Jeg håper det drypper litt på Elabs også når fremtiden ser lysere ut for Ceve etter at de leverte bedre Q2 enn ventet. :pray:

1 Like

My biggest fear regarding the Q2 pres is exactly this combined with the usual vague comments about future earnings. That short-term earnings take a hit in some way is clear from what has been said.
The reason why I’m not selling is because I believe that the deal could be transformational for Elabs, but if they do the usual thing and keep the info to the market vague I would not be surprised if we see a dip.

We really need them to actually give some info about the implication and potential size of this deal for ELABS. Could even be something vague as we believe this deal will give earnings in a range of between 100-XXX million in 2026. Negatively impacted Q2 and no clear statements on what the new licensing contract structure brings will could lead to negative short term stockprice development.

Har de i det hele tatt mulighet til å kjøpe aksjer, de må da stå på innsidelister? Så tett som Elabs holder info om kontrakter osv må jo dette regnes som insideinfo som forhindrer kjøp?

Står du på en innsideliste, er det bare å handle i vei iht. verdipapirhandelloven.

Edit: Og siste tildeling av opsjoner til styret finner du her:
https://ellipticlabs.com/mfn_news/elliptic-labs-granting-of-share-options-to-board-of-directors-mandatory-notifications-of-trade-2

Virkelig? Hvor har du det fra, jeg har ikke noen inngående kunnskap om verdipapirhandelloven og MAR, men det for min del strider det mot den grunnleggende hensikten bak forbud mot innsidehandel.

Edit: jeg er relativt sikker på at du tar feil der. Så mye info som de holder tett til brystet må det da være umulig å kjøpe aksjer. De vet jo vilkår for avtalene med OEM’s som aldri blir offentliggjort siden 2020.

Definisjonen av innsideinformasjon bygger på fire hovedkriterier. Disse krever at det må dreie seg om opplysninger

• som er presise
  • som ikke er blitt offentliggjort
  • som direkte eller indirekte vedrører en eller flere utstedere eller ett eller flere finansielle instrumenter, og
  • som er egnet til å påvirke kursen på de finansielle instrumentene eller tilknyttede finansielle derivater merkbart dersom opplysningene blir offentliggjort.

Tror du overdriver verdien av informasjonen de sitter på opp mot verdien av informasjonen til markedet.

Det er ikke uvanlig at innsidere holder aksjer i selskaper hvor betingelser ifm. leveranser til kunder ikke er kjent for øvrige aksjonærer

Dessuten er logikken enkel: Hvorfor få opsjoner for styrearbeid dersom de ikke kan benyttes før, i beste fall, man eventuelt er ute av styret? Sitter man over tid, vil opsjonene faktisk gå ut på tid før de kan benyttes.

Til sist: Hvordan kan CFO’n i selskapet inneha 57 400 aksjer dersom du har rett?

Opsjoner er mulig å innløse selv med innsideinformasjon.

Det er jo en forskjell på hva forskjellige styrer sitter på av informasjon. Hvis personer på innsidelister handler så kjøper de som regel ved en kvartalspresentasjon, samtidig som gjerne selskapet kommer med en guiding/forventning for året. Hvis et selskap sier de vil ha 300 millioner i omsetning og 150 mill i inntekt, så er ikke mindre avtalevilkår av betydning.

Når halvparten av analytikerkorpset gjetter/kalkulerer fordi selskapet ikke kommer ut med info/guiding blir det annerledes. Virker for meg som disse avtalevilkårene/informasjonen de sitter på oppfyller hovedvilkårene, uten at dette er jus jeg er vell versert i.

Du misforstår også eierskap/handel. Det er ikke noe problem å eie i selskapet du jobber i, det er kjøp og salg(handel) som er forbud ved innsideinformasjon.

Hvis du har en opsjon du er tildelt gjennom jobb med strike på 10 kr, og kursen står i 14 ved utløp så vil alle investorer uavhengig av innsideinformasjon utløst de. Det er kun kursen som bestemmer, så opsjoner er ikke problematisk på samme måten som handel.

Null ide hvor du får for deg at dersom du har innsideinformasjon og skriver deg opp på en liste så blir all handel grei.

Jeg tror jeg står over videre diskusjon med deg på denne.

Edit: Kun fordi jeg ikke gidder.

1 Like

Det er greit, er ikke så relevant for aksjen uansett egt.

1 Like

Er 100% sikkert at det er fritt frem for både kjøp og salg fra innsidere selv om selskapet er bundet av sterkt begrensende avtaler med hovedkunde(r), så lenge dette er utenfor “stille perioder” i forkant av rapportering. Jeg har selv sittet med CFO-ansvar i børsnotert selskapet…og var ansvarlig for å følge opp bl.a. nettopp innsideregelverket.

3 Likes