Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Det er nok først når omfanget øker (bred utrulling/betydelig inntektsendring) at det må børsmeldes særskilt.

Så at flere av de andre kanskje har testet softwaren i en liten skala, ser jeg ikke bort i fra. Det er jo allerede børsmeldt.

Men den brede implementering hos andre oems lar vente på seg. Jeg håper som sagt det har med tømming av gammelt varelager og utvikling av nye ai-serier å gjøre.

Hvem blir den neste?

Lurer fortsatt på hva greia med det der var…

Noe må de jo prøve for å vekke interesse og jekke opp kurs. Dessverre er det lite som funker.

Ser ut som den har ligget på driverne siden 2024

1 Like

https://www.acer.com/il-en/support/product-support/SFG14-73/downloads?suggest=14-73;5

1 Like

Audio Driver → Elliptic? Snakker vi om Elabs her? Og hva er Audio Driver?

Trodde Realtek leverte Audio til Acer…

Ligger inne noen filer som heter elliptichpd i downloaden.:cowboy_hat_face:

Kan jeg spørre under hvilken kategori du finner den? Finner bare Audio Driver med Elliptic…

Fant denne også:
This download provides Elliptic Human Presence Detection Device driver and is supported on Acer Swift SFG14-73

https://www.driveridentifier.com/scan/elliptic-human-presence-detection-device/driver-detail/3FD0EE061F914F99A3736799371A727E/5816501/4a3ea980157cfa658e4bfa1fc303f634/999511194/ACPI\VEN_ELAS%26DEV_B41A

Er den under audio, ja.

Når du laster ned Audio driveren og åpner denne ligger det en fil som heter: elliptichpd der?

Fikk chatgpd til å ta et utvidet søk, og den var ganske bestemt, men jeg stoler ikke helt på dette. 2024 står oppført som årstall, så det kan jo være at de først nå har begynt å bruke det???

MaskinvareID i den linken du sendte gir funn i Windows update catalog også. Siste update på b41a var i mai.

Liten tvil om at Asus har jobbet med Elabs, eller jobber med dem. Ikke sett noe tydeligere tegn på neste OEM så langt. Blir spennende å se hva som evnt kommer.

Spørsmålet blir jo om en NDA kan stoppe dem fra å børsmelde Asus???

er av den oppfatning at ingen nda kunne hindre elabs (plikt) å opllyse om event pc produsent 2. Ikke at de måtte ut med navnet , men i det minste at de har en kontrakt

Kontraktsinngåelsen er vel strengt tatt meldt. De har jo børsmeldt 4 PC OEMs.

2 Likes

har de ikke bare meldt at det var interesse/ intensjon fra flere ( 4 ) pc OEMs? husker ikke

Men hvis så: vil ikke det si at avtalen med Acer og evt 2 andre er verdt veldig lite? Når det kan “dukke opp” pc-er med elab tech uten at det meldes om utvidelse /scope på avtalene eller syntes regnskapet

selskapet mente utvidelsen med lenovo ( i nov 24) var inside information. Skulle tro at dersom en ny oem faktisk tok teknologien i bruk også ville falle inn under dette - eller?

https://newsweb.oslobors.no/message/631772

For elabs er det kun aktivering som gir cash…at ting og tang ligger sovende i arkitekturen til diverse oem betyr lite…så ikke legg for mye i patenter og driverfunn.

1 Like

Sier meg enig med Amina her. Det vil være på samme vis med pakketering av Elabs på Intel-prosessorer. Også da vil det ligge diverse sovende programvare rundtom.

Uansett så er det merkelig at Elabs-driver ligger på et par-tre av Acer sine swift-modeller på Acer sine offisielle sider, og at dette er helt urelatert.
Elabs skal ha betalt for tilgjengeliggjøring av programvare for kunden. Her er programvaren helt klart tilgjengelig for kunden…

Har funnet driveren på:
SFG14-73
SFG14-73T
SFG16-72

4 Likes