Der er jeg forsåvidt helt enig med dere, begynner å nærme seg et år siden jeg gjorde mitt første kjøp nå. Syntes drifts delen av selskapet gjøres bra, mens det markedsmessige er dårlig gjennomført. Den manglende guidingen på omsetning , selv med NDA’s så burde dette være mulig når det gjenstår 4 måneder av året. Skjønner også frustrasjonen rundt manglende innsidekjøp og salg, men de føler seg vell dekket gjennom at de får opsjoner med stadig lavere strike. Det er likevel bekymringsverdig at ingen kjøper.
Utrolig frustrerende å se at kursen er lavere enn ved inngangen til året, spesielt gitt avkastningen i markedet. For de av dere som har sittet i aksjen siden 2021 blir det jo et enda vanskeligere regnestykke å regne hjem.
Skal sies at det har ikke vært helt rasjonelle reaksjoner fra markedet heller. Etter at selskapet presenterte Q4’24 begynte kursen å gå videre ned, selv om de leverte høyere inntjening og positiv bunnlinje, en kjente til kontrakter for laptops i konsument segmentet og ny seamless kontrakt.
Nå har selskapet signert sin største Lenovo kontrakt, det er lansert over 2x antall laptop sensorer kontra 2024, smartphone launches er opp, integrering med Lenovo/intel er opp. Kursen faller videre. Likevel lurer jeg på om jeg misser noe fullstendig siden kursen fortsetter å falle.