Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Slutter vel ikke umiddelbart? Skal jobbe ut november i forbindelse med overgang til nye cfo?

En brå slutt likefullt og at han ikke er CFO lenger. Hvis den ikke var brå, hadde de hatt klar en CFO allerede og ikke latt deres senior manager finance ta over interim

Eller så er det sannsynlig at de ikke kan gå ut i markedet for å finne ny CFO uten at de annonserer det.

Kan vel med fordel ha noen med litt mer punch, hvis CFO fortsatt skal kjøre pitcher på events? Det har blitt litt vel stivt …?

Har jo vært veldig mye rot rundt børsmeldinger som måtte sendes ut på nytt, feil i presentasjoner som lastes opp etc Da kan man jo bare lure hvordan ting egentlig ser ut under hans panser…… tror dette er helt udramatisk.

4 Likes

Enig, han har vært ganske surrete og uproff. Men skal nok godt gjøres at det oppleves positivt for kursen.

1 Like

Hvis kursen går opp har han gjort en dårlig jobb, så håper for hans del at den ikke gjør det…

1 Like

Er det ikke sannsynlig at papirarbeidet ble gjort av noen under han?

1 Like

God beslutning av Laila!

5 Likes

Kommer nesten til å savne at hun sier “Hølmøy” :sweat_smile:

Jeg har jo kalt Lars lakeien i lang tid, og synes virkelig han har hatt sine begrensninger, Men det er nok uansett ikke enkelt å jobbe under en som vet best til enhver tid. I god Trump-stil.

Nei, men om styret får gjort samme korte prosess med dronningen etter hvert, så kan det jo være håp.

2 Likes

Hahaha🤣
Forstår han godt, for det har jeg irritert meg over!

Evt om dronningen gjør samme korte prosess med styreleder

Pussig diskusjon her i dag. Kan vel knapt huske å ha lest ett positivt ord om CFO her inne, men nå er det plutselig ett problem og frykt for at folk skal selge aksjer.

Kontrollspørsmålet for de som selger i dag må jo da være, kjøpte dere aksjer fordi CFO’en heter Lars - eller var det på grunn av teknologien?

1 Like

Det er en interim CFO rolle.

No offence til Holmøy, men dette er mer positivt enn noe annet i min bok.

1 Like

Altså, det ser jo helt jalla ut med CEO-aksjesalg og CFO-oppsigelse med en måneds mellomrom. Men isolert sett bekymrer denne oppsigelsen meg lite.

Basert på egen erfaring i et amerikanskeid selskap, så er dette klassisk håndtering med kort prosess. Oppsigelse levert, effektiv fra månedsslutt - men med fratredelse av stilling umiddelbart, siden amerikanere mener at man enten er med eller mot. Det finnes ingen gyllen middelvei. Da finner de heller frem favoritthjemmelen sin - en interim-stilling og rykker opp noen som er kapable. I mellomtiden er den utgående tilgjengelig for interim - men med redusert arbeidskrav. Da har man en akseptabel vinn/vinn når situasjonen først oppstår. Som takk for innsatsen fritas den utgående for arbeidsplikt i oppsigelsestiden etter behovet for vedkommende er redusert - i dette tilfellet etter kvartalsrapporten er levert i slutten av november.

1 Like

Jeg syntes Lars fortjener et stort tak for indsatsen i ELABS.

Dette er bl.a. fordi:

• Der har altid været styr på omkostningssiden. - Det kan godt være meget fokus er på revenue, men Lars har haft styr på cost!
  • Fokus på cash og klar kommunikation omkring, at der IKKE er behov for yderligere cash.
  • Stiller op til diverse præsentationer.
  • Modtager diverse mails og spørgsmål fra små-aktionærer - og det virker til han høfligt har svaret på disse hvor han kunne.
  • Har medtaget (nogle) fremsendte spørgsmål ved Q præsentationer.
  • Osv.

Så ved jeg godt der har været et par fejl ved børsmeddelelser og andet, men det ødelægger ikke billedet for mig. Den manglende guiding er ikke Lars’ beslutning, og det skal han ikke have skyld for.

Det der bekymrer mig er, at der virker til Lars selv er gået… Det kan der være mange grunde til, men det er nu at ELABS skal til rigtig at vækste, så hvorfor vælge at gå nu hvis man har tro på fremtiden…

Jeg går ud fra at Lars afstår sine optioner i ELABS ved sin fratrædelse, så han “giver” dem vel nærmest væk…

Held og lykke til Lars fremover.

7 Likes

Chronological order:

• Key technical moat of ‘breaking apple airdop ecosystem’ omitted. At CMD last fall Laila basically valued Elabs as a company based on this capability (can be verified from the recording).
  • Laila sells >2m stocks
  • Questions about 2nd PC OEM skipped instantly. Was promised for 2024, then left open. No sign in 2025.
  • CFO leaving

5 Likes

Yeah, it’s absolutely a nice narrative. And a nice rerun of your Pulp Fiction meme!

As you’ve previously shown us that you like to enjoy yourself some good ol’ dig & a hunch for lunch - I’ll rerun what I just recently posted on dellamorte’s Discord:

For some reason, I have a kind of hunch that Lars’ departure might be linked to the growth of Defendo / Sterna Holdco - who deals in combat / tactical / protective gear in the defense / outdoors sector. Lars is listed as chairman of the board in these companies. They might be positioning themselves as a competitor to Oskar Pedersen AS, who has the Norwegian defense contract - and has recently come under fire, pun intended, for the quality of their combat gear. As stated, merely a hunch, but he could be getting more involved on the operative side of the companies mentioned.

3 Likes