Hun var overhodet ikke noen grunnlegger av selskapet, enig i at hun var delaktig i å byge opp selskapet til det det er i dag. Men markedsverdien av selskapet har falt dramatisk i de årene hun har ledet selskapet. For øvrig tror jeg hun er glad for at du helt rettferdig sammenligner henne med Elon Musk.
Jeg brukte Musk-eksemplet for å vise at man kan regnes som gründer selv om man ikke var med fra starten – ikke for å sammenligne evner. Hvis man ikke ser poenget, ønsker jeg heller ikke å bruke mer tid på diskusjonen om personen, men vil fokusere på selskapets fremtid.
Her er fra 2006, da selskapet fortsatt het Sonitrack:
Sier noe om ex-CEOs forhold til sannheten når hun kaller seg gründer
.
Blir litt som å si at Trump er en founding father liksom
Musk kom inn som styreleder før Tesla var ett år gammelt.
Det kan ikke sammenlignes med å ramle inn i et 7 år gammelt selskap.
Joda. Elliptic Labs hadde vel hverken nevneverdige kunder eller inntekter etter syv år. Hvem kommersialiserte selskapet og stod for veksten?
Ordet gründer har jo noen nyanser. Det kan bety grunnlegger, men også entreprenør. Laila kaller seg vel ikke grunnleggeren av/founder of Elliptic Labs? Eller founding entrepreneur?
Hun har heller ikke sagt at det var hun som startet selskapet eller kom opp med ideen.
Hun kan helt klart kalle seg gründer/entrepreneur.
Neida, babba.

Kan dere slutte å snakke om Laila nå? Temaet er ferdig snakka. Helt uinteressant å lese enda flere synsere sine meninger hvorvidt hun var gründer eller ikke, og hvordan hun angivelig skal ha vært som leder. Fokuser heller på mulighetene fremover, resultater og spekuler gjerne litt i hvem som blir ny CEO, men det holder nå.
Word. Har ikke turt å sjekke kursen enda, motvind eller medvind?
Opp 3 %
Rent chartmessig er det en veldig kompelling formasjon å følge med på her:
Hvis den raser under der den er nå kan den fort kollapse helt, total kapitulasjon og enorm kjøpsmulighet lenger nede.
Men finner den støtte her og står seg, så er det fort grunnlag for å rekylere hardt:
Weekly:
Daily:
Tydeligvis fortsatt for høy for styreleder til at han kjøper aksjer. Andre styremedlemmer virker heller ikke overbeviste. De har vel en plan
Skrev blokk, mest pga jeg har sagt tidligere at jeg fikk kjøpt meg inn her uten å forstyrre kursen,og det klarte jeg ikke nå. Front runnet blir man jo uansett pga roboter. Har vel vært en av de mer positiv innstilte investorene her opp igjennom årene,og de tallene jeg har kommet med, har fort blitt rettet på av meg eller andre om jeg har gjort feil.Helt grei respons dette.
Jeg prøver å se litt frem, og hva disse avgangene og ned salgene betyr for kursen fremover. Og i dette eksempelet er grunnen til at CFO og CEO forlot skuta, at veksten til selskapet stopper opp,men de beholder en omsetning på rundt 240 (2026-2028) millioner i året og ca 160 mill i utgifter, gir det jo en årlig profitt på ca 80 mill.
Er dere enige at kursen vil ligge rundt 12-16 kroner da ?
Ps: de 240 mill er kommende Q4 x 4. Ja Q3 vil bli høyere pga største andel av kontrakten kommer nok på Q3, som ble inngått i sommer.
Det er jo ren spekulasjon. Vi vet at ledelsen i selskapet byttes ut. Vi vet ikke at veksten stopper - det er kun din antagelse.
Hvem har sagt at veksten stopper opp? Har den stoppet i det siste?
Poenget er/var vel at oppsiden er der selv om det skulle bremse.
Det er riktig, det er en antagelse. Og vi vet ikke hvorfor de 2 gikk ennå. Men det er som regel ikke godt nytt. Selskapet kan fortsette å vokse, jeg har ikke sagt det. Men i dette eksempelet, stopper det opp. hva skjer med kursen tenker du ?
Ekonomisjefen og Daglig Leder sluttet vel på helt ulike måter og av ulike grunner? Ser sånn ut før meg i hvert fall, men jeg kan ju ha feil (skjer nesten aldri).
Selv ser jeg det som positivt at vi får en ny Daglig Leder.
CFO sluttet tilsynelatende i protest mot CEO sin måte å selge aksjer på og/eller personkonflikt. CEO måtte til slutt gå fordi styret tilsynelatende tok grep grunnet intern uro og/eller mistillit.