Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

År Driftsinntekter Driftsresultat (EBIT) Årsresultat (Netto)
2020 44,7 millioner −10,9 millioner −13,7 millioner
2021 63,0 millioner −11,8 millioner −11,8 millioner
2022 52,1 millioner −42,9 millioner −33,0 millioner
2023 69,6 millioner −50,6 millioner −38,9 millioner
2024* 133,3 millioner 3,7 millioner + 8.9 millioner

De går i pluss nå, og kommer til å øke i 2025.

2 Likes

Intel says there is an essential focus on dedicating the Lunar Lake platform for OEM adoption, where companies like Microsoft, Lenovo, and other laptop makers are “excited” to use an Intel product again.

(…)

Jim Johnson, GM & VP of Client Computing Group, Intel:

“With Panther Lake now we take a very friendly PC ecosystem approach and so the OEMs are able to adopt these products in the way they like to design PCs using their tech.”

5 Likes

Hmm, kan Microsofts Surface maskiner være på trappene, og at de har ventet på at de skal kunne intergrere gjennom Intel. Avtalen Elabs meldt i begynnelsen i september??

Bare spekulerer for å se om andre er enige eller mener det er vissvas.

«Avtalen» med Intel har blitt meldt gjentatte ganger siden 2021, men siste, mest konkrete oppdatering var i september.

Det viktigste her er nok pakketteringen, der Elabs’ IP distribueres via Intel. Hvorvidt det utløser konkrete, umiddelbare produktserier hos OEMs er nok på et høyere spekulasjonsnivå. Derfor opplever jeg pr nå at det viktigste er hvordan kommunikasjonen fra Intel og Elabs sammenfaller mtp. arkitekturfilosofi. Jeg tror også dette er en hensiktsmessig fremgangsmåte, hvor OEMs i større grad enn med end-to-end-løsninger kan kombinere ulike features for å løse behov / designutfordringer.

Edit: Men jeg tror nok at dette er betydelig mer relevant for både aksjekurs og topplinje enn lanseringen av en mobiltelefon som ble kontraktsmeldt for snart et år siden.

1 Like

Det interessante spørsmålet er HVORFOR Intel integrerer ELABS på denne måten, uten åpenbar kostnad for ELABS. Her kan man selvsagt spekulere seg blå. For Intels del må det nødvendigvis være at de forventer at denne løsningen øker salget deres, at Intel-chipsen(e) blir mer attraktive, mer konkurransedyktige.

1 Like

Tror du egentlig oppsummerte det interessante spørsmålet ganske så godt på egenhånd. Kort oppsummert en vinn/vinn for begge parter. Elabs får distribusjon, Intel får flere verktøy i verktøykassa de ønsker å tilby kundene sine.

Fanget ikke opp denne før nå, men lanseringen som Sensibel kom med på Sensors Converge er spennende

Hun må jo ha noe å slå i bordet med, kan ikke bare si hei hei tjena

Vet om en :rat: som burde fått permanent forumferie.

2 Likes

Her er en gåte:

Litt umoden og veldig bitter.

Hvem er jeg?

1 Like

Den var altfor enkel. Stusser på “litt” umoden, Og “veldig” kunne vel bli byttet ut med “ekstremt”.

Ser at Elabs skal delta på Nordic TechSaaS Conference 13. november i regi av Pareto. Spent på hvem som skal representere selskapet der: Elliptic Labs | Pareto Securities' 6th Annual Nordic TechSaaS Conference

3 Likes

Ja, er du egentlig det?
Fortell meg gjerne hvorfor ikke Ola Sandstad skal ta den.

Det har jeg overhodet ikke noen formening om. Synes kun det er litt spennende hvordan disse “nye” blir brukt i sine nye roller. Og selvsagt, som investor, opptatt av at de kan bekle rollene.

Mulig det bare er meg, men det høres ut som du overkompliserer ting mer enn at du bare er ‘spent’ - og synes det er ‘spennende’.

Jeg tenker det ligger i navnet at han som er ansvarlig for “Investor Relations” tar turen, jeg. Tenker det er dobbelt så bra at det er han som tar turen når han også er tett på både produkter og kunders behov i jobben som leder for produktutvikling.

Dersom Norderud blir sett på som kommende permanent CFO, kan det nok hende han får lov til å ta turen også, skal du se. Men dette er Sandstads gig - i rollen som IR.

After a preview at Computex 2025 and limited production runs beginning in the second half of 2025, Panther Lake processors are expected to reach consumers in Q1 of 2026. Industry leaks, including Dell’s internal roadmaps, suggest initial availability in February or March 2026.

https://thinkcomputers.org/intels-panther-lake-deep-dive-set-for-october-full-launch-in-2026/

3 Likes
2 Likes

Nedjusteringen kommer primært pga peers-utvikling. 16 i kursmål er uansett 75% opp fra gårsdagens sluttkurs, så OK akkurat nå. Så kan de løfte targets etter Q3-tallene.

Finansavisen med en liten teaser, der altså

“Meglerhuset forventer imidlertid at tredje kvartal 2025 blir selskapets beste kvartal hittil, ettersom forhåndsforpliktelsen fra Lenovo har styrket estimatene for 2025.”

2 Likes

Feil, det er ikke pga PEERS, det er kun pga FOREX (FX) - svekket USD (inntekter stort sett i USD) vs NOK. 5% effekt.

1 Like