Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

…med begrunnelsen “ferieplanlegging” :desert_island::tropical_drink:

2 Likes
4 Likes

Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensors empower advanced capabilities such as:

• Instant Wake : Automatically wakes the system upon user presence detection.

• Display Power Savings : Conserves battery life by turning off display immediately when a user leaves.

• Edge AI Sensing : Enables intelligent, low-power environmental sensing for laptops in docking station environments with their lids closed.

• Multi-Device Collaboration : Facilitates seamless, intuitive interoperability between PCs and smartphones (both Android and iOS), enabling advanced user-experiences like sharing photos and files, transferring MS Teams and Spotify sessions, or automatically connecting Bluetooth devices, all with a simple tap.

4 Likes

Det er jo helt forunderlig at ikke Intel hører på Aksjekongen og forstår at Elabs er et dødsdømt selskap :joy: :joy: :joy:

Edit: Video på LinkedIn også for de som ikke er på FB:

3 Likes

Kan være en god strategisk posisjonering for å komme inn i andre OEM, når alt ligger «klart» hos Intel.

4 Likes

Liten videosnutt også.

https://www.facebook.com/share/v/1AExykbynz/?mibextid=wwXIfr

De er gode på å gjenta seg selv, men det er vel det som må til for å banke inn i hodene våre at Elabs er liv laga.

Kjent psykologi å gjenta for å få oss til å forstå.

Nå er meldingen i dag en konkretisering av meldingen fra mai. Meld. fra mai var mere generell. Nå vet vi hvilke maskiner de skal inn i først. Det kan være fint.

Var ikke store nyheten😅 vet jo dette fra før

Visste du hvilke maskiner de skulle inn i? Kult :clap::clap::clap:

Sorry for flåsete melding, men det var noe nyheter i meldingen, selv om vi visste om samarbeidet fra før av.

Kjøpte meg forresten lenovo aura editon for å teste smart share. Ble ikke solgt når man må kjøre unison app i bakgrunnen hele tiden på telefonen. Akkurat nå føles det ut som en Nice thing to have. Men jeg kan egentlig bare trykke på unison appen på skrivebordet å gjøre det samme.

Nå skal de vekk fra denne appen, siden de jobber så tett med Intel og lenovo. Blir spennende å se hvordan dette blir løst da.

Nå så må man koble telefonen til PCen med Bluetooth manuelt først. One time thing. Så må man ha unison appen kjøre i bagrunn på telefonen hele tiden. Måtte finne en video på nettet for å finne ut av hvordan man kunne tappe telefonen. Det var ikke rett frem. Håper dette blir løst bra uten app.

Venter i spenning på hvordan dette blir.:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Vet ikke hva det kommer av, men ofte skjer det ingenting når jeg tapper. Om det er telefonen eller PCen, vet jeg ikke. Veldig ustabilt hos meg nå ihvertfall.

Hvis dette er tilfelle hos flere, skjønner jeg hvorfor de andre PC leverandørene venter til dette fungerer bra. :sweat_smile:
Er vel tilstede funksjonen som er pri 1, og det fungerer bra😀

Da var det en til på skjult.
Noen er Long og noen er Short

2 Likes

Together, these announcements demonstrate a clear strategic progression :

• May 2025 : Set the stage with a broad, long-term vision of AI-enhanced computing.
  • September 2025 : Delivered a focused advancement by defining specific features optimized for premium Intel platforms, signaling a matured stage in the collaboration—moving beyond concept to targeted execution.

Summary for above:

• Broader Vision vs. Platform-Specific Execution
    The May announcement laid the groundwork—signalling a long-term partnership between Elliptic Labs and Intel to embed AI-driven smart sensing capabilities into Intel-powered laptops broadly. It emphasized forward-looking, intuitive interactions like presence awareness and seamless inter-device connections.
    The September announcement builds on that, focusing specifically on Intel’s high-end Core Ultra and Evo platforms , outlining tangible, refined features like instant wake, efficient display power management, and edge AI sensing—all delivered via software without added hardware cost.
  • Evolution of Functionality
    The range of capabilities evolved: from general concepts such as “sense and respond” to detailed, user-facing benefits like automatic wake, low-power sensing while docked, and frictionless cross-device interaction.
  • Strategic Messaging
  • May : Emphasized a transformative user experience—“thinking with you”—and the expansive potential of the AI platform.
  • September : Emphasizes performance, efficiency, and scalability tailored to premium mobile computing lifestyles, aligning directly with Intel’s Evo program.

