Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Sa de ikke på FA at Laila skulle intervjues i morgen? Eller tar jeg feil?

1 Like

Stemmer. Nevnes rundt 32:15 i denne episoden: https://open.spotify.com/episode/30f7PfUIzNWxaTl0fLJGX0?si=uwrOq1byR5WgQ1EfyRoU3A

2 Likes

Hun intervjues 08.50. (Rett før børsåpning, just sayin’ :wink:)

https://newsweb.oslobors.no/message/636160

Skal vel snakke om de 2 nye aura modellene med dobbel Elabs sensor :stuck_out_tongue:

Hvor kan vi høre dette?

Børsmorgen på Finansavisen.

1 Like

“ThinkPad X9 14” Aura Edition laptop also offer Human Presence Detection via
Elliptic Labs’ AI Virtual Human Presence Sensor. The contract for this launch
was announced from September 2023. "

To me it seems that x9 15" does not have elabs hpd.

Thats what it looks like, for now.

https://tv.finansavisen.no/nb/watch/1182?zephr_sso_ott=haKLci

«Vil utvide masse med Lenovo, dette er bare begynnelsen (i tillegg til med andre aktører)».

Fint intervju, en del info å bite seg merke i. Uten at jeg får gjort det i detalj akkurat nå.

2 Likes

«2024 var et veldig bra år for oss. Kan ikke si helt konkret tallet, det kan vi komme tilbake til 27. februar……, men vi hadde et veldig positivt år i 2024». Det kommer i alle fall ikke negative tallnyheter 27. februar.

2 Likes

Ut fra hvordan jeg “leser” intervjuet så konkluderer jeg med at Laila selv i alle fall tror:

1. 2024 bli vesentlig bedre en 2023
  2. 2025 blir vesentlig bedre en 2024

Dersom det stemmer, ingen EMI fare. Hun sier også at de 30 mobilavtalene som ble signert nå i ved åroppstart gir minimum commintment for alle modellene up front så det gir jo raskere penger inn. Tror lunten på raketten nærmer seg målet :slight_smile:

7 Likes

Both have HPD and SmartShare. Stated clearly in the press release and reiterated in the midnight interview with FA.

1 Like

Hvis Laila ikke blandet ordene ved midnatt Las Vegas-tid, sa hun også at mobilkontraktene gjaldt for et minim av hhv 10 og 20 modeller (dvs kan legges til flere men dette er antallet som inngår i kalkulering av up-front pmt), i tillegg til at samme upfront inneholder et minimum antall solgte enheter, selvsagt. 30/66 = 45% av hele 2024-antallet modell-releases alt i første uken. Står ved mitt tidligere anslag om at mobilinntektene for 2025 vil overraske på oppsiden, estimat 75 mNOK. En sterk, og forventet sterk(ere) USD bidrar også…

3 Likes
4 Likes

Alt de har levert siden 2016 til 2024 utgjorde kun ca 66% av det de leverte t.o.m 2024. Eller bare for 2024 leverte de 33% av totalen på HELE 8 år med Signed/launched/shipped. Dvs at 2024 ble et kraftig hopp mhp aktiviteten i selskapet, som igjen vil bli reflektert 27.Februar. Ser ut til at de kommer til å vokse mer enn 30% ,slik de gjorde i 2023. Nå ble de sikkert signert litt ekstra pga CES 25. Men de har altså signert iløpet av KUN 1 uke for 50% omtrent av det de klarte på 52 uker i 2024. Så man kan trygt anta at 2025 vil bidra de høyere vekst enn hva nå enn 2024 blir i Feb.

6 Likes

Oppdaterte PC-salg tilgjengelig:
The PC Market Closed out 2024 with Slight Growth and Mixed Views on What 2025 Will Bring, according to IDC

Lenovo vokser videre fra ledende posisjon! Tar større markedandel.

5 Likes

Synes brikkene faller på plass og at “alt” tyder på at dette er et papir å holde for 2025. Synes ikke kursen i dag speiler all derisk og sannsynlig vekst. Konklusjon: god R/R.

4 Likes

Å høre Laila for 50 gang hvor hun alltid prøver å si ting med ett glimt i øyet og hinte om ting på en nesten flørtende måte har blitt seig masse. Nesten kleint. Blunker til journalistene nesten.

Men i dagens sending er hun ihvertfall noe mer avmålt ift andre partnere og fremhever Lenovo.

1 Like