Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Jeg kan gjerne gjøre språket mitt mer høyverdig, men siden vi nærmer oss midnatt - og jeg skrev ferdig en lengre observasjon av situasjonen tidligere i kveld - som var en invitasjon til diskusjon, uten at det fostret noen mer opplysende samtale, så har jeg en noe mer uformell tone nå.

Men om vi skal analysere litt, så om jeg ikke har hatt matte på 25 år, så er jeg ganske god på forskjellen mellom grunnleggende og utløsende årsaker. Om du tror at QTechs inntreden i poLights aksjonærregister siden april er den grunnleggende årsaken til deres gjennombrudd de siste seks månedene, da tror jeg du undervurderer den årelange innsatsen til Isaksen & co. Og vi kan gjerne være uenige om det.

Men jeg synes uansett ikke navnet poLight forteller meg så mye. Kunne likegodt skrevet at selskapet høres ut som en konkurrent til Velux. Hadde du blitt mindre forarget da?

2 Likes

Litt av problemet med dette forumet er vel at det er vanskelig å knytte diskusjonene sammen og skape en god dialog. Jeg fikk ikke med deg dine betraktninger tidligere som ikke fikk dialogen som burde være der.

Trådene på forumet blir ofte bare oneliners, noen ganger med litt innhold mens ofte uten😝

3 Likes

Hehe. Ja, dette forumet er som James Joyce på speed. ‘Ulysses’ er barnemat i forhold!

Men jeg liker at det er både tyngre ting og oneliners - selv om det er litt krevende å hoppe inn i når det er haugevis med uleste innlegg siden sist man var her :sweat_smile:

2 Likes

Jøss, noen som faktisk tør å være kritisk på rævsleikersiden. Det var et frisk pust.

image

Uansett er det jo fascinerende å se at “alle” nå er kritiske, men når jeg har vært kritisk, har det bare blitt latterliggjort. Nuvel, man lærer så lenge man lever.

3 Likes

Har vel kanskje en smule med hvordan man er kritisk :slight_smile:

Spent på hvem som blir CEO. Jeg har null tro på den midlertidige CEOen så noen nye skal inn.

Hvis styreleder kjeder seg og har sett seg ut rollen som CEO her, men må rydde litt plass først, ja da ler jeg. Sikkert fint å forhandle en opsjonspakke på lav kurs også…

Dramaet fortsetter.

Nekter å tro styreleder skal inn som CEO. Håper de finner en som kan dra selskapet der vi trodde det skulle være på denne tiden :slight_smile:

Hvor får du denne logikken fra? Hvorfor skal en 65 år gammel fyr som var happy med å tre ned som sjef etter 20 år ønske å gå tilbake til daglig drift?

Hadde du giddet å lese artikkelen jeg postet, ville du sett at argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

Jeg elsker en god diskusjon, men det må finnes et visst nivå av meningsbærende innhold, tenker jeg.

Så du kan jo begynne med å argumentere for hvorfor du ikke har tro på Sandstad? Pr. nå er argumentasjonen din den samme som å si at ‘jeg har null tro på pepper i maten’. Og det må du gjerne mene, men om du utdyper hvorfor, kan det kanskje bli en interessant samtale - ikke bare en løs, ubegrunnet mening.

Edit: Ref denne - så refererer en siste rodeo naturligvis til jobben med å finne lederen som skal fylle maktvakuumet. DET er styrelederens jobb, ikke å ta jobben selv. Det regnet jeg med at du hadde forstått når første del av teksten handler om å se mangel på vekst, ta grep - og å finne en erstatter.

1 Like

Cowboy-Laila har vel fortsatt igjen en del aksjer som etter hvert skal dumpes til lavest mulig pris, så det blir vel neppe noen stor oppgang her på kort sikt.

2 Likes

Det skjer neppe før etter kvartalsrapport, når hun har lov til å selge. Og hun liker både penger og sjokkeffekt, så hun venter nok til det er en viss ekstra høyde å hente. Bare å ta livet med ro. Trenger ikke legge pakken med mais i mikroen helt enda.

Det blir selvfølgelig denne karen, Shangdong Gu :sweat_smile:

Se der, ja! Shang plukker opp ballen!
100 000 spart i reisekost og representasjon allerede! :sweat_smile:

Det ser ikke ut til at “Leng Lim” har blitt diskutert her inne tidligere. Dette ble postet av andre på Shareville i går ettermiddag.
image

Leng Lim er VP Design Engineering hos HP, og hun kommenterer på Lailas avgang, liker også Sandstad sitt innlegg som interim CEO.
image

Nå er jeg ikke kjent med dynamikken som har vært mellom Elabs og HP tidligere, da de garantert har vært i dialog, men er det noen som har dypdykket i utviklingen til HP og kan plukke tegn på om det finnes muligheter her fremover?

Det å få flere lap-top-kunder må sies å være en av de viktigste fundament for å oppnå omsetningsmål som tidligere har vært diskutert.

3 Likes

Leng Lim sist diskutert da timontti refererte til henne på en like i sommer, om jeg ikke husker feil.

Bare spør henne på LinkedIn hvorfor de ikke er etablert Elabs i sine maskiner :slight_smile:

Det positive vil jo være at vi i tiden fremover får en mer produktorientert kar på investorevents i Europa. I mine øyne bedre enn at CFO tar slike ting. Laila var jo uansett sjeldent med på disse.

2 Likes

Uansett, da var kursen i ATL. Noen tvilte vel på at det skulle skje, men men god hjelp av Laila gikk det ganske lett.

1 Like

En kritisk røst til: Elliptic Labs While we appreciate the transparency in this announcement, the timing and circumstances surrounding this leadership transition raise some important questions that shareholders and… | Norwegian Hidden Gems

4 Likes

Jeg håper han Nilesh Shah blir den permanente CEO.

Mange godbiter fra min gode mann (?) h3nk1. Kursen skal heldigvis kraftig opp når rapporten kommer, ifølge hen.