Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

:cowboy_hat_face:

2 Likes

Limer inn fra Myragubbens svar på Nordnet på morgenkvisten:

"He, he, det er ikke avslått nei. Da har de lest feil patent. Mulig jeg har kopiert inn Elabs sitt grunnpatent, ikke Samsung, så kan prøve igjen.

Dette patentet har den høyeste status et patent kan få: “granted”. Det betyr at de kan bruke løsningen.

Om du vil inn og se så trykker man seg inn på patentet, velger bibliographic for å lese hva patentet handler om. Det er klink speaker/microphone/ultrasound, altså ikke HW-løsning. Så kan man endre fra bibliographic til citations for å se hvem de siterer fra og hvem som som siterer dette igjen. Elabs er listet med 2 patenter.

Skal man sjekke status på patentet dvs om det er i behandling, godkjent eller avslått så velger man “legal events”. Der står det “granted”, etter et drøyt år i prosessmølla til patentregistrene.

Skal man sjekke gyldighetsområde så velger man patent family. Der finner man hvilke områder patentet er søkt i. Akkurat dette patentet har 2 stk US-godkjenninger, samt en stk WO. (WO er global). Det betyr at Samsung har lagt en del arbeid i å favne bredt med dette.

Tenkte kanskje noen trengte en liten gladsak som oppmuntring etter litt dårlig stemning pga litt merkelige ting ang CEO/CFO.:blush:. Gøy å diskutere tech-løsninger, ikke bare om man tenker aksjen skal opp eller ned. Det gjør man oftest med tanke om man er inne eller ute. Tech kan man diskutere uavhengig om man har aksjer tenker nå jeg."

https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/086897537/publication/US12044810B2?q=pn%3DUS12044810B2

2 Likes

Fortell oss hva som gjør dette til en gladsak.

“Gravere” har funnet så mange patenter med Tlens at dette bryr meg midt i

1 Like

Patentet jeg henviste til var Elabs sitt patent US2020201968A1: USER AUTHENICATION CONTROL USING ULTRASOUND som det var referert til

Det var linket til feil patent. Beklager.

Dette er litt positivt. De trenger ikke bruke det, men de har brydd seg nok om det til å ta patent, og de har muligheten til å ta det i bruk.

1 Like

Viktig å ha noen halmstrå å gripe etter.

3 Likes

Noen griper i lekket info. Andre griper i halmstråd. Det er slik det er på Oslo Børs.

Hva har Tlens med Elabs å gjøre?

Ingenting, men mitt poeng er at myragubben har funnet 1xxx patenter for polight uten at det har resultert i noe gevinst for oss aksjonærer

2 Likes

Litt nærmere virkeligheten enn patenter - publisert 26. september:

https://overclock3d.net/news/cpu_mainboard/intel-panther-lake-cpu-and-gpu-performance-leaks/

Overall, Panther Lake is expected to deliver Arrow Lake-H performance levels at near Lunar Lake levels of power consumption. This means that Intel can deliver increased performance levels at low power levels, which is great news for laptop users.

1 Like

Ser ut som Acer er en av dem som har brukt teknologien for tilstedeværelse/skjermlås

:thinking::thinking::thinking:

image

Det var vel litt diskusjon rundt ACER i sommer etter Computex.

Dersom det er Elabs i Acer skulle det vel vært børsmeldt?

Kan se ut som Acer bruker WiseEye til HDP.
Er hardwarebasert.

Ganske merkelig hvis Elabs legger ut bilde fra Acer stand hvis det er hos en konkurrent?

https://www.himax.com.tw/wp-content/uploads/2025/09/PR-Himax-WiseEye-Ultralow-Power-AI-Sensing-Technology-Adopted-in-Acer-New-Ultra-Thin-and-Lightweight-AI-PC-Final.pdf?utm_source=chatgpt.com

Her er en link til orginalpost på Linkedin.

2 Likes

Selve sikkerhetsfunksjonen å låse skjermen når du forlater laptopen, har blitt løst med software. Ved å bruke høytalere og mikrofon, slik jeg forstår det.

Det er jo børsmeldt at 4 av top 6 oems er kunder. En nda kan vel gjøre at de ikke har lov til å offentliggjøre noe rundt det.

Håper at flere oems har dratt ut i tid pga tømming av varelager og utvikling av ai-laptoper :crossed_fingers:

4/6 har en slags entreprise avtale som grunnlag for kundeforholdet, men må signere nye avtaler for spesifikke modeller som kun en har gjort. Hvorfor kun en kunde har gjort det når alle åpenbart kjenner godt til elliptic labs sitt produkt er jo det store spørsmålet.