Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Vi vet de omsetter som en pølsekiosk, ingen grunn til å ta den tonen.

1 Like

Tror vi DNB føler seg lurt?

Fikk de ikke like god info som SB1?

ATL i kurs og nivå i tråd pleier å sammenfalle.

Ja, så man kan stille spørsmål ved Aksjekongen og hvor han får shortinfoen sin fra. Akkurat som man burde spørre hvor SB1 fikk infoen sin fra.

I ærlighetens navn er dette rimelig verdiløse spørsmål.

SB1M har knapt endret et komma i analysen sin, så Dag Hammer kunne jo bare lest den, om så var. Største endringen er fra hold (13) til kjøp (13) - og Hammer kjøpte da den analysen konkluderte med hold.

Spot on.

Ikke helt ATL. Kjøpe for 8,79 i april :joy: Men vi nærmer oss med stormskritt :see_no_evil:

Kjenner på det psykologiske her. Nå er alt bekmørkt. Ingen positive tendenser. Nesten så man tror at Q3 tallene ikke kommer til å bevege aksjen opp nevneverdig.
Men jeg trøster med med at dette har jeg sett flere ganger tidligere. Så sent som i april i år.

3 Likes

Det med fundamentals beveger seg riktig er jo fint og greit, men det ser jo unektelig dårlig ut for potensielle investorer når CEO selger aksjer og CFO forlater stillingen sin samtidig. Ser jo ut som de rømmer skipet uten at det behøver å være grunnen. Noen i denne tråden ønsket vell at Lars skulle bli byttet ut, men det ser uansett elendig ut rett etter et salg fra CEO. Det blir definitivt dårligere humør og mørkere i tråden av å være i rødt, det er sikkert.

Vi får bare håpe at SB1 ihvertfall har rett når det kommer til fundamentals, men at omsetningen blir høyere enn de har modellert. Pareto hadde vell i sin analyse før Q1 ca. 180 mill, så får håpe vi lander nærmere det.

Vedvarende høyt volum gjør heller ikke at jeg føler meg noe tryggere sammen med alt det andre.

Vet ikke helt hvorfor du bruker energien din her, jeg ville jo trodd at du benyttet deg av kursoppgangen i sommer til å komme deg ut av aksjen. Du har jo ikke troen åpenbart, har du aksjer her eller er du bare sur for at du brant deg tidligere?

1 Like

Det jeg plukker opp av “stemning” er at særlig aksjonærer som ikke har et “nært” forhold til aksjen, både er nervøse og lei hele selskapet. Fra de mer “perifere” aksjonærers side er det vanskelig å ha et forhold til sannsynlig inntjening etc, så det er en “svart boks” hele forretningen her. Blandingen av dårlig kursutvikling og lite konkret guiding (jeg vil si verdiløs : “2-sifret % i 2025” - 52mill i H1 + 55mill kontrakt H2 = 107mill…10% vekst over 133mill = 146mill dvs guider for minst 19.5 mill pr kvartal “base-line”), i tillegg til CEO-salg med iflg DN tvilsom forklaring, og så en CFO-exit PÅ DAGEN uten at han åpenbart har annen kontrakt (det ville/kunne vel antagelig blitt oppgitt som årsak?), så forstår jeg at stadig flere kaster kortene. Skal den til 5kr? Så heller ta tapet. Jo lengre den faller, jo flere kaster seg på. I tillegg ser jeg at flere som kjenner selskapet godt, er kort og godt drittlei den usikkerheten som for ofte spres fra ledelsen, hvor vi er inne i en ny bølge nå. Dette er selvforsterkende all den tid det er 2 måneder til resultatfremleggelse for Q3 hvor man evt kan få bekreftet/avkreftet en del hypoteser. NOK 10mill omsatt på 2 dager etter CFO-avgang er mye i en ellers stille periode for aksjen. At man nok en gang er kryptiske ift meldingen relatert til LHs avgang, viser en for meg lite profesjonell måte å håndtere viktig kommunikasjon på, og det åpner dessverre for spekulasjon og usikkerhet spesielt så kort tid etter at CEO dumpet 40% av sin eksponering i aksjen. Styret har et vesentlig ansvar her, jeg er lite imponert.

4 Likes

Nettopp. Styret.

Styreleder.

Du kan si de har ansvar. Evt kan de være årsaken.

1 Like

Deler mye av samme oppfatninger som deg. Klarer ikke se hvordan den skal falle til 5 hvis de leverer vekst, selv om den veksten hadde vært i teens. Selskapet vil fort da ha en EBIDTA på 40-50Mnok og være priset til litt over 500, med flere produkter ute i markedet mot 2026. Ikke at jeg tror vi ender i the teens heller.

Jeg burde sikkert ha solgt istedenfor å kjøpe når CEO solgte, men valgte å tro på det grunnleggende i egen analyse. Forsåvidt også helt ubrukelig å ikke komme med grunnen for hvorfor lars trekker seg. Har han en ny stilling, familiekrise, FIRE hva er grunnen?

Kommer fortsatt til å vurdere en swingtrade nærmere Q3 pres, men hvis Q3 ikke leverer kommer jeg til å kaste kortene. Tror mange andre også muligens vil gjøre det dersom Q3 ikke leverer.

1 Like

I en ellers mørk septemberkveld skriver Myragubben på Shareville (Nordnet) om et Samsung patent som nevner Elabs.

Det er dette patentet;
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/066179963/publication/US2020201968A1?q="Elliptic%20laboratories"

Jeg har lite greie på patenter og løsninger, men les på Shareville. Dette kan våre spennende. Myragubben er rå på denne gravingen :clap::clap::clap:

5 Likes

er dette riktig patent ? for har den noe særlig med samsung å gjøre

med untnak av “citing documents” som kan være gjort for å vise til tidligere / lignende konsept og det betyr ikke av de bygger på eller er avhengig av elabs sin teknologi i det hele tatt

Elabs har blan annet cited samsung og motorola,

1 Like

Jeg er veldig ydmyk i forhold til dette med patenter. Kopierte linken fra Shareville.

2 Likes

Patentet er uansett avslått og forlatt

image

3 Likes

Takker, da trenger jeg ikke lure på det.

1 Like

Ja, ville vært for godt til å være sant :joy: Har du lest Sharevilleposten til Myragubben?

På generelt grunnlag er det vel lite å hente i “patent graving” De færreste av oss (ink meg) kan nok om ip rettigheter til å vurdere verdien og begresningene.

Samt store tech selskap har “skyt med hagle” approche når det kommer til å søke. Det er ti -tusentalls patenter vært år, og de færrest blir til noe eller er så viktig at ikke det finnes andre måter å oppnå de samme. Mye er bare forsvar mot andre patenter

1 Like

Nei, har ikke det. Samsung har vel uansett sin egen Virtual proximity detection som de har brukt i Galaxy telefonene i noen år allerede

State street bank er ferdigsolgt utifra de siste listene.

5 Likes