Here’s a roundup of the PC OEMs (Original Equipment Manufacturers) launching new devices powered by the Intel Core Ultra processors and, where applicable, certified on the Intel Evo Edition platform:

Which OEMs Are Rolling Out New Core Ultra & Evo Devices

Intel’s Official Rollout List

Intel announced that over 20 top OEMs, such as Acer, ASUS, Dell Technologies, HP, Lenovo, LG, MSI, and Samsung, are launching more than 80 new consumer models featuring the Core Ultra 200V series processors. These models began pre-orders and began hitting shelves on or around September 24, 2024. These systems also qualify for Copilot+ PC features starting November 2024. 

Major OEM Launch Highlights in 2025
• Acer
• Predator Helios 18P AI: Gaming flagship with Intel Core Ultra 9 285HX and NVIDIA RTX 5090, announced at IFA 2025.  
• Nitro V 16 & Nitro V 16S: Budget-friendly gaming laptops, both using Intel 270H-based CPUs (part of Core Ultra fiber). 
• Lenovo
• Legion Pro 7i / 5i / 7i / 5i (Gen 10): Gaming series powered by Intel Core Ultra and RTX 50-series GPUs, debuted in India with starting prices around ₹2,49,990 (~€2,700). 
• ThinkBook Plus Rollable (Gen 6): A novel rollable OLED display device with Intel Core Ultra 7 258V and integrated Arc 140V graphics. 
• ThinkPad X9 (14″ and 15″ Gen 1): New X-series models featuring Intel Core Ultra and Arc graphics, launched at CES 2025. 
• ThinkPad T14 & T16 Gen 6/4 (Intel versions): Business-oriented models updated with Core Ultra 200 series chips and Arc graphics. 
• HP
• Omen Max 16: Powerful gaming laptop featuring Intel Core Ultra 9 or Ryzen AI 9 HX processors, unveiled at CES 2025. 
• OmniBook Ultra Flip 14: Slim convertible “Copilot+ PC” with Intel Core Ultra 7, available now. 
• EliteBook 14th Gen (models 630 G11, 640-660 G11, EliteBook x360): Business ultrabooks now using Intel Core Ultra U-series (and some H-series) chips. 
• ZBook (Ultra 14 G1a, etc.): Mobile workstations announced in early 2025—likely to include Core Ultra variants. 
• MSI
• Titan 18 HX AI, Vector, Stealth, and others: A full range of gaming laptops powered by Intel Core Ultra 9 and next-gen RTX GPUs, showcasing AI branding and high-end specs. 
• Microsoft
• Surface Laptop 5G: Exclusive commercial model with Intel Core Ultra Series 2 processors, available via business channels starting August 26, 2025. Integrated NPU, Copilot+ capable. 

Summary Table

OEM / Brand Featured New Core Ultra Devices
Acer Predator Helios 18P AI, Nitro V 16 & 16S
ASUS OEM partner launch – specific models not yet detailed
Dell Evo laptops across XPS, Inspiron, Alienware (Intel Evo line-up)
HP Omen Max 16, OmniBook Ultra Flip, EliteBook series, ZBook series
Lenovo Legion Gen 10, ThinkBook Plus Rollable, ThinkPad X9 & T-series
LG, Samsung OEM partners launching devices with Core Ultra processors
MSI Titan 18 HX AI, Vector, Stealth gaming series
Microsoft Surface Laptop 5G (Core Ultra Series 2)

Evo Edition Certification Note

All of the above OEMs are not only integrating Intel Core Ultra CPUs but—where applicable—are targeting Intel Evo Edition certification, ensuring features like fast wake, long battery life, and AI-enhanced capabilities are part of the package.   

3 Likes

Kan dagens mld muligens være en indikator på at det kommer noen launches på IFA messen som begynner i morgen?

Det slo meg også🤞🏻
I AI-oppsummeringen over står det at en av PCene har blitt lansert på IFA2025🤔

1 Like

Skjulte svar. Aldri sett før. Jeg ser dem heller ikke, men det står ikke noe «skjult svar» hos meg. Noe jeg tydeligvis ikke har fått med meg???

Jeg drar på IFA messen på mandag, så skal prøve å plukke med meg noe Elabs relatert. Dersom noen har tanker om spesifikke ting jeg skal se etter blir jeg glad.

5 Likes

Ikke noe mere enn at jeg har ignorert ett par personer som jeg personlig føler bare legger ut støy.