Ja, gir mening. At de nærmest gir bort noe, men må kjøpe det andre for å få nytten. I kaffe-eksemplet at maskinen er gratis/koster lite, mens kapslene er det de tjener på.
Det kan selvfølgelig være at kurskollapsen har noe å gjøre med at de har et ubrukelig eller unyttig produkt, ikke bare ledelsens exit. Jeg har fortsatt til gode å se eller høre noe som helst om produktene deres, til tross for at de er lansert i en milliard enheter…
Vil du si at produktene er unyttige når de klarte å selge de for 100+ millioner kroner ifjor?
Det er verken mulig å se eller høre produktene deres.
Jeg sa jeg ikke har sett eller hørt noe om dem.
Wifi sensning er ikke like like presist som Elabs sin løsning. Dette kom opp i QA for et par kvartaler siden. Hvis det var det så hadde Elabs benyttet det selv.
Up front minimum commitment påvirker ikke omsetningen, det er det totalt antall enheter som gjør. Det er viktig å få med seg. Mest sannsynlig har MC’ene vært lavere enn endelig omsetning etter de kom pay-as-you go. Dersom de ikke kommer inn i PASG så har bare Elabs tatt seg betalt for flere enheter enn det har blitt levert.
Med kortere salgsykluser i mobil vil jeg også tro forsinkelsen på cash blir kortere.
De gamle kontraktene har medført en treghet med å faktisk få inn pengene. Dette diskuterte L&L mye i de siste presentasjonene, og uttalte at de hadde fått inn endringer i de nye kontraktene. Hva det betyr får vi vente se.
Så lenge wifi sensing er good enough, kommer det fortsatt til å få større utbredelse enn Elabs sine løsninger (tech er full av “ikke best” løsninger som fikk fotfeste)
Og så ville jeg ikke nødvendigvis ta det konkurenten ( ie Elabs) sier for gospel. De prøver tross alt selge sin løsning, og det er ikke bare for dem å switch til wifi, så det er et insentiv å pushe ultrasound
Er ikke dette egentlig bra for Elabs? Slik jeg forstår det muliggjør dette filoverføring mellom Apple og android, slik at Elabs sin tap-to-share feks også nå kan nyttes mellom iPhone og Pixel 10, som tidligere ikke har vært mulig? Min forståelse er altså at quick share ikke konkurrer mot Elabs seamless, men muliggjør å ta i bruk softwaren her også.
Elabs kan vel bruke WiFi-sensing de og?
Jeg vil huske at de har sagt at de ikke kun bruker ultralyd men jeg kan huske feil, og de kan ha sagt noe som ikke er sant, uten noe som var en teoretisk mulighet og ikke en virklig komesiell produkt.
Sikkert noen her som har bedre koll enn hva jeg har.
Ny milepæl i dag, 1 mnd uten lansering. Dei seks nye laptopene med presence sensor som Elabs ikkje har lov å nemne før i rapport trur eg og vart lansert før 24.Oct
Skjønte lite av denne meldingen. Hva prøver du å si her?
Var ironisk ment. Er 1mnd sida forrige mobil lansering meldt av elliptic labs.
Det kom en god bukett med telefoner i november og desember i fjor, så vi får håpe historien gjentar seg.
Også en laptop (X1 Aura)
Det stemmer. 5 i November. 12 i Desember.
92 sensorer er bekrefter lansert hittill 2025.
82 sensorer vart lansert i 2024
med eit moderat estimat på 6 nye presence på laptop og 12 lanseringer på mobil ut året blir tallet 110, som er ein vekst på 35%
Eg har ikkje tatt med Clazier white(Aura edition) laptopen som er lansert i Okt, då det berre er ein new look, veit ikkje om dette teller som ein ny lansering.
Som CEO sa sjølv i Q3, det er betre å sjå på lanseringer for å verifisere vekst, enn revenue.
Edit:
Veksten for laptop er over 100%. og inntekten pr sensor er vel mykje høgere på laptop enn mobil.
Var ikke noe av grunnen til at de skal se på inntektsmodellen sin at de hadde tjent mer om de hadde gått for større grad av antall enheter solgt?
En annen ting er at da blir også antall lanseringer nærmere 1-1 mot faktiske inntekter og caset blir enklere å regne på.
Total lifetime revenue fra ein kontrakt er nok ganske lik på ein ev. ny inntekstmodell. Kanskje enklere å få nye kunder når minimum commitment ikkje er ein stå stor andell av totalen.
Total lifetime value er vel uansett basert på sensor kost pr enhet * antall enheter i både gammel og ny innteksmodell.
Til og med i den totale børsfiaskoen Huddly handler styreleder aksjer. Utrolig.
Klarer vi å komme oss under 6 kroner i løpet av uka? Eller i dag, for den saks skyld.
Styreleder kjøper ikke. Har jeg ikke hintet nok? I tillegg har han satt inn to nikkedukker som MCEO og CFO… Hva er det han egentlig vil?
Jeg tror ikke det har vært prisen som har vært deal breaker for de andre PC OEM. Håper ikke det, for det er småsummer for disse selskapene
Einig med deg der. Dei har testa teknologien og ikkje vert fornøgd trur eg. Dagens presence sensor fungerer sammen med IR sensor på Lenovo(Info fra spec på nye lanseringer). Veit ikkje om Presence sensor samarbeidet med annet enn Ultralyd tidligere.