Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ja, vi har en kontrakt som vi vet vil gi 55 mill over to kvartaler. Ingen av oss vet vell noe mer enn at det over 50% av dette i Q3. Mener alt mellom 35-45 millioner er sannsynlig Q3.

Mulig jeg ikke skjønner helt hva du mener med signert for Q3, det er jo ikke signert noe annet i Q3 som vi kjenner til enn disse avtalene. Alt annet som er av inntekter vil vell være fra de lanserte Smartphone modellene i Q3 + pay-as-you go fra Smartphone/laptop. Mener du at dette er garantert 40 i Q3, når de i Q2 kun hadde 25 mill med signering av nye Smartphone avtaler. Håper du har rett, men tror du legger lista veldig høyt.

2 Likes

Link mobility ble omtalt som billig og konservativt priset av analytikerne forrige uke når den var priset til 11,5 x neste års driftsresultat med 10% organisk vekst per år.

Hva driftsresultatet blir i 2026 er nærmest umulig å estimere nøyaktig per nå, men med den multippelen ender en med et driftsresultat på 85 mill. Uansett vanskelig å si hva som er dyrt eller billig priset på vekstcaser og tech til tider.

Litt utdatert, men det gir kanskje en pekepinn.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 12. sep 2025

Elliptic Laboratories viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Elliptic Laboratories. Aksjen har støtte ved cirka 9.40 kroner og motstand ved cirka 11.50 kroner. Aksjen anses teknisk svakt negativ på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Svak selg

2 Likes

Noen som har en oversikt over hvilke store og proffe investorer som valgte å si adjø til Elabs etter Q2/CEOs salg?
Hadde vært interessant.

Tror det bare ble nevnt hvem som kjøpte…

Var vel ingen påfallende salg av størrelse. Spesielt at den ikke har klart seg bedre gitt hvem som tok aksjene til CEO. Men, markedet gonna marked.

Volumet har vell tatt seg litt opp på fredag og starten av denne uka. Vil vell tro at det er få store som har gjort nedsalg, men kan ikke si meg sikker på det.

En ting som er 100% sikkert er at selskapet får 0 hjelp av at dollaren svekkes om dagen. USD har gått fra å koste over 1 kroner ved inngangen av 2024 til nå under 9,8. må vell tilbake til 2022 for å få så billig USD.

Tror du det kan være Elabs her, eller bare en annen løsning for å få overføring mellom OS?

Ser ut som dette er Vivo sin egen løsning på dette “mostly that these " free Mac cross-platform transfers " need to take place within the UI of a Vivo account, which needs to be signed in on both the Apple device and the new smartphone in question”

Hva skjedde med Honor og de tingene vi trodde hadde med Elliptic Labs å gjøre. Tenker på AI Connect og den store ALPHA-planen

2 Likes

Det har vært klart ganske lenge at alle de store produsentene utvikler egne løsninger på dette (også nevnt av Laila, husker ikke helt hvor)

Honor MagicOS / AI connect

Xiaomi HyperOS / HyperConnect (hvor man må ha installert “Xiaomi Interconnectivity Services”)

Vivo OriginOS / Vivo Office Suite (samme som HONOR, logget inn på Vivo konto som nevt over)

Lenovo har jo og hatt sin egne løsning, men fant ut at samarbeid med Elliptic labs gjorde det mer sømløst. Skal ikke se bortifra at disse og ser verdien Elabs kan komme med og vil samarbeide tettere de og. Elliptic labs får nå muligheten til å innovere sammen med Lenovo, IP’en de bygger her tenker jeg vil bli verdifull for flere kunder på sikt.

1 Like

Som nevnt settes det stadig nye bunner i denne børsfiaskoen, så jeg blir ikke overrasket om vi går mot ny ATL nå etter hvert. Med en av norgeshistoriens minst troverdige ledelse må det et under til å få et skikkelig, varig løft. Og det er lenge til november, for å si det sånn.

Søk hjelp: Få hjelp - Mental Helse

2 Likes

Er jo litt vemodig også, etter November, så kommer vi mest sannsynlig ikke til høre noe ifra ham på flere år. :cowboy_hat_face:

Ja, tenker det samme. Hadde egentlig troen på smartshare funksjonen som en mulighet for å øke potensialet fra Smartphone segmentet. Jo lenger det går før vi ser en kontrakt/implementering jo mindre suksess virker det for min del.

Merkelig at de har utviklet en løsning hvor det så langt ikke er etterspørsel vriker det som.

1 Like

Ikke sant, den skal vel tidoble seg innen den tid, tror du ikke det?

1 Like

Ikke ofte jeg er enig med deg, men at det er en “børsfiasko” skal jeg si meg ganske enig i! Så er det viktig å skille på fiasko på børs og fundamental selskapsutvikling. Her opplever jeg at de to ikke henger sammen, gitt at det er stadig økende inntekter og tilstrømming av nye kontrakter.

Tidobling av omsetningen, så skal det ikke så mye til, så der er jeg nok 100% overbevist vil skje innen noen år. Men hva som skjer med kursen er jo vanskelig å si, foreløpig så går jo kursen ned, når det er positive nyheter ikke sant ? Så skal ikke se bort ifra at vi ligger på 1000 mill i omsetning og en kurs på 5 kroner, slik det har gått til nå. :upside_down_face:

Det er vell ingen som ble sjokkert over at det ikke går oppover etter salget til Laila. Trengs noe nyheter andre veien for at det skal skje.

Aksjen responderte positivt i utgangspunktet etter Q2 før Laila sitt salg. For Q3’24 vs Q3’25 vet vi at årets Q3 vil ha omsetning fra de nye kontraktene som er større en total omsetning i Q3’ 24. Så vil i tillegg all annen omsetning komme i tillegg.

Jeg kjøpte noe dagene etter salget, men jo lavere kursen faller frem mot Q3 jo større posisjon tar jeg opp i dagene rett før/når kursen begynner å snu.

Av omsetning vi vet om for 2025 som helhet vet vi H1 endte på 51M, + de 55 i milestone som kommer i H2. Da er de allerede på 106. Holder det som fullstendig usannsynlig at de ikke skal klare å levere bedre enn 2024. Hvor stor veksten blir vil avhenge av salg og eventuelt nye Smartphone kontrakter i Q4 tror jeg.

Det er verdt å huske på at i laptopene lansert i 2023 begynte å først å gi pay-as-you go i Q2’24. Sannsynligvis vil de laptopene lansert i 2024 ha bidratt med noe pay-as-you go nå. Det vil stadig bli flere av de, og nå har du sannsynligvis 2 generasjoner som bidrar, selv om en del av de lansert i 2023 sannsynligvis gir mindre og mindre omsetning.

2 Likes