Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ja, det tenkte jeg også. Forventer likevel det går opp i dag basert på dette.

Vinterstua fulgte tidligere styreleder og lastet opp i xplora og solgte unna ELABS tidligere. La oss se om han nå vrir porteføljen tilbake igjen.

Ellers ser vi at tidligere Stingray-grunder, med sitt Broadbay Holding AS, laster opp flere aksjer og er nå oppe i 1.25m aksjer fra rundt 100k tidlig i Juni.

4 Likes

Limer inn linken til Discord-kanalen dette er sakset fra i tilfelle noen ønsker å se mer av konteksten: https://discord.gg/JQsbtfhq

1 Like

Hvis vi regner raskt på at hun hadde 4,3% av selskapet i 2025,og ville ut av USA samme år,samt selskapet var verdt 1200mill nok,- da hun solgte. Så ville det trigge er exit skatt på ca 10,2 millioner kroner.

Siden hun har solgt for 20 millioner, så ville en slik skatteplanlegging, ta høyde for at selskapet vil doble seg i verdi ( ca. 2,16 milliarder NOK), før hun kommer seg ut av landet, og må skatte ca 20 mill.

disclaimer: fikk hjelp av AI her til å hente opp regler,og beregne utifra de reglene. Så gjerne rette meg,om dere fant ut noe annet.

Ps:

Denne beregningen forutsetter:

• Du er en “covered expatriate” (se kriteriene tidligere).
  • Hele eierandelen er realiserbar gevinst .
  • Du eier aksjene personlig, ikke gjennom selskap, trust eller pensjon.
  • Ingen spesielle fradrag, skjerming eller utsettelse gjelder.
    *USD= NOK = 10

DNB SMB handlet nesten 700.000 på fredag også. Ellers ingen endring bland topp 10.

State street solgte 700.000.
Mange «små» kjøp og salg.

2 Likes

Vil du legge ut hele listen? :blush:

Forskning viser at de som er mest opptatt av listene som regel ikke vil betale for dem.

Og dette blir for tungvint for dem. for da må de regne litt selv: https://www.aksjeeierregisteret.no/

2 Likes

DNB SMB ønsker forhåpentligvis ikke sine kunder vondt. De andre bevegelsene er tett på uinteressante. Synes det fortsatt er rart at ikke kursen har hentet seg noe mer inn gitt hvem som tok det meste, men men.

Var vel sugne på å snitte litt ned, de også - etter å ha svidd av 20 mill dagen før til 11,52. Samtidig sørget de for å backe kursen - for det kunne blitt et reelt blodbad hvis ikke.

Tror ikke jeg gidder å handle før den State Street-kontoen er ferdigsolgt. Har ventet på det i en evighet.

Nei, trolig ingen hast. Den kontoen trykket nedover også før innsidesalg. Dog interessant å utnytte en potensielt strukket strikk på nedsiden. Så var det å time perfekt, da.

Ikke sikkert det er lenge før de er ferdigsolgt. Har «bare» 1mill aksjer igjen.

Med fallende volum - og et marked som i dag bød på nullrespons til det faktum at DNB hadde steppet inn - har jeg vanskelig for å se at det skal krype oppover med det første. State Street-kontoen vil alltid ha aksjer å by på frem til de er ferdig med salgene - og det har vært tydelig lenge at den skal tømmes. Men det ser lyst ut når de har vrengt lommene sine for aksjer der.

Jeg solgte meg ut i midten av juli fordi jeg var skeptisk til om de skulle fortsette å selge på lav likviditet i ferietiden. Så jeg har ventet en stund på at de skal bli ferdige. Bra de fikk seg et jafs med 700k nå, om ikke annet.

Bunnene har stadig blitt lavere for denne katastrofale aksjen. Det skal bli spennende å se hvor langt ned den skal nå.

1 Like

Hysssj! Gå stille i gangene, det skal bare et knirk fra en dørterksel til for at gulvet i aksjen forsvinner under på beina på oss. 10, eller 9,98 meter rett ned?

Du har helt åpenbart et horn i siden til dette selskapet og skriver gang etter gang negative innlegg. Kan du gi en grunn til det basert på faktiske forhold rundt selskapet og dagens økonomiske situasjon og utsikter.

Eller er du rett og slett bare short aksjen slik de 5 innleggene dine med tekniske analyser har anbefalt, og plages med å ha tap på disse.

2 Likes

Kan jo nesten ikke komme dårlige nyheter det nærmeste året og garantert overskudd. Venter på gode nyheter eller hausing.

1 Like

Du må ikke ta aksjer personlig. Denne reisen kan ikke på noen som helst måte sies å ha vært noe annet enn fullstendig katastrofal for alle aksjonærer.

2 Likes

Katastrofe for alle??? Også for Austbø som er inne på 4 kr GAV?

image

Enn om man bare hadde vært investert i REC, SoftOx eller BergenBio i steden.

image
image
image

Er det noen som kan mistenkes å ta denne aksjen personlig må det vel være deg!

Begrunn hvorfor den blir en katastrofe herfra, om den har fallt fra IPO spiller ingen rolle i dag, det er dagens kursbilde og veien videre som er viktig for meg.

1 Like

Største risikoen i aksjen nå er vel at Laila selger siste slant med aksjer.