Joda, det er greit. Men tilbudssiden øker likefullt. Volum er volum.
Guess I should have made it clear for you, Senes, that I was talking about the movements from Tues-Thurs.
Then again, I would assume that your auto translation also handled this on its own - “prisen stiger samtidig som hun dumper”.
Nice try.
Så mye skadefryd fra finnen
Hei,
Har undersøkt litt på kontrakter, timing på revenue etc.
Komt fram til at Honor muligens har ein anna type lisens. Der det blir ein minimum commitment pr lansering for den spesifikke modellen.
Dette kan forklare litt den høge omsetningen i Q4 2024. Der Honor lanserte 8 modeller. Lenovo sin kontrakt i Q4 2024 er ganske liten, så det må mykje meir til for å komme oppi 47millioner.
Andre som har samme tanker om Honor sin kontrakt?
Ny begredelig uke i vente for Elabs-aksjonærer. Lite som tyder på at dette skal snu med det første.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 28. nov 2025
Elliptic Laboratories har brutt ned gjennom gulvet i den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, og signaliserer med dette enda sterkere falltakt. Den negative utviklingen åpner imidlertid for korreksjoner opp fra dagens nivå. Det er ingen støtte i kursdiagrammet og en videre nedgang indikeres. Ved reaksjoner opp har aksjen motstand ved cirka 9.00 kroner. Negativ volumbalanse indikerer at selgerne er aggressive mens kjøperne er passive, og svekker aksjen. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg
5- tallet kan være innenfor rekkevidde denne uken. Det ble vel 0 mobiler lansert i november også? Det hjelper neppe.
Tenk på alle som har hausset om tidobling opp igjennom årene på denne tråden. Jeg får vondt av å tenke på de som har hørt på dem.
EX-CFO går til ABAX.
SB1M ute med ny analyse, dessverre ikke mye lystig lesing. Nytt kursmål 7kr
ser ingen ny analyse fra de, de har tp 13 fra sept.
Det er vel et betydligt mer edru og realistiskt kursmål jfr det gamle?
Fortsatt høyt med tanke på selskapets inntjening og diffuse fremtidsutsikter. Som vi kan se på kurs og omsettning så er det ikke bare jeg som har den uppfattningen.
Ikke tidobling? Så rart.
Det gir er en økning på 5 % fra dagens kurs. Med litt flaks klarer de kanskje å nå «kursmålet» sitt for en gangs skyld også. Har du hørt noe sånt … Verden vil bedras.
De har vel like lite tro på MCEO som det jeg har.
Ja, det støttekjøpet var bare trist å se på.
Forskning fra flere markeder (USA, Europa og Norden) viser at:
Kursmål ligger i snitt 10–20 % over dagens kurs, når de publiseres
(analytikere er generelt mer optimistiske enn markedet).
Reelle avvik kan være mye større : at en aksje i praksis ender 20–50 % under eller over kursmålet er ikke uvanlig.
På 6–12 måneders horisont (som de fleste kursmål gjelder), viser studier at:
- Bare 30–50 % av aksjene faktisk når kursmålet.
Kursmål treffer omtrent riktige retninger oftere enn de treffer nøyaktige nivåer.
Så for Elabs sin del, vil det mest sannsynlig bety sidelengs de neste 6 måneder, mhp 7 kroners kursmålet og dagens kurs.
Med litt flaks kan den vel klare å holde seg på dette nivået, ja, med mindre det ramler flere skjeletter ut av skapet.
Si meg, er du faktisk Laila Danielsen? 
Nei, men jeg skulle gjerne ønske jeg kunne ha hausset en aksje og tjent millioner. Så sånn sett er hun den eneste vinneren i dette spillet.
Og det å være den som er flinkest til å tjene penger og gjøre gode deals, om enn for seg selv, det er jo ikke dårlig. Bare synd hun er ute og man har en produktutvikler som MCEO og en styreleder uten aksjer.