Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Tore har jo kontroll på dette styret. Inkludert Styreleder som han også hadde kontroll på i NOD.

I tillegg ser du jo at Noma Capital og andre Noma-selskap som eies av blant annet Tore og denne Thomas Rasschou kjøper aksjer.

F.eks. på gårsdagens lister.

De er altså i styret, men velger likevel ikke å melde dette. Er ikke det litt rart? I mine øyne er det nærstående parter.

Kanskje dere har en annen oppfatning?

De er ikke i styret, men valgkomiteen.

Ah, ok

Men interessant at valgkomiteen kjøper…

Ja, virkelighetsoppfatningen.

2 Likes

Det har de gjort lenge. Også da Tore satt i styret så vidt jeg husker, men da var det vel Noma Fokus og Noma Vekst.

Kan hende de bare hater penger.

1 Like

Kan de shorte også?

De kan vel strengt talt gjøre hva pokker de vil, men å shorte selskapet du sitter i VK for er liksom ikke det mest musikalske dersom du ønsker å fortsette i rollen og/eller ha minnelig stemning i eget nettverk.

Spørs hvordan musikk de liker. Noen liker lyden av penger.

Uansett, tenkte bare å avklare. De får styre musikken selv.

Bare å lese seg opp på regelverk, det. En essensiell del av virkeligheten.

Trenger ikke lese selv når man har deg :kissing_heart:

Ser at disse Noma-selskapene stadig kjøper og selger og kjøper og selger…hadde jo vært mye meldinger om dette ble medt som innside. Tror ikke de er formelt privy til styredokumenter/info, så da er de formelt ikke innsidere.
Men noma kapital kvittet seg med et lass i oktober (1,2 millioner aksjer 21. Okt) og sitter med 1,1 milloner nå.

1 Like

De flyttet 1 169 999 aksjer 21. oktober - og eier i dag 5 000 aksjer mer.

Og søker man opp Noma Vekst på aksjonærlistene her inne, kan man se handler som ble gjort mens enkelte av de var i styret. Bare så folk i den virkelige verden ser det folk med min virkelighetsoppfatning ser.

Tore Engebretsen har/hatt eierskap i Noma mens hans var i styret?

Mener å huske det. Passesta eier i f.eks. 8.891% av Noma Fokus. Nå går listene for Noma Fokus kun tilbake til feb 2024 da han gikk ut av styret i Elabs, men du ser jo det samme for Xplora der det handles nå når han er styreleder. Og hele veien opp til der kursen er i dag. Det meldes ikke.

Mtp din historikk hva angår virkeligheten, så er ‘mener å huske det’ en verdiløs kilde. Men jeg tror det gjerne om du drar opp dokumentasjon på det.

Du kan jo starte med å sjekke handlene deres i Xplora.