Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ser ut som de har vært ute i markedet en stund, var bare fargen jeg linket til som skulle komme for salg snart ser jeg nå

Er det ikke bare Pareto og Spb1M som har dekning? Mener det kun var to her for få dager siden …

Carnegie har dekning og etter fusjonen er DNB Carnegie en av tre. Dog ikke Bjørnsen som analytiker.

1 Like

Er vel litt villedende, den gamle kommentaren der også?
Siste oppdatering fra DNB Carnegie er 27. februar 2025, såvidt jeg kan se.

Edit: Kursen ligger på det samme som da analysen ble publisert i februar - 9,9.
Men med en antakelse på 249m i inntekter for 2025e.

Ser vel ut til at fokus på ELABS ble parkert da DNB overtok Carnegie? Iallefall inntil videre.

Voldsomt aksjen skulle gå basert på pareto sin analyse. Eller er det noe mer her?

Det er sikkert noe mer, de har nok fått med seg siste tekniske analyse her på forumet.

1 Like

Voldsomt? Det eneste som er er voldsomt er fallet fra etter CEO sitt salg til tross for at Norges beste forvalter/fond kjøpte aksjene hennes midt på 11-tallet.

Ellers, en trasig dag for :crown:

image

De større meglerhusene kan alltids klare å overtale nok kunder til at dette er et godt case til å putte noen kroner i og dette er jo ikke en aksje som har vært på radaren til alt for mange fra før. Så det kan godt være meglerhuset alene som har klart dette lille* løftet.

det er tross alt ett hopp fra bunnivåer.

Laaangt igjen til GAV, gitt!

1 Like

To cheap to ignore. Er jo latterlig lav priset, så skulle nesten bare mangle at den løfter seg.

Sikkert mange som har sittet på gjerdet og ventet på inngang lenge

Shaky har solgt - de med troa tviholder. Er lite til salgs…

Det slår meg at CEO og CFO i martech-selskapet Stingray sitter på til sammen 2,4 mill aksjer i ELABS*

Virker som CFO’n dro det i gang i mai - og så heiv CEO’n seg på noen uker etterpå.

Enten har de som gründere av et ‘smalt’ selskap (laser som skyter lakselus) en ukuelig tro på et annet selskap som driver med litt smale greier (ultralyd) - eller så finnes det potensielt tettere bånd mellom selskapene. Ren spekulasjon, naturligvis - men om man driver med laser for å drepe lakselus i oppdrettsmerder, så vil det ikke overraske meg om de småforsker på hva de kan bruke ultralyd og -sensorer til i samme bransje.

*Omtrent like mange aksjer som CEO og CFO i ELABS har i ELABS, det. (Sånn - da var den vitsen tatt allerede!)

1 Like

Ja, Giro Invest AS har lastet godt opp i det siste. Senest for noen dager siden. Oppe i 900k aksjer per siste tilgjengelig liste. Virker som de har klokkertro på Elabs. Spennende tanke det der😀

Ser nå at broadbay har lastet enda mer:

1 Like

Mens vi venter… :grimacing:

2 Likes

PC-salget klatrer videre i Q3, med Lenovo godt i front: https://my.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS53855725&_gl=1

5 Likes

Kan ta med denne også som viser at Vivo og spes Transsion også har fin vekst YoY (som er de merkene Elabs har lansert flest modeller i 2025; Vivo 22 og Trans 12)
Worldwide Smartphone Market Grows 2.6% in Q3 2025 as Upgrades Accelerate, Driven by New Innovative Products, according to IDC

4 Likes
6 Likes

Lite som tyder på Honor kommer til å hoppe på seamless vogna.

OxygenOs 16 bruker egenutviklede løsninger og har dypere integrasjon med både android og ios,

1 Like