Tore har jo kontroll på dette styret. Inkludert Styreleder som han også hadde kontroll på i NOD.
I tillegg ser du jo at Noma Capital og andre Noma-selskap som eies av blant annet Tore og denne Thomas Rasschou kjøper aksjer.
F.eks. på gårsdagens lister.
De er altså i styret, men velger likevel ikke å melde dette. Er ikke det litt rart? I mine øyne er det nærstående parter.
Kanskje dere har en annen oppfatning?
De er ikke i styret, men valgkomiteen.
Ah, ok
Men interessant at valgkomiteen kjøper…
Ja, virkelighetsoppfatningen.
Det har de gjort lenge. Også da Tore satt i styret så vidt jeg husker, men da var det vel Noma Fokus og Noma Vekst.
Kan hende de bare hater penger.
Kan de shorte også?
De kan vel strengt talt gjøre hva pokker de vil, men å shorte selskapet du sitter i VK for er liksom ikke det mest musikalske dersom du ønsker å fortsette i rollen og/eller ha minnelig stemning i eget nettverk.
Spørs hvordan musikk de liker. Noen liker lyden av penger.
Uansett, tenkte bare å avklare. De får styre musikken selv.
Bare å lese seg opp på regelverk, det. En essensiell del av virkeligheten.
Trenger ikke lese selv når man har deg 
Ser at disse Noma-selskapene stadig kjøper og selger og kjøper og selger…hadde jo vært mye meldinger om dette ble medt som innside. Tror ikke de er formelt privy til styredokumenter/info, så da er de formelt ikke innsidere.
Men noma kapital kvittet seg med et lass i oktober (1,2 millioner aksjer 21. Okt) og sitter med 1,1 milloner nå.
Og søker man opp Noma Vekst på aksjonærlistene her inne, kan man se handler som ble gjort mens enkelte av de var i styret. Bare så folk i den virkelige verden ser det folk med min virkelighetsoppfatning ser.
Tore Engebretsen har/hatt eierskap i Noma mens hans var i styret?
Mener å huske det. Passesta eier i f.eks. 8.891% av Noma Fokus. Nå går listene for Noma Fokus kun tilbake til feb 2024 da han gikk ut av styret i Elabs, men du ser jo det samme for Xplora der det handles nå når han er styreleder. Og hele veien opp til der kursen er i dag. Det meldes ikke.
Mtp din historikk hva angår virkeligheten, så er ‘mener å huske det’ en verdiløs kilde. Men jeg tror det gjerne om du drar opp dokumentasjon på det.
Du kan jo starte med å sjekke handlene deres i Xplora.