Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Akkurat hva jeg sa litt tidligere i dag. Den store kontrakten skjuler nedgangen generelt.

1 Like

Du blander TO ulike analyser, og kaller det én “press release”? Jajamen.

Utfordringen er å vise til jevn vekst YoY. Fortrinnsvis også kvartal for kvartal, men her ser vi (nok en gang) utfordringen knyttet til periodisering av inntekter. Så spørsmålet for '25e handler egentlig bare hvorvidt man tror på forespeilingen om minimum 10% vekst. Tror man på det, ligger det et lass av kontrakter på vent for annonsering resten av året. Tror man ikke på det, kommer det til å være særs stille.

1 Like

Ref. periodisering av inntekter.

Haster for de med aksjer og opsjoner.

Haster ikke for styret og nåværende ledelse som ikke har aksjer, men kanskje vil ha.

Denne logikken tilsier at de som ikke har aksjer skulle ønske de hadde beholdt Laila, slik at aksjene ville blitt billigere å kjøpe. Snedig!

Problem 1A er at selskapet vurderes som at de har en årsvinst på 70-80M. De har ikke det. I år ser de ut som at kanskje gå jevt opp. Omsettning i beste fall som 2024. 2026 kan kanskje bli litt bedre, men som det ser ut så er vinst på 70-80M laaangt inn i fremtiden, om det alls skjer.
Så lenge de ikke får inn fler kunder som kan gi penger i kassa, eller kan komme med nye produkter som det går at tjene penger på så kommer kursen at fortsette nedover til man når en nivå som tilsvarer hva selskapet faktiskt tjener. Det går ikke at holde kursen oppe mad snakk i evigheter.

DET er helt korrekt. Men konstant kontantstrøm er ikke et must, så lenge inntekten øker. Samtidig, recurring revenue er absolutt en målbar - og relevant - KPI, der er vi ikke uenige.

1 Like

Ja dette var imponerende greier, folkens.

1 Like

Emi next?

Fra dagens pressemelding:
“By utilizing system-level telemetry data to cloud-based Large Language Models (LLMs), the AI Virtual Smart Sensor Platform delivers the unrivaled capability to utilize output data from every available data source.”

Dette sier at Elabs har et product som sender data til LLM i skyen? Hva gjør LLMen?

Jeg har kun hørt at de har drevet med Edge.

Makan til språk. Syntes det hørtes merkelig ut så måtte spørre AI.

While the sentence is technically understandable, it is not grammatically correct and is stylistically very poor. It’s a classic example of “corporate jargon” that is overly complex and repetitive.

Let’s break down the problems:

Grammatical and Stylistic Issues:

1. Redundancy and Poor Word Choice: The phrase “utilizing… to utilize” is extremely clunky and repetitive. Using the same verb twice in quick succession is bad style.

2. Awkward Preposition: “Telemetry data to cloud-based LLMs” is awkward. A better preposition would be “with” or “by sending… to”.

3. Vagueness: “Output data from every available data source” is redundant. “Output data” is still “data,” and “every available data source” is vague and wordy.

4. Overuse of Nouns: The sentence is bogged down by noun phrases (“system-level telemetry data,” “AI Virtual Smart Sensor Platform,” “output data,” “available data source”). This makes it hard to read.

2 Likes

Kursen skulle vel opp godt over 14 på disse tallene om jeg ikke husker helt feil fra min mann h3nk1 . For en gjeng tullinger.

1 Like

Hva synes du om at de slipper tallene ut av det blå?

Vet du ikke spør meg, men jeg syns det er helt greit de slipper tallene. Men problemet nok en gang er jo at tallene vanskelig å tolke… De skriver at det er en økning på over 50% i omsetning og at dette i all hovedsak skyldes milepæl utbetaling fra Lennovo. Omsetning Q3 2024 var 28,6 millioner. Da kan en jo tolke at det er lite av milepælen som er inntektsført nå? Om det er slik at det er inntektsført 30 millioner av de 55 så burde de jo skrevet at det meste av omsetning i Q3 er knyttet til økningen, ikke bare økningen? Eller er det jeg som ikke skjønner helt greia her. Videre skriver de jo at “inntektsføre majoriteten av minimumsforpliktelsen på 55 millioner kroner i tredje kvartal, og resten i fjerde kvartal.” Det virker jo som største delen nå er inntektsført… Jaja tiden vil vise. Dritt aksje unasett

Man kan be AI vinkle ting som man vil…

Breakdown:
System-level telemetry data
→ The platform taps into deep, detailed information directly from the system itself — not just from individual sensors. This means it sees a complete picture of how the device behaves, which boosts accuracy and adaptability.
Cloud-based Large Language Models (LLMs)
→ By integrating with powerful cloud AI models, the platform can interpret complex patterns in real time and continuously learn from massive datasets. This gives it the intelligence to predict, adapt, and optimize performance across devices.
Unrivaled capability to utilize output data from every available data source
→ Unlike traditional sensor systems that rely on limited hardware inputs, Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor can combine and interpret data from all system and environmental sources. The result is broader insight, better contextual awareness, and smarter decision-making.

Summarized:
Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform stands out by combining deep system-level telemetry with cloud-based AI intelligence. This powerful synergy enables the platform to analyze and learn from every available data source, unlocking exceptional accuracy, responsiveness, and efficiency in device performance — capabilities that traditional sensor solutions simply can’t match.

1 Like

Poenget var grammatikken. Klønete skrevet. Og det har vært en gjenganger.

Ingen innsidekjøp og dårlig gramatikk da. Notert😉

Her har styret vært på banen. Det burde kommet for en snau uke siden, men bra at det meldes nå.

La oss se hvor stor cut de har tatt av de 55MNOK når Q4 foreligger. Uansett tyder det på at mobil ligger lavt for kvartalet, men som flere er inne på vil kvartalene variere. Det å se på et kvartal isolert blir for meg feil.

Som all corporate fluff pleier å være når det skal ut i en børsmelding. Vis gjerne til en rekke eksempler som viser det motsatte. Men til da vil jeg hevde at dette treffer klokkerent på sjangeren - og slik sett ikke stikker seg ut. Så kan man heller diskutere sjangeren - for den er jo et stykke for seg, hva angår språk.