Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Disse postene som kom på FB for en stund siden (reklame for et gammelt spill) fikk meg til å tvile på hva er dette for en butikk? Det skjedde vel 3 ganger. Samtidig syntes jeg deres markedsmateriell er langt under par. Tidligere i uken hadde de laget en film som fortalte hvilke modeller phones de hadde kommet med i okt. Det så ut som en film noen hadde mekka i rus el. (tar litt i) uten noen føringer. Kan være de skal spare penger, men ærlig talt. Denne pølseshappa på hjørnet har bedre markedsmateriell og mal for hvordan ting skal se ut.

Et selskapt med så høye tanker om fremtiden må fremstå mye mere profesjonelle.

Vet det koster penger å få bra markedsmateriell, men det er viktig. Hvordan vil du at kundene skal oppfatte deg?

Samtidig er jeg veldig spent på hvordan Q3 blir presentert. Kansje vi slipper stutring og usikkerhet… Det hadde vært en drøm!

4 Likes

Må faktisk busse inn en ny generasjon partysvensker til å servere på Nedre Løkka Cocktailbar! :sweden: :cocktail:

Skrevet denne i rus, inspirert av eget innhold?

Herregud, det har vært mye rart faktisk.

Lite rus akkurat nå :joy: But you get the point :clap:

Hvis makeover/modernisering; her må de gjerne også ta med egne nettsider!!! Gir meg ikke på at de ser trauste og gamle ut. Lite som minner om innovative løsninger.

Og greit nok at ikke kunder og partnere nødvendigvis er så opptatt av det. Men hva med potensielle nye investorer?

Joda. Men vi kan ikke synke ned på andres nivå. Filmen du refererer til var smartbrille-mockupen.

Men, ja - for å sitere meg selv, faktisk:

Skal ikke være bøs å påstå noe som helst, men har jobbet -+30 år med reklame og markedsføring, og det jeg ser må sies å være litt kleint for et selskap som skal få til avtaler med de største i verden.

1 Like

From the Official ELABS LinkedIn Tracker :tm: :sweat_smile:

Wicks legger igjen en tommelopp på Sandstad - lar Lailas avskjedsmelding gå ubemerket hen.

2 Likes

Jeg er delvis enig i at en miten oppshining på websiden hadde vært på sin plass. De har jo begynt å henvise på linked in og facebook under nyhetsposter om å besøke webside.

På den andre siden, er det nok noe kostbart for ett selskap som Elabs mtp. lage proffe reklamevideoer. Vi skal ikke glemme at de ikke selger til deg og meg, men til f.eks Lenovo. Da tar de seg av de proffe og fancy filmene.

Jaja. Det ser heeeeeelt forferdelig ut.

Men det er med estetikk og CEOs som det er med hunder og deres eiere: De pleier å matche.

Bare et vennlig, generelt hint - til alle: Det går an å velge om bilder skal ha 100, 75 eller 50 prosent størrelse i previewen til høyre for redigeringsvinduet

Helt enig. Snakker ikke om proffe reklamefilmer, men det er jo greit at det ser ut som det er samme avsender fra gang til gang.

1 Like

Har tilsynelatende vært full Hotel Cæsar i sjappa lenge. Kan neppe bli verre, eller? :circus_tent:

Man ser at avtroppende ikke får likes av de interne på siste nytt/avskjed, og omvendt.

1 Like

Fantastisk sammenligning! Hotel Cesar… Nå ler jeg godt!

Bare å sette på navn…

PS: Får ikke satt bildestørrelse på mobilappen.

2 Likes

Potensiell topp meme her altså, men dessverre for børst til å ta ansvar.

“Ingen glemmer et besøk på Hotel Cæsar”
https://www.tiktok.com/@smileyyypop/video/7012755888834366722

Estetikken er on point her!

Er i alle fall rimelig sikker på at Åge, han med lapp over det ene øyet, lager alt markedsmateriellet.

EDIT: Og både Rolv, Jens August og Juni var på ulike tidspunkt økonomisjefer i Cæsar. Omtrent like mange CFO’er som ELABS har på lønningslista pt, det.

1 Like

Dette er en positiv utvikling og denne oppryddingen tror jeg selskapet trenger.

Ny CFO og CEO som kan gi et mer proft bilde utad både til kunder og investorer. Selskapet har gått litt i stampe de siste kvartalene uten at se har klart å lande noen nye kunder og litt av problemet der tror jeg er at Elabs er et bitte lite selskap i Norge som kundene ikke «tørr» å satse på. For mye selskapsrisiko.
Et eksempel på det jeg snakker om er Polight som gikk år etter år alene til kundene for å selge inn sin linse og fikk bare smånapp. Så fikk de inn q-tech (annerkjent stor aktør i kina) på eiersiden og nå 6mnd etter så renner bestillingene inn. Selskapsrisikoen er nå blitt noe helt annet og kundene har funnet Polight leverandøraktuell.
Dette er også mulig Elabs trenger for å få fart, men da er det en restart som må til først

Ellers tipper jeg vi ser et nytt navn på selskapet innen 6mnd. Et nytt navn som faktisk kan fortelle hva selskapet driver med.

4 Likes

Njaaaaaaaaa. Et navn er ikke så viktig for B2B som det er ifm. B2C. Skulle jeg gjettet, så ville jeg antatt at Polight er enten en polsk lommelykt eller en form for sexleketøy, så er litt usikker på om det er sååå viktig. Og jeg tok aldri matte etter første året på vgs, men dette med elliptic er vel knyttet til ultralyd?

Uansett bra at vi har kokt ned et KJEMPEPROBLEM med at sjefen i selskapet er ute, til at vi nå hakker på shitty branding - og jaggumeg navnet på selskapet. Da står det ikke så dårlig til, tror jeg.

2 Likes

Ja, vi er der ja. Glemte at dialogen var på nivå med lokalavisens diskusjonsforum.

1 Like