Om det er press fra eiersiden som var utslagsgivende, så kan man følge med på listene og se om de nå handler etter at de ble “kvitt” det de anså som problemet.
Godt poeng. Det som irriterer meg litt er at jeg lot meg blende av business caset, selv om jeg var svært skeptisk til managementet i utgangspunktet. Tror fortsatt på caset, men har egentlig hatt flere røde lamper mtp. hva som er sagt (CFO/CEO) og gjort (CEO).
Vi bør ikke vente at Laila dumper aksjene sine i dag. Vi er innenfor siste 30 dagers “stille periode” før Q3, hvor hun kun kan selge dersom hun ikke har “innsideinfo”. Dette betyr ikke at det er 100% sikkert at hun IKKE kan selge, siden vi aldri vet hvor Laila-haren hopper, men forhåpentlig er styret litt hardere i klypa overfor henne nå enn tidligere og unngår ytterligere spekulasjoner ved aksjedumping før Q3. Vær da heller forberedt på at hun rømmer skipet også eiermessig etter et forhåpentlig sterkt Q3.
Det eneste jeg lurer på, er hvem som skal representere selskapet i Taiwan 11. november.
Det eneste jeg lurer på er når styreleder skal kjøpe aksjer
Det har du til gjengjeld lurt på lenge! 

Hos Pareto neste onsdag er det uansett Sandstad som nå er satt opp til å presentere selskapet
Du er en nydelig mann, Opti.
For øvrig, som jeg nevnte da Sandstad ble satt i IR-rollen - så tror jeg det er positivt å få noen som er tettere på produktene til å (re)etablere tillit i investerrelasjonene. Slik sett tenker jeg det er topp å ha ham som interim. Styreleder Larssen er også en oldskooler, så det er ikke utnaturlig at de ser i produkt-retningen for å bygge videre. Laila har jeg opplevd som en fluffer - men litt av problemet mitt med ELABS er at fluffet har vært så jækla dårlig. Helt middels minus fluff. Hadde det nå engang vært bra fluff, så kunne man respektert det.
Siste mnd. utvikling er kun -1,7% selv etter Lailas avgang 
Ja, mesteparten av nedside er tatt ut allerede. Og mesteparten av dagens omsetning kom etter kursen bunnet. Lavere omsetning første time enn da det var kjent at hun hadde solgte aksjene sine.
Dagens store humor er naturligvis følgende skjermbilde. Det viser den nedadgående trenden fra ATH til ATL-linjen. Den trendlinjen treffer bunnlinjen 4. desember 2025. Can’t make this shit up. Nå skal jeg begynne å lese horoskop-sidene i Allers og Hjemmet med det største alvor!
CEO har mistet trua, hun har fått sparken. Eller kanskje en kombinasjon.
Ole Brumm-fan?
Hadde hun mistet trua, ville hun melket siste rest gjennom en lengre overgangsfase til ny CEO, ikke blitt erstattet på dagen.
Bre å følge med på topp 20 listene neste ukene, så kommer fasiten på det.
Vel, good riddance. Det er godt å bli kvitt henne. Ingen trenger en CEO som er mer opptatt av å glise foran kamera og selge aksjer enn å levere resultater. Nå har selskapet faktisk muligheter til å lykkes om de får inn noen som er litt mer opptatt av å levere enn å se bra ut. Pexip er jo et greit eksempel på noen som klarte å snu en skute med ny ledelse.
Selv om kanskje ikke alle er like enige…
https://www.dn.no/borskommentar/skatteplanlegging-jeg-ler-meg-i-hjel/2-1-1896949
wen ‘airdrop killer’ revenue?

Been looking since last summer
Er ikke Abb på DN. Var det noen spekulasjoner rundt hvorfor hun plutselig gikk?
Ikke jeg heller, men googlet denne, trenger ikke abb.
https://www.dn.no/marked/elliptic-labs/oslo-bors/elliptic-labs-sjefen-gar-pa-dagen/2-1-1892147
og Noe mer her:
Det eneste som manglet var et mesterverk fra TC Jensen 
Might be in the same drawer as the rat birth control revenue, t.