Det var nå mektig raust.
/s
Det var nå mektig raust.
/s
Kan leve med tretten frem til nye og gode nyheter.
*50 ifølge siste oppdatering
Ah, nytt kursmål. Det er gjerne glemt dagen etterpå.
Svenn-Tore som handler nå, eller?
Dekker inn shorten sin mener du?
Puss brillene dine, “konge” - kursmålet er UENDRET. NOK 13.
For øvrig interessant å observere at det fra ca 13:30 raskt omsettes for noen mill kroner, åpenbart med basis i oppdateringen fra SB1, som jeg fikk i posten 13:38. Indikerer at det har vært (og er) mye frykt/usikkerhet som parkerer noen på sidelinjen (evt inkl de som solgte seg ned/ut ifm CEO-salget), og noe av dette fjernes ved at SB1 i realiteten bare gjentar sitt target og også sine estimater for 2025/26. Et indikasjon på at det er flere som følger selskapet nå enn for 1-2 år siden, og at det er en god del penger klare for å brukes på ELABS ved riktige triggere.
For de som står på gaten og vurderer å gå inn, finnes det neppe åtte bedre ord i gyldig semantisk rekkefølge enn dette. Sånn sett er det ikke rart det ble løst ut noen millioner i løpet av en time i dag da folk fikk dette i innboksen.
Jeg vendte tilbake i dag - med omtrentlig halvparten av hva jeg gikk ut med i juli. Var i gang da meldingen fra SB1M kom - men kom likefullt helskinnet fra det, tross økning i pris og volum. Med tanke på at det evigvarende State Street-salget burde være ferdig nå, kan timingen ha vært god. Flaks, kanskje - men som en klok mann en gang sa: Flaks oppstår når forberedelser møter muligheter.
Så får vi se om det var nå det snudde denne gangen - eller om dette er tidenes jinx. Strektegnerne har fortsatt overtaket, så siste ord er sikkert ikke sagt.
Ser nå at dette ikke er særlig langt unna Kongslie –
– og 165 mill burde være en walk in the park. Samtidig kjenner jeg at den double digit-guidingen fra Q2-gjør at jeg ikke blir overrasket om prosentvis vekst lander på det lave 10-tallet. Og på den andre skulderen sitter det en luring med en magefølelse på at det kommer til å skje ett-eller-annet i høst.
Fornuften dekker hus og strøm, i alle fall - så får heller følelsene stikke på bar dersom anledningen byr seg!
Det der kommer jo helt an på om du er langsiktig eller ikke. At elabs skal fra 9,5 til minst 14 kr i høst er garantert. Så er spørsmålet om man velger å holde videre eller ta gevinst…du virker åpenbart ikke å være gift med aksjen slik flere av oss andre beklageligvis dessverre er. For min del tviler jeg sterkt på at jeg selger på 14 kr.
Og:
Det er fortsatt følgende usikkerheter
Jeg vedder en 6-pakk lættøl emot!
Voldsomt så positiv du har blitt, da! 
Nei, jeg ser ingen grunn til å være gift med noen aksjer, for å være ærlig. Alt er risk/reward.
Endelig litt gode nyheter, si.
Det kan man mene , spændt på hvordan markedet reagerer
Se der ja. Lov til å håpe på ny CFO som bedrer guidingen😉 kan vi håpe på en re-prising, slik som da Xplora skiftet CFO? Der bommet man også lenge på guiding og aksjen gikk i kjelleren.
Det vi har behov for nå er en klar pekepinn på hvor vi skal de neste to kvartalene og et estimat på 2026.
Tviler på det blir godt tatt imot… men forter glemt enn salget til Laila ihvertfall. Jeg har ikke nødvendigvis vært størst fan av han Lars. Så får vi se lenge han sitter med aksjene sine da…
Innsidesalg og så skifte av CFO skaper muligens ikke stabilitet på kort sikt nei, og fort grobunn for negativ tolkning/spekulasjon.
Tenker at timingen gjerne ikke er den beste, men at det er nødvendig for å ta de neste stegene som børsnotert selskap.
Oij, her kan man spekulere mye negativt i hvorfor han slutter i et selskap som ifølge dem selv straks skal ta av. Kan det være fordi han ikke ser det samme? Selger han de aksjene han har snart? Samarbeidet med CEO ble dårlig? Han likte ikke forklaringen på salget hennes? Han likte ikke at CEO har kalt han Hølmøy i hver eneste kvartalspresentasjon?
Vi får se på regnskapet om han fikk en sluttpakke
Virker som om han slutter brått, da de erstatter han med øyeblikkelig virkning med deres senior finance manager
Hva kunne han gjort bedre?