Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

From Tap-To-Share to Tap-To-Fight

They should push for Tap to Add. Add friends on WhatsApp, Facebook, WeChat, etc… That is something all mobile users do. You could reduce the touches needed from 2-3 per person (assuming you 1 open the app, 2 press add etc., 3 select scanner or QR code) to 0-1 touch. Perhaps Tap to Add could be used without even opening the app (0 touch) or let’s say if both had the same app open at the same time (then only one touch needed - open the app).

Derfor ChatGPT gikk så treigt da jeg hadde behov for å rendre noen bilder, altså.

Er det en strategi at stresse investorerne først med insider salg - så utvetydige stories fb side , og ingen reaktion på dette efter en hel børs dag.

Utvetydige eller tvetydige?
Veldig forskjellig mening på de to

*Tvetydige

Vi er sikkert alle gjenstand for ELABS sin egen avdeling for Pavloviansk-aksjonærmanipulasjon.

Det er jo relativt greit å ta med seg minimum 3 modeller til i 2025, mulig 5 hvis det viser seg å stemme med P1 og P16. Det er en gjenganger at det står forskjellige ting forskjellige steder.

Hvis vi velger å være positive og satse på at det er 5 modeller bringer det antallet modeller til 30 modeller i 2025. Gitt at nevnte modeller kommer uten seamless er det da 21 modeller med kun HPD og 9 modeller med HPD + seamless. Totalt 39 sensorer, seamless skal jo ha en høyere pris i tillegg. Dersom en antar negativt at det kun er de tre som har opplistet i psref er det 37 sensorer. Det er uanset over det dobbelte av antallet sensorer lansert i 2024, i det positive utfallet nesten 2,5X. Kan ikke tro noe annet enn at revenue skal opp H2 og 2026 og videre.

2 Likes

Vil også nevne at de bringer ut en Intel kar for å snakke om den “stand-out success” Aura editions er og hvor fornøyde både kunder og de sammen er. Usikker på hvor mye man kan legge i det, men tviler på at de ville beskrevet det slik hvis det var en flop. Snakker videre om litt andre AI ting, hvor jeg er usikker på relevansen til Elabs.

Det snakkes også om i slutten om veien videre med intel. " We have only been on this AI journey together for just 2 years and you in that time you have already launched a fleet of aura edition PC’s and we’re just getting started." Det kan referere til AI-generelt eller sammarbeidet dem i mellom, men kan tolkes Elabs positivt.

Tenker fort at de pressemeldingene vi har fått i sommer må leses i sammenheng og viser til en positiv utvikling ihvertfall til Lenovo og også til Intel, ved at de ønsker å forbedre integrering og videreføre Elabs på sine plattformer. Ceva meldingen var vell et frempek til at accessories som det virker som ikke var sikkert ville bli noe særlig før de nyeste kontraktene, ref uttalelsen til Laila på callen fra 24 min: " They are now deciding to also support and want to roll out on accessories". Jeg trodde egentlig at det uansett kom ref melding november 2024, men det kan jo hende at den kontrakten var begrenset/PoC lignende.

På accessories fronten var det vanskelig å se noe som jeg klarer å se Elabs i, må eventuelt være Lenovo Smart Motion Concept som er en PoC, uten at jeg har så stor tro på at det er Elabs i den. Accessories blir da sannsynligvis CES i januar hvor Lenovo satser stort og har leid The Sphere.

7 Likes

Fredag i morgen.
Håper på en fin børsmelding, sånn at man kan ha en finfin helg :crossed_fingers::cowboy_hat_face:

Vi snuser nå på 9-tallet. Tenker vi at Q3 er priset inn i denne prisen? Virker på meg som folk ikke tror tallene kommer til å bli bra…. Nå slutter aldri denne aksjen, eller dets aksjonærer og overaske, så mye kan skje.

For lenge til Q3 til at de gode tallene vi vet kommer er priset inn. Kan skje negative ting før den tid eller negativ makro. Men jeg tror den kommer til å stige bra på forventninger nærmere rapporten.

1 Like

Man vet jo aldri hva markedet finner på, dagens kurs kan jeg ikke helt se sammenhengen med fremtidig inntjening og verdisetting. Det er nok mange andre grunner til at den ligger slik den gjør,noe vet vi jo. Som at en stor aktør ( ikke Laila ) har solgt seg kraftig ned i selskapet,og det fantes ikke kjøpere, eller og det meste ble vel solgt i det åpne markedet, som i en lite omsatt aksje har ført til at kursen gikk ned ca 40-50%. Og så har vi Laila som solgte seg ut på ca 24 kroner litt før dette, så har en del mellomstore aktører solgt seg ned, noe i det åpne som resulterte i enda mer nedgang. Det er mange faktorer som til sammen har klart å banke ned kursen, shortere har jo hatt en del gøy også. Så Laila sitt siste salg osv…

Ser man på veksten i selskapet,så burde jo kursen ligget på rundt det dobbelte minst. Om det vil skje før Q3, det tviler jeg på. Er nok mer sannsynlig at det kommer i etterkant, om markedet begynner å vektlegge veksten igjen.

