Sa de ikke på FA at Laila skulle intervjues i morgen? Eller tar jeg feil?
Stemmer. Nevnes rundt 32:15 i denne episoden: https://open.spotify.com/episode/30f7PfUIzNWxaTl0fLJGX0?si=uwrOq1byR5WgQ1EfyRoU3A
Hun intervjues 08.50. (Rett før børsåpning, just sayin’ )
Skal vel snakke om de 2 nye aura modellene med dobbel Elabs sensor
Hvor kan vi høre dette?
Børsmorgen på Finansavisen.
“ThinkPad X9 14” Aura Edition laptop also offer Human Presence Detection via
Elliptic Labs’ AI Virtual Human Presence Sensor. The contract for this launch
was announced from September 2023. "
To me it seems that x9 15" does not have elabs hpd.
Thats what it looks like, for now.
«Vil utvide masse med Lenovo, dette er bare begynnelsen (i tillegg til med andre aktører)».
Fint intervju, en del info å bite seg merke i. Uten at jeg får gjort det i detalj akkurat nå.
«2024 var et veldig bra år for oss. Kan ikke si helt konkret tallet, det kan vi komme tilbake til 27. februar……, men vi hadde et veldig positivt år i 2024». Det kommer i alle fall ikke negative tallnyheter 27. februar.
Ut fra hvordan jeg “leser” intervjuet så konkluderer jeg med at Laila selv i alle fall tror:
- 2024 bli vesentlig bedre en 2023
- 2025 blir vesentlig bedre en 2024
Dersom det stemmer, ingen EMI fare. Hun sier også at de 30 mobilavtalene som ble signert nå i ved åroppstart gir minimum commintment for alle modellene up front så det gir jo raskere penger inn. Tror lunten på raketten nærmer seg målet
Both have HPD and SmartShare. Stated clearly in the press release and reiterated in the midnight interview with FA.
Hvis Laila ikke blandet ordene ved midnatt Las Vegas-tid, sa hun også at mobilkontraktene gjaldt for et minim av hhv 10 og 20 modeller (dvs kan legges til flere men dette er antallet som inngår i kalkulering av up-front pmt), i tillegg til at samme upfront inneholder et minimum antall solgte enheter, selvsagt. 30/66 = 45% av hele 2024-antallet modell-releases alt i første uken. Står ved mitt tidligere anslag om at mobilinntektene for 2025 vil overraske på oppsiden, estimat 75 mNOK. En sterk, og forventet sterk(ere) USD bidrar også…
Alt de har levert siden 2016 til 2024 utgjorde kun ca 66% av det de leverte t.o.m 2024. Eller bare for 2024 leverte de 33% av totalen på HELE 8 år med Signed/launched/shipped. Dvs at 2024 ble et kraftig hopp mhp aktiviteten i selskapet, som igjen vil bli reflektert 27.Februar. Ser ut til at de kommer til å vokse mer enn 30% ,slik de gjorde i 2023. Nå ble de sikkert signert litt ekstra pga CES 25. Men de har altså signert iløpet av KUN 1 uke for 50% omtrent av det de klarte på 52 uker i 2024. Så man kan trygt anta at 2025 vil bidra de høyere vekst enn hva nå enn 2024 blir i Feb.
Oppdaterte PC-salg tilgjengelig:
The PC Market Closed out 2024 with Slight Growth and Mixed Views on What 2025 Will Bring, according to IDC
Lenovo vokser videre fra ledende posisjon! Tar større markedandel.
Synes brikkene faller på plass og at “alt” tyder på at dette er et papir å holde for 2025. Synes ikke kursen i dag speiler all derisk og sannsynlig vekst. Konklusjon: god R/R.
Å høre Laila for 50 gang hvor hun alltid prøver å si ting med ett glimt i øyet og hinte om ting på en nesten flørtende måte har blitt seig masse. Nesten kleint. Blunker til journalistene nesten.
Men i dagens sending er hun ihvertfall noe mer avmålt ift andre partnere og fremhever Lenovo.