Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Bare du ikke ingnorerer meg, så gjør hva du vil :rofl:

3 Likes

Du er nok ikke den vanskeligste å ha med å gjøre :joy::call_me_hand:t4:

1 Like

merket meg at Laila kommenterte at kunder (eksisterende/kommende? mobil og PC) pusher på ELABS for å tilrettelegge via chipmakers - kan tenke meg at Intel først inngår slike typer samarbeid når DERES kunder ønsker dette (ELABS er ikke “Intel-kunde”). Ren spekulasjon: flere PC-oem´er kan ha bidratt til dette og at ELABS nå tilrettelegges via Intel. I så fall øker sannsynligheten for neste PC-oem på plass ip løpet av X måneder (X=ensifret?).

5 Likes

Enig.
Men absolutt god spekulasjon, akkurat som spekulert i tidligere.

Blir litt skuffende om ELABS og Intel går sammen om å tilby en pakkeløsning ingen vil ha.
Bør ha sondert interessen i markedet først, i det minste.

Ja, pakken blir nok ikke sydd sammen før kjøpsinteressen er der…

Ser ut som de stoppet nedsalget på merket for 1 million aksjer igjen.

Ellers øker DNB SMB videre med 150k per sist liste.

Ja, det er umulig å forutse bevegelsene deres.

Skjermbilde 2025-09-04 kl. 12.26.35

Dag Hammer gjør en god jobb med å holde bunnen på 10. Positivt, det!

Ja de må da være strålende fornøyd å kunne laste med såpass CEO-rabatt. At DNB SMB tok imot og øker videre anser jeg som særs betryggende.

Ganske godt oppsummert tilnærming her - publisert for en god uke siden:

1 Like

Noen som har call på bevegelsene i DNB Disruptive (Audun W)?

Fant de ikke da jeg søkte i Elliptic-listen på Aksjonærregisteret -listen. Ifølge Morningstar skal de fortsatt ha aksjer i Elabs.

1 Like

Ligger bak Bank Pictet kontoen sammen med DNB Fund Future Waves

2 Likes

Thanks!

200.000 utlånte/shortede aksjer tilbakelevert MP Pensjon på siste liste.

3 Likes
1 Like

Additionally, later this year, Lenovo will also begin transitioning the Lenovo Aura Edition’s Smart Share experience to the Lenovo Smart Connect app. This evolution will deliver a more streamlined and unified experience across Lenovo Aura Edition systems, enabling effortless cross-device control and tap-to-share functionality. Users will enjoy seamless sharing of both full-resolution photos and videos, all through a consistent, intuitive experience designed to bridge digital ecosystems with ease.

2 Likes

Elabs-kursen er jo et kapittel for seg selv. Men for min del nærliggende å anta at shortingen har nådd “høyden” (les. bunnen?) nå – og det er lite mer å hente under 10 kr. Hva sier ekspertene her?

1 Like

Lenovo verifiserer her at de vil overføre Smart Share funksjonen fra unison (Intel) til deres egen Smart Connect i løpet av året.

Kilde: Lenovo Innovation World 2025: Enabling Smarter AI for All with Expanding Portfolio of AI Devices, Solutions, and Concepts for Business IT - Lenovo StoryHub

4 Likes

Sikkert mulig å tjene noen kroner på shorting ennå (veldig kort sikt), men ila året så har jo Laila sagt rett ut at det blir minst mellom 10-99% vekst i 2025. Hun har selv tatt skattegrep for en dobling av aksjekursen ila 2025. Så man vil nok tape mer enn man vil tjene på shorting fremover, om Laila er til å stole på da.

Ref. børsmelding fra ELABS 21/5 NewsWeb og pressemelding på hjemmesiden 4/9 Elliptic Labs and Intel Corporation Collaborate to Elevate Premium Laptop Experiences on Intel® Core® Ultra and Intel Evo™ Edition Platforms | Elliptic Labs vedr. Intel.

Jeg opplever ordlyden og ganske game-changing. Gitt at man kan standardisere direkte på Intel sine chipper, så burde det kunne gi selskapet en helt vanvittig distribusjon. Dersom realitetene er slik som inntrykket fra disse børsmeldingene, hvordan i all verden kan det da kategoriseres som NON-REGULATORY PRESS RELEASES?

1 Like