Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

ser ikke pent ut…

Det skal 1 bra nyhet til, så snur saueflokken. Psykologi teller mye rundt en volatil aksje som denne. Det er lite fundamentalt som har endret seg, bortsett fra at hun de fleste klaget over, har sluttet i selskapet.

1 Like

100%! skal utrolig lite til

Det er jo det kapitulering er, da ristes løse hender ut. :slight_smile:

Det er akkurat det som er problemet.
Før at Elabs kurs skall gå opp så MÅ noe fundamentalt endre seg. De kommer aldrig at tjene noen store penger hvis de skall fortsette som idag. Fler kunder som betaler bedre + nye produkter. Det finns ikke noe alternativ til dette. Og det er dette som allt fler innser, derav kursen.

1 Like

Flere som har fått med seg at de har oppdatert hjemmesiden? I tillegg lyses det nå ut 3-4 Field Application Engineer stillinger som gir inntrykk av at det kommer mer arbeid fremover.

« We are seeking a FAE who can support our customers in the implementation of Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor technology.»

7 Likes

At de nå søker 4 stk Field Application Engineers kan være et klart tegn på økt aktivitet. FAE-roller brukes typisk når kunder trenger tett teknisk oppfølging i integrasjon og utrulling av løsninger, ofte i forbindelse med nye design-wins, flere kunder eller skalering i eksisterende avtaler.

At de ansetter så mange samtidig peker mer mot vekst og økt etterspørsel enn normal drift. Så lenge dette ikke primært er erstatninger for folk som har sluttet, må dette tolkes som et positivt signal for videre kommersiell aktivitet.

1 Like

Det henvises til erfaring med DW Lenovo/Huawei, så det er sannsynligvis i forbindelse med utvidet avtale hos Lenovo fra sommeren 25.

Hva mener du? Det ser fortsatt ut som den er fra 1990-tallet?

Den er ikke overhalt, men mener de har oppdatert en del under technology, market og product som ikke har vært der tidligere?

1 Like

Stemmer, men ikke den i Taiwan

Det har vært ca 13 stilinger ledig de siste 2-3 årene. Disse 4 stk stillingene er ifra den tiden. At de ikke har klart å ansette folk til disse stillingene, er jo litt tragisk dårlig. Du kan se mine kommentarer langt tilbake, der jeg legger ut at de nå har ledige stillinger i Elabs. Og litt nyere tid, at det nå ,kun var 7 stillinger ledig osv…

1 Like

Det eneste jeg vet er at disse ikke lå ute for noen mnd siden. At dette er tidligere utlyste stillinger de ikke har klart å fylle, som nå er lagt ut på nytt kan selvsagt være. Vi får se om antall ansatte stiger etter hvert.

2 Likes

All PR er god PR. Eller…?

Er du tilbake igjen, aksjekongen? Måtte du lage tre testbrukere før du kom deg gjennom?

1 Like

Altså folk kan jo dra også… Spesielt når du har et styre av det kaliberet man har her. For ikke å snakke om styrelederen…

1 Like

Du får ta en sjekk @pdx

1 Like

Jeg tolker dette positivt. Det er tre stillinger ute i Kina, og en i Taiwan. Det er ofte stillinger som lyses ut i forbindelse med en større roll-out, som ofte også kommer som et krav fra kunde. Sett i sammenheng med avtalene som ble inngått med Lenovo i høst kan dette være et tidlig signal om fremtidig utrulling, og ett ønske om å være tett på. At de nevner Huawei, tenker jeg går mer på at de er best in class i Kina, og forventninger inn mot rollen.

Drodling med si sa at det ikke var lyst ut i det omfanget tidligere. Godt mulig de har lyst ut like stillinger før, men da kan du henvise til den posten i stedet for å skrive at vi finner det 5000 poster tilbake, @VentureCap_Mcap😉

Det verkar vettigt. Her på berget har de nog vanskelig at få tak i noe folk. I praksis så er det jo også i Kina (noen mobil-aktør i Taiwan?) de har kundene sine.

Disse stillingene lå ute på et tidspunkt i fjor høst også.

1 Like