Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Jeg vil jo også gjerne tro at Lenovo ikke ville gått så bredt ut om den var upålitelig, men man vet jo aldri helt hva målene til disse selskapene til syvende og sist er

ELABS på 9,05 kr er etter min mening et av de mest undervurderte kjøpene på Oslo Børs akkurat nå. Vi snakker om et selskap med banebrytende AI-basert sensor-teknologi, allerede i samarbeid med giganter som Intel. Markedet for berøringsfri teknologi eksploderer de neste årene – og ELABS sitter midt i smørøyet.

At man kan plukke opp aksjen på disse nivåene ser jeg som en gavepakke. Oppsiden er enorm når markedet får øynene opp for verdien her. Dette kan lett bli en multibagger.

Hva tror dere – er dette rett og slett en av de største mulighetene vi har på børsen akkurat nå?

Jeg handlet ihverfall med begge hender.

1 Like

Det er i alle fall en kraftig dissonans sett opp mot det kommende kvartalsresultatet man vet blir rekordbra. At kursen er ATL til tross for at det var norges beste forvalter som tok imot aksjene til CEO på 11-tallet er for min del både irrasjonelt og (trolig) forbigående. Men her er det retail og småshorts som styrer kursbildet på kort sikt.

1 Like

Den shorten har nok både mer penger og mer info enn mange tror.

Hva slags info skulle det vært? Utover det tråden her besitter? Eller forvalteren av DNB SMB? Næh. De som shorter ELABS holder bevisst på under 0,5 % grensen, og jeg holder det som desidert mest sannsynlig at den kjøres fordi papiret har “perfekt” tynn likviditet, er proppfullt av slitne retail og **** sentiment. Tett på gratis penger å tegne kurs i slike på OSE for dem med lyst og litt krutt. Hadde vært forfriskende om de fikk en ny OEM eller oppkjøp rett i kjeften, men det er kanskje for meget å håpe på (enda).

Kursen er uansett ikke 9 kroner etter at tallene for Q3 er meldt til markedet. Den er (betydelig) høyere. Det vet de ovennevnte også, resten er ren psykologi.

3 Likes

Salget til Laila ligger som et tykt teppe over selskapet og aksjekursen. Men kan ikke skjønne annet enn at selskapet vil fortsette å vokse, selv om det går mye saktere enn håpet og forventet.

Morsomt at du er så sikker i din sak.

Hvorfor er det “morsomt”? Jeg skriver hva jeg tror, hva tror du, da? Er du i det hele tatt i stand til å lire av deg mer enn enkeltsetninger med annet enn 100 % negativ drittkasting/trolling? For alt vi vet er du et script som “IF “rød kurs” = TRUE → trolle i tråden”. Hvis ikke er du mer et case for psykiatrien.

3 Likes

Morsomt at du vet mer enn alle andre🙃 venter fortsatt på den dagen du kan komme med noe som har har mer substans enn hvor mye du hater Laila og alt bare er grått…

Du får skrive det, da, vet du. «Jeg tror kursen er X … ». Ikke prøv å fremstille deg som en som vet noe. Jeg har knapt sett noen bomme så mye som deg.

1 Like

Hehe. Eneste stygge bom jeg har hatt på børs var Ultimovacs. Utover vistitten i klinisk-fase biotek har det gått helt utmerket. Hva gjelder ELABS er realisert gevinst større enn urealisert tap, men takk for omtanken. Nå ser det i overkant billig ut igjen, så da økes vektingen. Mer komplisert er det ikke.

Men du skal ha for innsatsen, du får folk ut på isen og søpler ned tråden. Noe som må være ditt eneste formål her inne. Beklager til tråden for egen deltakelse i dette tilfelle.

Edit:

Fikk nettopp en absurd tanke i hode som var at det var CFO som var Hindenburg som forsvant like fort som han dukket opp. Helt sikkert ikke, men den poppet nå en gang opp.

1 Like

Sikkert CFO som la ut det street fighter-tullet også.

1 Like

Hindenburg-Lars’ første innlegg var faktisk en feilsendt jobb-epost som skulle til Laila.

Skulle gjerne likt å lese den fulle antagelsen din her.

Bare litt nysgjerrig, siden det ser ut å være ditt første innlegg i Elabstråden, og kanskje derfor er ny i aksjen (?); hva gjør at du tror Elabs kan bli en multibagger?

Spør fordi jeg har vært investert her i 5 år og har fått litt skylapper. Vil gjerne høre hva nyfrelste “ser” i Elabs.

1 Like

Jeg er ikke helt ny i Elabs, men ser mye potensial. Teknologien er bevist i mobiler, og de har allerede kontrakter med Lenovo + samarbeid med Intel, noe som åpner for flere PC-leverandører. Samtidig ligger det store muligheter i bilindustrien, smarthus og ulike industrielle applikasjoner. Legger man til AI/software som kan skape helt nye bruksområder i fremtiden, synes jeg caset har klart multibagger-potensial.

Selv om jeg er optimistisk på Elabs, er det selvsagt risiko. Markedet for PC og mobil er tøft og marginpresset kan bli en utfordring. Inngang i bil og industri tar ofte mye lengre tid enn man tror, og kontrakter kan drøye. Selskapet er også avhengig av å levere på software/AI-visjonen – hvis de ikke klarer å konvertere teknologi til inntekter, kan reisen bli seig. Jeg tror fortsatt caset er sterkt, men ser også risikoen.

3 Likes

Overrasket over hvor pessimistiske majoriteten her inne har blitt. Ja, det var ikke delikat, det siste salget til Laila, og klart det ødelegger slik at det lille man hadde igjen av tillit er borte.

Caset er i mine øyne fortsatt bra og det kan såklart snu fort med et par positive triggere, som utvidet product stack til Lenovo, eller ny OEM. Mobil har også gitt et solid fundament, og jeg håper og tror vi ser mer integrasjon på tvers av mobil, pc, CarPlays i fremtiden. Vi vet Q3 blir sterkt og med min committmenten til Lenovo kan dette på sikt bli bra.

Skal sies at jeg har sittet lenge på sidelinjen og kjøpte først da nedsalget til tidligere styreleder var ferdig, så er kanskje ikke særlig påvirket av røde tall. Jeg har også benyttet anledningen til å kjøpe mer både før og etter meldingen til Laila. (Skulle såklart ventet litt😅)

Jeg tok meg også bryet å sende melding til Saga Robotics for å få tak i aksjonærlisten. Siden Laila kom inn i styrets tidligere i år og de hadde en gigantisk emisjonsrunde nå i august, tror jeg fortsatt det er relatert til dette. Er overbevist om at noe av salget har gått inn der, og at det var et for godt case å si nei til. Hvis hun har det så trenger ikke det bety at hun har gitt opp ELABS sitt case. Har foreløpig ikke fått noe svar fra selskapet.

3 Likes

Elliptic Labs appoints Ola Sandstad as Investor Relations

3 Likes

Laila trenger muligens hjelp av noen til å holde kameraet når hun skal filme seg selv for å annonsere nyheter.

2 Likes

Fantastisk, bare litt over 7 uker igjen nå. Har fortsatt troen på at det kommer noe bedre utspill ifra deg før det.