Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Is this your own speculation or how do you know? If Lars left because of Laila and Laila was fired because of distrust between her and the board (was the big sale the last straw?) this situation may be net positive in the end. Especially since I don’t know if anybody was especially happy with either of them. Maybe Lars was a good CFO but he shouldn’t have been speaking in all those events… A new CEO may be the kick this company needs. At the very least the King is happy for the first time :revolving_hearts:

Pure speculation / what seems most likely from our outside-perspective and very limited information, thus the prefix «tilsynelatende».

Beyond that, it may indeed be net positive going forward.

Ja, tallene over viser oppside for nye investorer. Men for oss som har vært med leeeenge, så skal det godt gjøres for oss å få en fortjeneste her. Det blir isåfall langt frem i tid, om senarioet over faktisk stemmer da.

1 Like

Jeg synes du viser en imponerende evne til å overse realitetene, selv om du har blitt gjort oppmerksom på dem tidligere. Prøver en gjentakelse og ser om det synker inn denne gangen.

Kom gjerne tilbake med aksjekjøp-argumentet etter Q3, når det er et gyldig argument - da er det en helt annen sak.

2 Likes

Har du noe mer håndfast grunnlag for det du sier, utover «tilsynelatende»?

Dette er nok i overkant fritt fremstilte koblinger, slik jeg ser det.

Men de rådende omstendighetene gjør at det neppe hersker 100% frivillighet rundt disse ‘oppsigelsene’.

Og dette vil man kunne komme nærmere et svar på med ett enkelt spørsmål ifm Q3: “Have there been any events after quarter end, such as the issuing of one or more severance packages, that will have a negative impact on the results for 2025e?”

Da gjentar jeg meg selv: nei.

Her blandes nok begrepene “tilsynelatende” og “muligens” med overlegg, eller uten overlegg.

Nå som det er ny ledelse så kan det være de faktisk svarer på spørsmålene våre på Q3. Det blir jo spennende å se :slight_smile:

2 Likes

Største økningene på torsdag. Tenker MP nok har lukket den lille short’en/hedge’en sin (spekulasjon fra min side). State street har økt betydelig siste måneden, og en av de to fra Stingray øker posisjonen.

Ellers ser jeg at DNB SMB har redusert posisjonen litt den siste perioden.

2 Likes

De har justert portisen på titalls aksjer ned, inkl. ELABS, så det er ikke snakk om at de reduserer denne spesielt. Håper det forblir slik også.

1 Like

For diskusjonens skyld, hvis vi følger logikken over - burde ikke flere av OG’ene fra ELABS hoppet av nå, dersom CEO’n var dette selskapets heart & soul?

• Thor Talhaug, tidligere CFO, holder sine 2,1 mill aksjer gjennom Ghibli AS
  • Einar Greve, tidligere styremedlem, holder sin 1 mill aksjer gjennom Cipriano og Positano
  • Haakon Bryhni, tidligere COO / CTO, holder på sin knappe 1 mill aksjer

Og CFO’en i et annet selskap velger å øke sin eksponering med nesten en million kroner. Han tror åpenbart ikke på teorien om at CEO’n er selskapet.

Skulle det være noen tvil; jeg tror definitivt ikke dette var en frivillig avskjed.

Hvorfor sluttet HR-direktør Åslaug Tveiterås for et år siden - og tok seg en tre måneder lang juleferie? Hvorfor kom det ikke en ny HR-direktør inn? Hvem har egentlig vært stedlig sjef i Oslo? Hvorfor finnes det ikke en COO til å håndtere den daglige driften? Var Holmøy de facto COO? Hvis så, hvorfor ikke også titulert som det - når lønna allerede matchet tittelen? Hvorfor ble det internt tildelt en HR-rolle på Oslo-kontoret i oktober?

Slik jeg ser det, lukter dette opprydning lang vei. Og pokker så digg det er med en god ryddejobb. Kjedelig når det står på, men for en befrielse det er etterpå!

8 Likes

Financial calendar

Bra, de skjønner at de må ta kontroll på narrativet og fjern usikkerhet.

2 Likes

Flytter de nok en gang på fremleggelsen av Q pres?

Ja frem, det er bra!

Elliptic Labs: Invitation to Q3 2025 Presentation and Preliminary Q3 revenue of NOK 42.3 million, EBITDA of NOK 12.7 million

7 Likes

Bra tiltak (uten at jeg får sett på tallene før senere).

1 Like

Nå var de pro aktive! Akkurat nå føler jeg en form for tillit igjen. Det må ha ulmet bra i selskapet og blandt eiere, når de velger å gå ut med dette nå.

Tallene var som lovet og godt er det. Vi får se om kursen beveger seg eller om skepsisen nok en gang tar måneder å bli kvitt :v:

Hva blir det, ca 2m pluss for kvartalet men fortsatt 19m minus hiå? ( veldig kjapt så fint om noen sjekker🙂)