Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ikke enig. Styreleder hadde aldri blitt sittende hvis han ikke hadde hatt tro på selskapet.

Solgte hun alle aksjene sine over børs for noen uker siden? Det fikk jeg faktisk ikke med meg. Noen andre som så disse aksjene over børs?

Siden du mener Laila aldri er med på noe kan jeg informere om at hun stiller på; Edge AI i November. Det foregår i Tapei.

Du hadde selv mange kommentarer rundt aksjesalget til Laila, så ørlite spesielt at du sier du ikke fikk med deg aksjesalget. Og det er vel ingen som har sagt at hun solgte alle aksjene sine. For øvrig har jeg allerede kommentert det eventet Laila skal være med på. Som jeg kaller et “se og bli sett” event. Noe som Laila synes er lurt som reklame for sin egen person, men som hjelper lite på interessen for Elabs.

Etter salget eier Danielsen 2.374.150 aksjer i Elliptic Laboratories og har 1.060.000 aksjeopsjoner.

Det var ironisk ment at jeg ikke hadde fått med meg salget. Poenget mitt var at det ikke gikk over åpen børs.

Syntes du er veldig bombastisk i forhold til hennes oppvisning på dette eventet. Personlig tror jeg ikke det kun er for egen vinning.

Men vi har alle forskjellige synsvinkler som jeg respekterer. Bare ikke svartmal alt som foregår i selskapet. Blir litt «tomt» å lese i lengden.

Vi er vel alle enige om at dagens kurs ikke er noe å skrive hjem om.

3 Likes

Laila bor i California. Hennes tilstedeværelse ift “lakeier” vil ikke utgjøre store forskjellen uansett, en standard 15-20 minutters presentasjon (blant 30-60 andre selskaper). 3 dager ville være dårlig investering i mine øyne, samtlige meglerhus av en viss størrelse i Norden har disse arrangementene årlig eller til og med halvårlig - 2 dager med reise og 9 timers tidsforskjell for en 20-minutters presentasjon? Bedre å jobbe for større og raskere inntekter, mener nå jeg.

Forøvrig er ikke ELABS et 100% SaaS-selskap, de selger enheter og ikke “recurring revenue”, så de hører egentlig ikke helt hjemme på Paretos konferanse. De selger EN software-lisens for hver installasjon kunden gjør. Ingen leieordning.

2 Likes

Jeg tenkte at det var ironisk Hagbart. Men aksjene ble dessverre solgt over børs, Hun solgte 60-70% av totalvolumet, en latterlig høy andel. Og ødela kursen.

Tror du seriøst at hun solgte alle over børs og at DnB SMB plukket nesten alle over børs?

Ja, det tror jeg. Volumet tiltok mye utover dagen, og det gikk ikke kun på Oslo Børs. Men det spiller uansett ikke noen stor rolle, det tragiske var at hun solgte halvparten av aksjene sine på kurser ikke langt unna ATL. Etter å ha vært svært så positiv ved fremleggelsen av tall.

1 Like

Ser ut som støtten røk og at anslaget om 8-tallet forrige uke blir forskjøvet et par dager frem, men hva gjør vel det så lenge Dronning Laila styrer sjappa på et så eksemplarisk vis.

1 Like

Bør vi kjøpe flere aksjer da eller?

Som de fleste som følger aksjen etter Q2 så vil den sidelengs/nedover gående trenden fortsette frem til Q3. Tror det er veldig lite som faktisk kan gjøre at det snur før det kommer nye tall på bordet. Det eneste jeg kan se for meg er eventuelt en ny avtale med en OEM nr.2, men det er vell få av oss som for øyeblikket har tro på at det er sannsynlig.

1 Like

Det er ikke mye sidelengs med denne, gitt.

Det er ingenting å diskutere på her egentlig, det er tydelig bevist gjennom statistikk med signifikans at dette stemmer. En får bare håpe grunnlaget er at hun faktisk ikke har nok formue og dette vaqr det hun måtte gjøre for privatøkonomiens del.

Jeg velger å tro at det er det som er oppgitt som er de faktiske grunnene for salget. Jeg vet ikke nok om Laila’s privatliv/økonomi og når hun flyttet eller om hun skal flytte. Det var vell noen som hadde mail eller info om at det var snakk om amerikansk skatt og ikke norsk, dersom hun skal flytte ut av US kan det stemme. Kan sikkert være andre skattegrunner også. Alternativet er jo at hun selger på grunn av manglende tro på selskapet, og da er vell casen død.

Nei, den fortsetter nedover akkurat nå. Med sidelengs så mente jeg at når det slutter, hvilket er sannsynlig før eller siden så vil den nok ikke få noe momentum opp før Q3.

I de fleste innside salg av denne typen, så blir det en negativ reaksjon. Så Stoler du på Lailas begrunnelse, så er dette en fantastisk mulighet. Og det er garantert omsetning i Q3 og Garantert mellom10 og 99% vekst i selskapet dette året. Løp å kjøp.

Ikke helt sidelengs…
image

IMG_4442

Lånt fra XI, fra SP1

Share price in the opposite direction of fundamentals

Conclusion

Since our downgrade, Elliptic Labs share price is down close to 30% driven by a combination of i) weaker than expected 2Q25 revenues hitting the operational scalability, ii) lack of news of sales to other laptop vendors than Lenovo, and iii) because the CEO sold 2m shares without any good explanation. Meanwhile, we argue fundamentals have moved in the right direction with 43 smartphone models launched to date vs. 32 in the same period last year and 25 laptop models launched to date vs. 13 at the same time last year. Moreover, we also note that the mix on laptop develops favorably with nine laptops launched with two AI virtual sensors with higher ARPU so far this year compared to one for the full year 2024. Also, we believe 2Q25 figures were somewhat misunderstood with revenue of NOK55m deferred to 2H25, including commercial, consumer and PC accessories (i.e., Lenovo). Consequently, we model with revenues of NOK166m revenue in 2025 and coupled with better-than-expected cost control (evidenced over long time), we see EBIT margins of 15%. Based on growth with the current customer base, we see this move to NOK210m in 2026 and EBIT margin to follow-suit to 25%. Thus, we argue the company is set for rapid earnings growth starting from 3Q25 and upgrade from Neutral to Buy and reiterate our NOK 13 target price. key trigger is any license agreement with a new laptop customer, which we argue will add to our current estimates.

2 Likes

c6ff8d99b4faf813677040d131eb61c5e9548dde

Ikke det nei, hva med nå ? ser sidelengs ut dette :laughing: :wink:

2 Likes