Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Om det hadde vært tilfellet at pay as we go øker betydelig i 2026 hadde de vektlagt dette i større grad?

Ble dette vektlagt noe spesielt i går, jeg vet Lars har nevnt det tidligere. Men jeg føler de i større grad kunne fokuserte på dette som vekst potensial i 2026 selvom de prøver å være med nøkterne.

Jeg tror at de har måtte selge seg alt for billig inn, makta ligger hos kundene og de har måtte i stor grad ta i takke for det de får.

Da er det faktisk børspause. I dag skal alle ut og Laila sitter å ler… -Hvor mye klarer jeg å knuse Elabs??? Neida, usakelig nå. unnskyld

Godt innspel. Framtidig pay-as-you-go var ikkje nemnt på andre måter enn nespresso sine kapsler :joy:
På kontraktene fra 2024-2025 har og Elabs fått meir munnkurv. Forventer å få info om når pay-as-you-go revenue starter fra 2023 kontrakt, mine kalkulasjoner er neste kvartalsrapport.

JA nå dumpes det, over 100K aksjer 6,5. Må være storfisk på vei ut. Makro drar jo ned også

Tvangssalg kanskje?

Dette gikk fortere enn selv jeg hadde trodd.

ja, er det nå huset skal belånes til pipen?

Buy when others are fearful…

Høres lurt ut.

Fantastisk personlighet som kan kose seg sånn over alle som taper mye penger.

1 Like

Imponerende at Alden har sittet stille

Alltid koselig med en «besserwisser» som skal fortelle alle at de tar feil. Personlig klarer jeg ikke å fatte at noen gidder å bruke tid på noe de tydeligvis ikke har noe til overs for. Når det kommer til denne aksjen, så er vel alle her voksne folk. Man lærer eller taper penger.

Det er i hvert fall poengløst å selge på de nivåene her etter min mening.

1 Like

Ramlet under den siste klare støtten, så det gir et dypdykk ned i teknisk oversolgt terreng:

1 Like

Om Laila selger i dag, vil jeg anta hun går All out, spennende å se volum på slutten av dagen. Evt. om hun lar spekulasjonen gå så har hun jo mulighet mandag også føre det kommer frem av lister og bekrefter.

Men husk hvem som kjenner hvem her

Da var resten av sparepengene parkert i Elliptic Labs. Jeg vet det er høy risiko, og ja – timingen kunne sikkert vært bedre. Men når kursen nå ligger rundt 6,8, så begynner det å ligne et nivå der risk/reward ser ganske attraktiv ut.

Selskapet har falt mye, markedet er iskaldt, og det er helt klart ikke noe for sarte sjeler. Samtidig: historikken, tech’en, kundelisten og potensialet for nye avtaler kan gi ganske heftig oppside hvis ting faller på plass. Det føles litt som at vi er nede på nivåer der alt negativt er priset inn.

Jeg sier ikke at dette er noen “no-brainer”, men for min del: skulle jeg først øke, så måtte det bli nå. Enten så blir dette en av de bedre inngangene jeg har tatt – eller så får jeg bare ta på meg lærdommen hvis caset sklir videre ned.

Flere som vurderer kjøp på disse nivåene, eller sitter dere på gjerdet?

3 Likes

Om de får til bedre vekst fremover gjennom etablerte og/eller nye avtaler og partnerskap, så får du en fantastisk inngang (Intel er særlig spennende). Ser du på sparepengene som risikokapital (verdt å tenke seg om flere ganger om dét er tilfelle), så er det et interessant veddemål. Jeg har en litt konservativ risikoprofil med AS’et, så min post er redusert i løpet av høstens mindre hyggelige nyhetsstrøm. Hadde jeg fortsatt holdt aksjer på privat hånd, så ville jeg absolutt vurdert å kjøpe her. Uansett: holder fortsatt en mindre post, og betaler gjerne (mye) høyere kurs dersom de får til en turn-around i positiv forstand. Ellers tror jeg det er utelukkende positivt med lederskiftet, snakk om problematisk opptreden fra ex-CEO. På grensen til sanksjonerbart.

2 Likes

Kursen har ikke noe å si for meg, om jeg kjøper skal Laila være helt ute, og en Akseptabel permanent CEO sitte ved roret. Bonus om det blir en bra CFO også. Og Q4 må ikke bli helt horribel,så kanskje dette selskapet er noe å investere i. Akkurat nå metaforisk ei høne uten hode, som springer rundt.

2 Likes

sa de noe om dette på q3? husker de lovte nye laptop kunder for noen år siden.

Bør de vente med å presentere dette til de får en fast CEO. Legge frem ny strategi er som regel noe CEO-er selv vil gjøre. Jeg synes også dette er en oppgave som en fast CEO bør være med på å utarbeide. Strategiarbeid er jo også noe som CEO bør være dyktig på og konkret egenskap/ferdighet man ønsker hos en CEO.
Har ikke noe i mot at interim CEO og CFO setter i gang arbeidet, men det bør ikke presenteres av noen som kanskje bare er vikar.

1 Like

Man taper ju da kanskje 6-12 månader i tid på at vente på ny CEO og siden vente på at denne skall formulere en ny strategi før et selskap denne ikke har erfaring av.
Husk: Medan Elabs sitter og lurer på strategi og prøver å finne en CEO (som gjerne har 6 månaders oppsigelsetid) så jobber konkurenter og potentielle kunder med helt andre løsninger.

Det kan ikke vare vanskelige ting dette og ikke noe som starter fra skratch heller. Ting som dette må jo ha varit diskutert inom ledelsen og med styret før.

Jeg ser helst at vikar-CEO fortsetter i den jobben, hvis han vill. Kan ju vare sånn at han ser det som en dårlig løsning selv og da må man ju ragge opp noen ny. Men det bør vare Plan B.

2 Likes