Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Så har du vist ikke oplevet forrige episode , den etik og morale som ceo. Manglede information til investore .

Meldinger af allerede meldte meldinger ,
Melder enda et co work med 5 top oems . Ingen udover Lenovo som har båret frugt .

Lenovo ved ellitpic er presset grundet deres håbløse guiding , Lenovo kommer ikke til at betale den guiding elabs smed ud for år tilbage.

IMO

1 Like

Skjekket nå, hennes investeringsselskap(Chronos invest) ble slettet 30.06.25 ifølge proff.no. Håper virkelig det dukker opp ett holdingselskap eller no lignende i hennes navn. Vi for prøve å følge med.

Ja enig til førstnevnte. Sistnevnte er muligens mer kinkig hvis under flaggegrense osv.

I think she is operating in at least three companies as owner/angel. One was the one with PC security / ID badge or something (check linkedin for details). Would this be a good thing for elabs?

It’s possible that she prioritizes her companies i.e. where money is needed.

Btw: If the management expected revenues to shift from Q2 to Q3 due to new contracts, then their expectations for Q2 revenues were pretty significantly based on timing of contract milestones. I.e. running license fees are still relatively small compared to what timing of new contracts causes for quarterly revenues. Well we all know this.

Second thing I see rarely people discussing is the overall risk level of the investment case from the point of revenue distribution. I mean if >50% of revenues come from one customer, the case is basically of high r/r no matter how long-term contracts there are in place. Lately I’ve seen people mainly discussing how the ‘investment case is now significantly de-risked after latest lenovo contracts’. I have to disagree with this

Jo, jeg var aksjonær på den tiden også. Hvis jeg ikke husker feil, kom den meldingen iten forklaring. Uansett er det forskjell på ca 200 000 aksjer og 2 millioner aksjer.

1 Like

Is de-risking tax planning purposes?

Skatter hun egentlig til Norge lenger? Er ikke hun California resident? Råsterkt å høre henne hos Finansavisen i dag. Nå var det mer Mr. Nelson enn noen sinne.

1 Like

Måtte google hvem det er

Mr. Nelson er en løgner og en skrytepave som har bodd i USA og snakker norsk med amerikansk brytning. Han ønsker primært å sove og spise. Hans fortid i Amerika danner grunnlag for mange av skrønene han serverer Pernille. Han har, etter eget sigende, blant annet slåss med grizzlybjørner. Mr. Nelson bruker solbriller og er kledd i en liten skyggelue og rutete bukser.

Lurer på hvorfor vi ikke regner resterende år med 80+55 mill? Q2 i fjor var med milestone Lenovo, likevel tjente de 80 mill H2. Nå skal det da i teorien bli 80 mill + 55 mill? Og det gitt samme avtaler og reccuring som i fjor. Så gitt en liten økning også her, så kan vi krype enda litt og fort passere 140 mill for H2 og da er vi på 190-200 mill for 2025. Dette er jo ikke urealistisk?

Den sleipe slangen slår til igjen. At folk ikke lærer.

1 Like

Nå er det halmstrå her, må jeg være så ærlig å si.

De har tjent 52 millioner så langt i år. De skal få 55 milloner inn på konto fra Lenovo. I tillegg antar vi at de får 50 mill i løpende inntekter. Det blir totalt 157 mill for 2025e. Hvorfor i alle dager mener du at det skal bli 80 + 55 for H2’25? Altså, de kan naturligvis tikke inn 30 mill i upfront de neste fire månedene, men i lys av hva vi har sett fra salgsavdelingen så langt i år - samt at CEO banket ut 2 mill aksjer i dag - hva er argumentasjonen for akkurat 30 på toppen av tallene jeg akkurat har listet opp?

1 Like

Nesten til å få litt frysninger av😀

For ordens skyld, så var det norskamerikansken jeg refererte til ifm. Mr. Nelson. Hans personlighet, fremtoning og CV har jeg ikke så sterke minner av fra barndommen.

Exit skatt kanskje? Gjelden til Støre og Vedum kan jo være lei og betale basert på bare lønnsinntekter.

Alt avhenger av i hvilken grad man vurderer CEO som en slange og/eller salget som et rødt flagg. Veldig spesielt å fortsette i stolen uten at dette utbroderes dersom man ikke er på vei ut.

Den foreslåtte exit-skatten hadde jeg helt glemt. Støre-regjeringen er gift for norsk eierskap og ligger an til å få fortsette. Avhengig av hva det betyr (eller ikke) kan det gi kjøtt på «tax purposes» beinet.

2 Likes

Dette har lite med skatt å gjøre. Dette er det klareste tegnet på at verdien på Elabs ikke vil komme opp nærmeste par åra. Hun timet salget bra sist.

2 Likes

Ja, hadde samme tanke. Var samtlige aksjer og opsjoner i holdingselskapet som ble slettet? I så fall forklarer det mye. Det kan også være kildeskatt om hun har vært ute mer enn 5 år? Jeg trodde forøvrig ikke det var mulig å være daglig leder/CEO uten å ha norsk addresse? Kan hun ha meldt flytting nylig?

1 Like

Hvorfor ? Vente til kursen hopper etter Q3 heller, idiotisk trekk av Laila her,for hennes egen del og våres. Nå blir shorterene glad.

Rekker fint evt skattekrav for 2025 da. Det er vel for seint å betale krav for 2024 nå.
Denne begrunnelsen kjøper jeg ikke, nå skal vel kursen gruses ned til minst 8, frem til Q3 da.

2 Likes

Dette var et spørsmål til Conda, siden jeg ikke skjønte logikken bak omsetningsprognosen hens.

Var ikke forsøk på halmstrå, var bare det de hadde i H2 i fjor. Hvorfor skulle de ikke klare det i år?