En ting som sikkert var åpenbart for dere, men som for meg nå er 100 % bekreftet mer eller mindre er at ledelsen og ansatte i elliptic labs følger med på dette forumet, og sikkert også nordnet. Så da er det verdifullt at vi fortsetter å skrive her, tenker jeg, fordi selskapet får direkte innblikk i investorenes syn
Jeg håper den nye ledelsen kan forhandle frem bedre avtaler fremover. Særlig at milepælsinntektene kun blir knyttet til tid brukt på å få produktet klart (utviklingskostnader), og ikke at det også representerer et visst nivå av antall enheter solgt. Lenovo bør jobbe med elliptic labs som en strategisk partner (ikke bare kunde) som er innovativ. Det er ikke lett å være innovativ hvis de bare får smuler i inntekter (modellen de har nå er sårbar). Den bringer med seg masse distraherende usikkerheter.
De bør ta en prat med Lenovos ledelse og argumentere for en mer robust avtale som gjør dem i stand til å ta lenovo til nye høyder de neste 5-10 årene. Klarer CEO å få til dette, har han lagt et trygt grunnlag for videre arbeid.
Hvordan lykkes man i noe som helst når man er flere? Jo, sammenfallende interesser. Der kan dialogen starte.
To aktører lykkes best når insentuvene deres er godt tilpasset hverandre.
Min oppfordring til ledelsen er at de:
styrker dialogen med lenovo
selger inn sin strategiske verdi
sikrer bedre avtaler for både teknologi og økonomi