Rekylen i gang? 🫣
To the moon 
Bedre med 5% opp en ned
noen tjener kr nå.
Mykje betre. eg kjøpte meg kraftig opp på litt over 8, i god tru på at dette var ein bunn.
Hovedindeksen krasjer akkurat nå
Oljen som stuper ser det ut som. Og “alle” rømmer til Elabs 
Bare 100 % opp nå så er vi tilbake til årets høyeste…
Hvis jeg forstår det riktig er det ikke behov for kjøp/salg i selskaper hvor personen med innside er minioritetseier < 50%, som gjelder for Passesta AS.
@tweedR Ser at Noma Fokus ble avviklet 11.nov, og at det skyldes at det flyttet.
Noma Fokus og Noma Vekst er fusjonert inn i Noma Capital, derfor man også så flyttingen 21. oktober som @tweedR postet

Uansett, takk for tipset. Ser Thomas Raaschou sitter i begge nominasjonskomiteene (Xplora og ELABS), så godt tips å følge han for to av aksjene i min portefølje, @Babbai .
Vanskelig for meg å si om du forstår det riktig eller ikke så del gjerne kilden din. Virker rart hvis en styreleder i selskap A eier 49% i et selskap B og selskap B kan kjøpe så mye aksjer det vil i selskap A uten at det skal meldes.
Vet Fredriksen har holdt på med dette i en årrekke. Fant en gammel artikkel relatert til kjøp gjennom holdingselskaper som ikke er personlige holdingsselskaper. Flaggemelding skal meldes, men kjøp/salg gjennom slike strukturer fører ikke nødvendigvis meldeplikt.
Bare for å ta det viktigste først, man er ikke innsider når man sitter i en valgkomite (med mindre man f eks har fått informasjon som man skal jobbe med å finne nye styremedlemmer og dette vurderes å være kurssensitivt).
Poenget her er jo en som er insider eller storeier har styring/beslutningsmyndighet på kjøp og salg i et selskap hvor han er minoritetsaksjonær.
Tenk deg tilfellet hvor styreleder i Telenor har andeler i DNB Norge aksjefondet f eks, så har jo han åpenbart ikke meldeplikt hver gang det fondet kjøper og selger. Men man har jo selvfølgelig mange grensetilfeller, og Finanstilsynet kan finne på å definere personer og selskaper som samarbeider som en gruppe og kreve at disse flagger kjøp og salg som krysser flaggenivåene eller de kan bli ilagt budplikt som gruppe. Det er imidlertid neppe aktuelt her.
En liten godmeldig nå hadde gjort seg🤪
Synes det er synd denne forsvinner i mengden/kranglingen.
Har dessverre ikke mulighet å etterpå tallene komplett, men jeg synes ikke du overestimerer. Og dette regnestykket blir vanskelig å få nøyaktig uten å vite hva den nye avtalen innebærer.
Det kontraktene med Lenovoviser, er at vi bør kunne forvente økt volum i årene som kommer.
Da har Laila startet salget.
Sannsynligvis allerede ferdig.
godt å få henne ut, så gått mye volum siste dagene så regner med hun er ute. Nå kan selskapet fokusere og begynne ferden mot 10 kr+ igjen.
En ny vår kan starte for dette selskapet. Lykke til folkens!
Mvh tidligere aksjonær.
Lov å håpe. omtrent ingen andre selgere om det er tilfelle.
Er uansett dårlig nytt at ein person med så mykje kunnskap om Elliptic sin framtid selger på 700mcap.
Håper det mest er at Laila kun er forbanna, men så solgte hun jo også 2 mililoner som følge av skatteplanlegging… Så klart at hun har sett at dette kanskje ikke tar av som hun har lovet…