Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Dette tror jeg er delvis selektiv hukommelse, om jeg kan være så ærlig.

Aksjen stengte på 12,16 dagen før Q2-pres.

Volumvektet pris (og omtrentlig sluttkurs) på Q2-dagen var 11,52 - og så kom nyheten om salget etter stengetid.

Ergo reagerte ikke markedet samlet sett positivt etter Q2.

Det var absolutt en bounceback fra 10 - som den åpnet på - til ca. 11,50. Men aksjen stengte altså markant ned sammenlignet med dagen før.

Ja, det ser ut at jeg har husket feil her. Husket at den var relativt lav det jeg trodde var dagen før , det var vell fredagen før jeg husker ser det ut til. Beklager feilinformasjonen der, tar den på min kappe.

Mener fortsatt at kursen hovedsakelig ligger på nåværende nivå pga. nedsalget til Laila.

1 Like

litt uenig her mhp å gi Laila nesten all skylden. Elabs daværende største aksjonær (Passeta/Pissetas)på ca 12%, begynte å selge seg ned i det åpne markedet, tenker jeg er minst like skyldig. De kunne solgt blokker,istedet for å rasere kursen slik de gjorde. Så ha vi andre på topp 20 & topp 50 som har solgt seg ned, også har vi litt shorting på gang. Så er nok ikke så enkel forklaring, men greit å ha 1 syndebukk ihvertfall :thinking:, som vi kan henge alt på.

2 Likes

Jeg tror ikke Agnb her mente å gi Laila ansvaret for alt vondt, men i dette tilfellet en mer avgrenset skyld for at kursen ikke ligger rundt 11-11,5 for øyeblikket - i motsetning til halvannet knepp under, der den er nå

Listene hos E24 er på sterk syre i kveld.

Åpenbart noe helt på tur vs. seneste VPS-liste. Største aksjonær har 9,x prosent eierandel :crazy_face:

Jepp, ellers blir det oppkjøp i morgen av Morgan på resterende av aksjene :laughing: :laughing:

E24 viser at Elabs gikk ned 1,64% i dag. sluttkurs 9.62
Euronext viser at Elabs gikk ned 0.1% i dag. sluttkurs 9.77

Så er nok systemfeil flere plasser.

Det er ikke umulig vi ser 8-tallet allerede denne uken. Da blir det spennende å se hvor langt videre ned den skal denne gangen.

1 Like

Blir ikke overrasket om du faktisk kan få rett i oppkjøp! Er jo billigere enn noen gang …

Mange som skal ut nå.

Det er ingenting ved Elabs situasjon som støtter rykter om oppkjøp, og heller ingen flaggemeldinger av betydning. Kun rykter og spekulasjoner basert på lav kursverdi i øyeblikket. Dette kan enhver koke sammen.

Aksjekongen, skjønner overhodet ikke hvorfor du bruker så mye tid på et selskap du har ingenting til overs for. Lurer virkelig på hva Laila har gjort deg siden du åpenbart hater både henne og selskapet. Trenger vel ikke minne deg om at bitterhet kan ødelegge et menneske. Glem Laila og hele selskapet og gå videre. Slutt med å forsøple forumet her med intetsigende innlegg, og kom heller tilbake når du har noe faglig å komme med.

1 Like

Laila har jo allerede vist at hun er fornøyd med dagens kurs. Så hvem vet, kanskje de ville sagt ja til oppkjøp.

1 Like

Kan si mye rart, men det er spesielt svak utvikling gitt at det tross alt var Norges beste fond som tok aksjene til CEO til et par kroner høyere enn dagens kurs. En «bedre» kjøper kunne man ikke bedt om. Som sågar økte ytterligere. Om det er tvangssalg, aksjeidioten et al. sin shorting eller noe annet som presser ned får så være.

1 Like

Sier ikke at det er klare ting som tyder på det – bare at selskapet er billigere enn noen gang.

Ser man forbi Lailas skattefiks og delay på flere PC-OEMs (eller kommer det ikke i det hele tatt …) – så har det vel ikke kommet uttalelser om at de IKKE vil kunne nå 500MNOK med kun Lenovo, slik de uttalte de kunne klare for noen år tilbake?

Ett lite drypp fra Listen2Future presentert hos EUROSENSORS 2025

bilde
bilde

Listen2Future, børsmelding fra 2023:

1 Like

Chatgpt svar på hva det kan bety for elabs: Thanks for sharing the paper. From what I can see, the release shows a collaboration between SINTEF and Elliptic Labs on PZT-based high-performance PMUTs (Piezoelectric Micromachined Ultrasonic Transducers) for in-air applications. Since Elliptic Labs’ Virtual Smart Sensor Platform is built on ultrasound and AI-based sensing, this has some clear implications:

1. Stronger Hardware Foundation
  • Elliptic Labs has historically been a software-driven company, relying on ultrasound hardware from third-party suppliers.
  • By being involved in the development of next-generation PMUTs, they gain more influence over the performance, reliability, and cost of the ultrasound front end.
  1. Improved Performance for Virtual Sensors
  • PZT-based PMUTs promise higher electromechanical coupling than AlN-based ones, meaning stronger signals, better range, and improved robustness in consumer and industrial environments.
  • This could translate directly into more reliable gesture recognition, presence detection, and proximity sensing.
  1. Differentiation vs. Competitors
  • If Elliptic Labs can offer unique, high-performance PMUT hardware tightly integrated with its AI software stack, that makes its Virtual Smart Sensor Platform harder to replicate.
  • It could also reduce dependence on standard MEMS microphone vendors.
  1. Expansion of Use Cases
  • Better PMUTs can open up new application domains:

• Automotive in-cabin sensing (driver monitoring, occupant detection)
    • Smart home devices (touchless control, energy efficiency)
    • Industrial IoT (machine monitoring, safety systems)
  1. Strategic Positioning
  • Publishing with SINTEF signals that Elliptic Labs is not just a software layer anymore but is active in fundamental sensor R&D.
  • This enhances credibility with OEMs (smartphone, automotive, IoT) and investors, showing a deeper technology moat.

:point_right: In short: For Elliptic Labs, this release strengthens the technology backbone of their Virtual Smart Sensor Platform, potentially improving performance, reducing hardware dependency, and expanding into new markets.

Nvidia varsler gigantinvestering i Intel – E24 - Nvidia kjøper seg opp i Intel. Dette kan umulig være negativt for ellitpiclabs! Intel vil nok bli enda mer relevante og dermed blir partnerskaps mulighetene større.

4 Likes

Husk hva dere svarte her. 11 sa ja, 2 sa nei.

Elabs ned 16% siden da, Intel nå opp over 50% (siden posten min) nå i forhandelen og vant da lett konkurransen.

Først kjøpte jeg Intel da ingen ville ha den. Penger på gaten.

Softbank kjøpte så 2% av Intel.

US goverment og Trump tok 10%

Nå kjøper Nvidia

Og så følger alle andre.

Spm er: Kjøpte Laila?

1 Like

Dette er jo tilsynelatende veldig gode nyheter for Elabs!

2 Likes