Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Glad noken har glede av utrekninga eg har gjort.

Talla er berre for lifetime value og estimert pay-as-you-go basert på antall lanseringer. Så verdien på 2025 kontrakten har vi ikkje før 2026 er over.

fra 2024 kontrakten så veit vi ikkje kass kontrakt lanseringene er knyttet til. så blir vanskelige å estimere.

Uansett kan ein bruke antall lanseringer for å finne lifetime value for det året.

1 Like

Det var jo selvfølgelig aldri snakk om “skatteplanlegging”. Hun hadde nok fått signaler om at hennes tid var ute, og da startet salget. Nå dumper hun bare som “hevn”.

1 Like

Ikke helt vanlige omstendigheter da! Antar hun er ganske pist av å få fyken …

Lurer på hva fondet som kjøpte aksjene hennes pga skatteplanlegging tenker nå…

uansett hvor pist en er så kaster en ikke bort pengene sine vel? Gl

Er vel ikke uvanlig at man i CEO-exiter selger seg ut i samme slengen?

Dette har jeg advart om tidligere i denne tråden, det skjer nesten alltid etter CEO går på dagen. Hvis det stemmer at hun har startet nå, så vil det ta noe tid å bli kvitt de aksjene, hun kommer nok ikke til å dumpe. Hun skal ha betalt.

Startet på fredag, høyt volum fre/man, halvparten så stort i går.

Merker meg også at tidligere CFO Holmøy foreløpig holder på sine aksjer - eid gjennom J12 Invest, i tillegg til at Noma økte med 126’ på fredagslisten.

MK Pensjon sin beholdning økte med 160’.

Et Generelt tips til Dere som har realisert store tap her, det lurt å ha flere ASK konto. typisk ASK for utbytte, ASK for høy risk, ASK for lav risk osv… da slipper dere å måtte selge hele portefølgen, for så å avslutte ASK og få realisert tapet,hvis det skulle gå galt.

Laila er så kommersiell som en amerikaner kan være. Det at hun dumper aksjene nå, med sin innsikt i selskapet, er ikke akkurat positivt. At hun løy da hun startet nedsalget med begrunnelse i skatteplanlegging, burde ikke være overraskende. Skulle selvsagt vært buret inne.

2 Likes

Jeg kjenner ikke ex-CEO og har ikke noe behov for å forsvare henne på noen måte, sitter jo selv med et stort urealisert tap i aksjen også.

Men er det helt utelukket at hun har funnet seg en ny jobb i AI/tech et eller annet og at hun sluttet for å begynne der og at hun tar med seg det hun kan av penger inn i det selskapet? Av og til er det jo enkle forklaringer på ting :man_shrugging:
Jeg vet altså ikke noe konkret om dette, men denne muligheten har jo ikke blitt luftet og jeg er ikke sikker på at hun ble sparket.

Veldig lurt, jeg omrokert litt og har nå siste rest med møkka aksjer på en egen ask for å ta tapet om det blir aktuelt

Ikke sikker på at hun fikk sparken? Hun gikk på dagen.

Hvis hun har fått tilbud om å gå til en konkurrent, kunde eller leverandør kan hun vel like gjerne gå på dagen. Kan også la folk gå tidlig om man slipper å betale sluttpakker.

Fokuser heller på fremtiden og hvem som kjøper en den som er historie.
Tenker kursen skal klarte videre ut av kjelleren i dag.

1 Like

Godt oppsummert.

Dessuten: “Danielsen’s departure is on ordinary terms, and costs related to her departure will be disclosed in the Q4 2025 report.”

Om man slutter frivillig, finnes det ingen kostnad å opplyse om.

Dumper hun ikke fordi selskapet har ubrukelige produkter, slik du har hevdet?

Jo, det kan godt være at hun har en avtale som gir en etterbetaling, f.eks. en frivillig sluttpakke som er ganske vanlig.

Uansett, nå er hele elabs tråden lite annet enn et sladreforum hvor de fleste er opptatt i spekulere om en avgått CEO. Sluttet hun frivillig? Fikk hun sparken? Solgte hun pga skatteplanlegging? Var hun kontroversiell og var mislikt internt? Fikk hun en annen jobb og sluttet på dagen?

Som enkelte har tatt til orde for, se fremover og ikke heng dere opp i gårsdagens nyheter. Tror mange her er påvirket av trådens store troll Aksjekongen. Ignorer han. Ha en fin dag

Syns du det var kjedelig at jeg bød på fakta?

Litt mer her:

“The executive management does not have extended Severance Payment agreements in its contracts and Severance payments follow normal standards in respective locations.”

“The CEO is entitled to severance pay in the amount of three months’ base salary upon termination of the employment.”