Om det skyldes manglende tro på oppside er hun er løgner for å si det mildt.
Klarer ikke helt se hvorfor hun skal ta skatten på de 2 million aksjene sånn skattemessig nå. Nå vet vi ikke GAV på disse aksjene. Men de ser ihvertfall ut til at eies av henne privat…
Håper ikke Laila sov veldig godt i natt… for hun må skjønne at andre aksjonærer pisser i buksa nå…
Usikker på om det er gjennomskjæringsrisiko når det er en langsiktig plan bak transaksjon. Hun velger å ta skattemessig gevinst privat nå og så er det ingen som vet hvordan aksjen går fremover. Så det er ikke som å ta skattemessig tap rett før nyttår og så kjøpe tilbake aksjene rett etter nyttår.
Det er uansett dårlig planlagt å eie aksjene privat. Da ender du opp med en diger skatteregning om ting går bra i selskapet.
Enig i dette, men hun risiker jo også å “miste” mange aksjer i transaksjonen om hun si skulle ha de over i et holding selskap. Da uten viten om GAV og selvsagt pris på tilbakekjøp. Det virker ihvertfall ikke som dette er hensikten i om med at hennes eget selskap er slettet. Kan som noen sier være at hun ønsker å flagge ut. Hvil anta at hun er skattetilhørende Norge selv om hun bor i USA?
Ved GAV si 4 på aksjene mister hun ca 1/4 av aksjene ved tilbakekjøp for cash - skatt.
Ligger en fin blokk på kjøp. Får se hva som skjer med den, den neste drøye halvtimen.

Om dette er tilfellet, altså at hun er bosatt i USA på papirene, så må hun betale full skatt i USA og i Norge. Mulig de har en tilsvarende ordning i USA, som vi har i Norge mtp “kildeskatt” og kan få noe igjen på skatten. Men dette kjenner jeg ikke til.
- Som skattemessig bosatt i USA, er du ikke skattepliktig i Norge for gevinst ved salg av norske aksjer
- Unntak kan gjelde hvis du har beholdt skattemessig tilknytning til Norge (f.eks. nylig utflyttet eller har eiendom/familie i Norge).
- Du kan fortsatt være skattepliktig for utbytte fra norske aksjer, som trekkes som kildeskatt (normalt 25 %, men kan reduseres til 15 % med skatteavtale mellom Norge og USA
Så er spørsmålet hvor hun faktisk er bosatt. Ifølge linkedin så jobber hun hybrid…gjør det i allefall ikke lett å spekulere 
Ja det er en risiko som hun da eventuelt tar. Jeg er usikker på hva jeg selv ville gjort.
Hvis jeg hadde vært 99% sikkert på at aksjene hadde blitt solgt for 3xdagens kurs (35krpr aksje) om 2 år så ville jeg solgt aksjene privat på dagen og overført de inn i et investeringsselskap.
Ja enig med deg i den altså, nå tror jeg dog ikke hun har kjøpt disse tilbake i et holdingselskap. Da burde jo det vært meldt i samme meldingen
Ja det er litt halmstråtanke. Er ikke sikkert hun har 23mill stående i holdingselskapet for å betale for aksjene, så da må hun først få betalt for aksjene privat og så overføre pengene inn i holdingen for så å kjøpe tilbake aksjene.
Mest sannsynlig har hun bare solgt aksjene og småhumret på vei til banken for å se på alle pengene sine.
Ned 12% så lang i dag… Det positive er at vi er opp 3,48% de siste 6mnd… 

Syns da ikke fallet var urovekkende, jeg fisket for lavet og står inntil videre over mer aksjer for denne gang. Mulig kursen vil ørkenvandre fremover
Selger folk bare fordi de er sinte? Dumpe aksjen 10 - 12 % på grunn av dette vil folk angre på (håper jeg i hvert fall).
Her er det mye følelser… det værste man kan ha i aksjemarkedet.
Det fundamentale står jo, alt er spekulasjoner. Dette er følelsdrevet “krisesalg”.
bedre enn fryktet fra start i allefall. Valgte å sitte stille i båten og ikke kaste årelang investering for slikk og ingenting. Det fundamentale ser fint ut og forhåpentligvis er dette en liten hump på veien…
Staten vil forsyne seg grådig av dette beløpet…inkl formuesskatt siste par år forsvinner nær 10 mill til batterifabrikker.
Nå plukket jeg litt aksjer - første gang på lenge.
Hadde vært sykt om det dukket opp en melding senere i dag at hun har kjøpt igjen aksjene til 1 krone under det hun solgte for 
Tror ikke det var garasje salg, prisen hun fikk var jo ikke noe rabatt i forhold til sluttkursen igår?