Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Skal vi heller konkludere med at de har behov for flere ansatte og at det bør være en positiv ting?

2 Likes

Ingen overrraskelse men greit å ta med seg at de forsatt leverer på MediaTek sin seneste chipset; MediaTek Unveils Dimensity 9500s and Dimensity 8500 to Propel Performance, Gaming and Efficiency in Flagship and Premium Smartphones

Forventer at kven som har denne kontrakten snart blir avslørt:

Har tidlegere sagt at eg forventer det er Transsion. Håpet er at ein av de gamle kundene kjem tilbake.

Då er aksjekursen 5.26.
Under min “worst case scenario”
Har tidligere tenkt at mcap umulig kan gå under 600 millioner. Dette basert på framtidige pay-as-you-go inntekter. Markedet har nok ein heilt anna forventning av framtidige inntekter enn det eg har.

1 Like

Er denne ny?

https://ellipticlabs.com/2022/07/01/machine-learning-ops-engineer/

Der kom info om laptop og pc releases på CES

1 Like

Dette er veldig bra. Burde vært rapportert som en børsmelding.

Minner om denne fra PAS:

If we assume all laptop models launched with two sensors to now include three, it would – all else equal – add 30% more sensors deployed in Lenovo models.

Litt uklart for meg hva analytiker legger i dette, men antar han tenker på funksjonalitetene:

• AI Virtual Tap Sensor™ (Smart Share / Tap-use cases)
  • AI Virtual Human Presence Sensor™
  • En ekstra Smart Share / Connection-relatert sensorfunksjon (som nå i Aura Edition)

Så et sted i mellom der, med litt smalere utrulling av siste funksjon.

Lurer på hvordan de regner ut dette?
Om alle modeller går fra 2 til 3 sensorer er dette en 50 % økning. Og hadde det vært 1/3 økning , som de virker å misforstå (?) hadde det vært 33 %.

Ja, det kan du si. De vekter gjerne HPD mer enn de to andre, men slik som det står skrevet virker det som du har to klinkekuler og får en tredje.

Annonsen lades ut før 3 og et halvt år siden.

Ja, litt spesielt at de ikke sender ut en «non-regulatory» sådan på slikt.

Kanskje dette som gjør det?
“The contracts for these launches were previously announced with the Consumer segment in
June 2024 and the Commercial segment in July 2024.”

1 Like

Mulig, men det er nå en gang bare å inkludere.

Elliptic Labs Signs New Expansion License Agreement with Current Smartphone Customer

3 Likes

Husker Laila forklarte korleis lisens for accessories fungerte. Nokon som husker kor eg finner det?

Tror det var på Q1, men mulig jeg husker feil. Trenger nok bistand fra noen med transcript.

Det nevnes i Q&A q4 2024.

Det fungerer som vanlig, en egen pris pr enhet.

Som er avhengig av volum og integrasjons-dybde.

1 Like

Hvilke produsenter er innenfor “Top-5 global smartphone manufacturer” ?