Sikkert fått tilbud om å overta for Elon Musk, siden han ikke får sin lille lønnspakke og truer med å gå han også. Kan være styret mener at hun ikke har egenskapene til å dra Elabs videre. Hun liker vel også mest å starte opp selskaper til et punkt.
Ja, det har vært mye tåke fra Laila og tildels Lars. Jeg har solgt meg ned i det siste da jeg begynte å tvile på caset. Dette i stor grad pga. store ord fra Laila i alle år.
Spørmålet er om Elabs hadde hatt disse store avtalene uten Laila? Umulig å svare på. Kansje de hadde hatt flere. Men å si at hun har levert varene blir feil. Hvor er neste OEM og kursmålet hun aldri ga seg på, selv om «alle andre» visste det.
Vi får aldri svar, men på sikt KAN dette være bra for Elabs.
Strålende nyheter med den dama ut! Nå er det nok mange investorer (ink meg selv) som er villig til å se på selskapet igjen.
Her er det nok ikke Laila som har mistet trua på selskapet. Snarere styret som har mistet trua på Laila.
Ser uansett ikke pent ut. Men hvis Elabs er i såpass grei stand som hun skriver på LinkedIn, så er det ikke nødvendigvis kroken på døra.
Det er nettopp det, Dag Hammer / DNB SMB likte det de så og kjøpte Laila sine aksjer. På papiret og med foreliggende avtaler ser det svært så lovende ut. Men så var det denne støyen, da. Enten gir den voldsom rabatt på kort sikt, eller så er det skjær i sjøen på lang sikt. Heller mot det førstnevne.
Er ett selskap som fremover ser ut til å ha økende inntjening og har ingen gjeld. Tenker det er begrenset hvor ille det kan gå. Glad Laila gikk, begge nedsalg har vist at hun ikke er til å stole på.
Lukter sparking lang vei.
Fin timing for ny CEO med forventet rekordkvartal i Q3!
Så får vi håpe «fallskjermer»/sluttpakker kompenseres av at vi har spart oss for en haug med opsjoner til Laila og Lars!
Ingen hausing før denne avgangen, nei. Fått litt assosiasjoner til "morn’a jens " fra styret, større eiere og ansatte.
Jeg håper nå at støyen rundt selskapet legger seg. Det har vært preget av Laila sin uttalelser og kromspring.
Spent på dagens utvikling.
Åpner nok rett ned, men jeg har troa på at det snur relativt fort. Samme skjedde i Napatech, se hvor de er nå.

Vi skal nok dykke ned litt ja
Er Det Laila som selger seg helt ut ? 
Om vi kun tar et fall på 10% i dag blir jeg veldig fornøyd - Deilig å blitt kvitt dama. Så håper jeg på litt positivtet rundt Q3 så selger jeg så er de kvitt meg også 
Så langt er jeg litt overrasket og at nedgangen ikke er større. Kansje det er flere som var misfornøyd med Laila enn jeg trodde…
Å selge på panikk og null visibilitet pre innkommende rekordkvartal tror jeg ikke er særlig rasjonelt, men slik er børs: psykologi.
Synes 10 % ned på avgang av uopulær CEO er ganske raus rabatt, egentlig.
Helt marginal omsetning i åpningen, gitt.
Altså Laila har vel levert lite av det hun har lovet, for all del så syns jeg selskapet har levert mye bra. Men hu har det for mye i kjeften
“Tax planning” var “karriere-planlegging” - en liten hvit løgn fra eX-CEO? Gjenstår å se om vi får et siste farvel ved et sprelsk salg av gjenværende aksjer i nær fremtid. Hun har vært flink til å “time” markedet, så greit å følge med.
Tror du er inne på noe her. Slik jeg ser det er det to pausible forklaringer. Sikkert mange flere.
- Press fra større aksjonærer som krever avgang eller at styret har fått nok av lovnader, og det at hun setter seg selv foran selskapet. Ingen er bedre enn laget. Får litt Coutinho vibes med salget fra LFC til Barca. Begynte spille bedre etter salget av han.
- Q3 kommer inn betydelig lavere enn lovet eller at hun har signalisert en mye lavere vekst for 2026.
Slik jeg ser det er det eneste som kan snu sentimentet her er fundamentale nyheter, sterke resultater, og/eller committment fra styret.