Det er vell ingen som ble sjokkert over at det ikke går oppover etter salget til Laila. Trengs noe nyheter andre veien for at det skal skje.
Aksjen responderte positivt i utgangspunktet etter Q2 før Laila sitt salg. For Q3’24 vs Q3’25 vet vi at årets Q3 vil ha omsetning fra de nye kontraktene som er større en total omsetning i Q3’ 24. Så vil i tillegg all annen omsetning komme i tillegg.
Jeg kjøpte noe dagene etter salget, men jo lavere kursen faller frem mot Q3 jo større posisjon tar jeg opp i dagene rett før/når kursen begynner å snu.
Av omsetning vi vet om for 2025 som helhet vet vi H1 endte på 51M, + de 55 i milestone som kommer i H2. Da er de allerede på 106. Holder det som fullstendig usannsynlig at de ikke skal klare å levere bedre enn 2024. Hvor stor veksten blir vil avhenge av salg og eventuelt nye Smartphone kontrakter i Q4 tror jeg.
Det er verdt å huske på at i laptopene lansert i 2023 begynte å først å gi pay-as-you go i Q2’24. Sannsynligvis vil de laptopene lansert i 2024 ha bidratt med noe pay-as-you go nå. Det vil stadig bli flere av de, og nå har du sannsynligvis 2 generasjoner som bidrar, selv om en del av de lansert i 2023 sannsynligvis gir mindre og mindre omsetning.