1 Like

Det er alltid noen (burde være noen her) som vil ta posisjon kort tid i forkant av Q3 gitt at kursen er på “lave nivåer”. Dersom det ikke er shortere og nye fryktelementer på gang siste par ukene før Q3 bør vel det være tiden for å se noe mer volum basert på kjøpsinteresse. Har da forutsatt at det ikke skjer noe stort, + eller - , før den tid.

Selskapet vurderes som om de tjente 100M. Der gjör de ikke. 20-30 kanskje. Så aksjen er ikke kavt vurdert nå, snarest motsatt.

Avhengig av hvordan man regner på det. Jeg ser 2026 EPS 0.50-1.00 (sistnevnte er bull case uten ny PC-oem), og 2027 over 1.00 EPS uten ny PC-oem. Da er ikke aksjen dyr i mine øyne på kurs 10.

De du refererer til, “som ikke tror tallene blir så bra”…de er vel blant det store flertallet av norske småinvestorer som ikke investerer tid, bare penger. Investerer ikke tid i forkant i å lese og regne og gjøre seg opp en egen mening om en aksjes nåverdi og fremtid. Har de ikke fått med seg kanskje ca 50mill i Up-Front i Q3 alene, så bør de ikke eie aksjen. ELABS har nok en ikke ubetydelig andel slike “tradere” (jeg unngår bevisst å bruke ordet “investorer”).

3 Likes

Du holder ut, Hagbart!

Når du sier tjener, mener du virkelig det ?
eller mente du omsetter ?

Du må gjerne prise selskapet etter hva de tjener, men da bør du holde deg unna vekstselskaper på generell basis. De aller fleste vil da slå ut som alt for dyre å investere i,da de går som regel i minus, selv om omsetningen skulle vokse med over 100% !.

Dette vet vi om omsetningen:

De har omsatt for 51.92 mill til nå i år.
De har nesten uendret utgifter på rundt 30 mill pr. Q.
De vil Garantert omsette for 85 mill ( ref. A+ B)

A :45mill nye pc Q3 + B: (( eksisterende pc + smarttelefon (nye + eksisterende ))
A+B = ca 85 mill ( ref. tidligere omsetning forrige år + litt gjetning på hva nye smarttelefoner gir)
Dvs ca 52+ 85 = 137 mill omsetning for året
Dvs ca 90 mill i kostnader for året
Som skulle gi en grei profitt for året i Q3 rapporten også.

Nå er det en del parametere som vil påvirke dette svare opp og ned, men grunnkost vil bli omtrent 90 mill. Mhp omsetning så vil jeg kunne bomme litt der også , pga “minimums commit” kontra løpende inntekter. Og de har skiftet litt på struktur mhp oppgjør.

2 Likes

Mener du at de garantert nesten vil omsette for 85 millioner neste kvartal? Eller for resten av året som helhet? Det ene virker litt høyt, det andre veldig lavt.

Siden ordene er brukt om fordelingen av revenue for de nye kontraktene med Lenovo er «majority in Q3, some Q4” er vell en sannsynlig fordeling av det et sted mellom 35-50 i q3.
Hvis vi er på den lavere enden blir det nok veldig vanskelig å nå 85 i Q3. Usikker på nøyaktig hvilken betydning det vil ha, men tidligere kvartal dette året har alle innebærer en viss grad av signering av nye smartphone avtaler. Det har vi så langt ikke hatt dette kvartalet, på den andre siden bør stadig flere modeller som er lansert gi mer inntekt.

20-35mill i rev utenom Milestone fra PC virker vell mer realistisk, 85 mill garantert er vell kanskje å ta i litt når det er såpass mye som er ukjent?

Mener de bør klare rundt 80-85 millioner i omsetning for Q3, bare den ene kontrakten vil jo gi 55mill over 2 kvartaler,så la oss si 80% av dette på Q3 ca 45 mill. Nå snakker vi BARE den kontrakten. Så kan du se 1 år tilbake i tid, hva omsatte de for da ? Har de signert flere eller færre for Q3 i år vs Q3 2024 ? dette MÅ legges til de 45 mill, og siden de har signert flere, så er det naturlig at det mer enn Q3 24. Kostnaden er omtrent lik, så hva sitter du igjen av omsetning da ?

PS: husk at gamle signeringer, fra enda lengre tilbake er nå ute i markedet og der ruller pengene inn, det er en snøball som var liten og vokser stadig.

1 Like