Reprise altså. Det var jaggu meg noen som meldte det.
Det står; The transaction has been carried out for tax planning purposes.
Omsetningen i dag var på 1,4mill aksjer, så det er noen som har plukket dem opp, evnt har hun flyttet dem til annet selskap el.
Da fikk vi svaret på hvorfor hun for første gang klarte å overbevise Lenovo om å offentliggjøre beløpet på en kontrakt. For å øke transparens klarte hun å lire av seg. For en type. På vei ut antar jeg.
Litt bombastisk konklusjon der. Så den ikke komme, men å si at hun la frem summen på avtalen til Lenovo kun for å selge aksjer er drøyt.
Sterk call.
Jaggu, det viste seg å stemme det.
Komisk ble det.
Kan nesten begynne å lure på om hun ikke skjønner hva slags signaler dette sender og om hun er lojal mot eget selskap. Når hun nesten selger 50% av sine egne aksjer blir jeg skeptisk.
Oh, the irony.
The transaction has been carried out for tax planning purposes.
Denne la jeg ikke merke til ved første øyekast. Det forandrer saken en hel del (heldigvis).
Samt:
Her kommer det nok mer info.
Hindenburg. En bruker opprettet 18. august. Kun tre innlegg. Alle med fokus på CEO.
For ikke å snakke om nicket. Can’t make this shit up.
EDIT:
Tja, selv med hennes aksjer og opsjoner blir vel ikke skatteregningen på over 20mnok. CEO i Xplora brukte den samme forrige uke, da han solgte for 3.5mnok ( Hadde visst bare 16.7% eierandel i EF investigo holding as. Takk for klargjøringen Riskypick), men det har jo opsjonene fått en kraftig reprising. Det er vel ikke casen her
Det skjønner hun nok godt, men hvorfor skulle hon bry seg? Hun plokker inn 22 MNOK. Det er ikke et Leila-problem, uten et problem før alle andre. Men elegant er det ikke.
Da er du jaggu naiv om du tror blindt på den der. Tax planning er vel den mest brukte grunnen til alle innside-salg. Spent på å se hva markedet tenker. Først forteller hun alle at resten året kommer til å bli dritbra. Og så selger hun to mill aksjer til en kurs lavere enn dagens VWAP. Hvis det er for ‘tax planning’, ville det ikke vært bedre å selge om tre måneder? Boooooooooom … 
Tror aldeles ikke blindt på den, særlig ikke i fravær av mer info om hvem som kjøpte osv.
Dog synes jeg det er vanskelig å ikke regne inn 160+ mnok i 2025 osv, helt uavhengig av det stuntet her.
Som tidligere nevnt i dag, så er jeg mer bekymret for om enkelte inntektsstrømmer er i ferd med å flate ut (enn jeg er bekymret for 160 mill oms i 2025) - og det vet hun bedre enn meg, for å si det sånn.
Hvad svarede ceo på spørgsmål i dag vedr. øvrige pc oem ?
Ikke at tillid til svaret er intakt .
Bokstavelig talt holdt meldingen på å ta livet av meg. Middag gikk rett i vranga 🫣
Men har fått kommet litt til hektene og puster litt med magen…
Nekter å tro at hun selger halve livsverket sitt for skarve 22 millioner… her må det være andre ting som ligger bak skatteplanlegging. Mitt beste tips er å ha overført dette til ett privat selskap som skal holde aksjene.
Det betyr vel at «kjøper» også er innsider og denne må meldes??
Håper og tror også det blir mer klarhet i det der - helst før heller enn siden. Men sikkert er det jo ikke. Hun skjønner at dette burde utbroderes noe for å ikke sende helt feil signaler.
Hvis man flytter aksjene til et annet, heleid selskap - for tax planning reasons - så må jo den meldingen komme samtidig. Noe annet er bare rør. Det samme gjelder forsåvidt dersom hun har solgt de to millionene aksjer til Lenovo, Intel eller Den Amerikanske Stat.