Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Flott, Første gang IQ00 15 modell.

Då kan fortsatt desse komme i Mars:

• Infinix Note 60, og 60 Pro
  • Tecno Camon 50 Ultra
  • Vivo X300 FE

Av desse er det berre Camon 50 Ultra Elabs ikkje har levert sensor til for forrige modell. Det har då aldri vert ein Ultra model heller.

Jeg hørte gjennom Q4 på nytt og merket meg at Ola presenterte økte RAM-priser som en mulighet heller enn en utfordring.

Jeg antar det er fordi Elabs allerede er inne på chipene og ikke krever noe mer ytelse, som kanskje andre AI-funksjoner vil gjøre.

Har RAM prisene påvirket prisingen av de allerede lanserte modellene?
Og hvis RAM-prisene utsetter lansering av andre modeller, vil ikke det medføre mer salg på de modellene som allerede er ute i markedet?

Jeg sliter med å komme til konklusjonen at RAM-prisene er negative for Elabs. Noe innspill?

1 Like

Elliptic Labs: Contemplated private placement

Det kom jo ca 6 måneder før forventet, klarer sikkert å hente pengene. De fleste får sikkert ikke være med. Enda mer tap unngått :rofl: :rofl:
Blir vel ca 10+% utvanning i T1 og 10% i T2.

Der kjøpte omsider styret, gitt :sweat_smile:

1 Like

Ja nå blir det fest hos babbai :stuck_out_tongue:
Ikke fan av at dette skjer, men nå slipper man i det minste å undre.

Tja. Ikke spesielt uventet - kommer til å forsvare min knøttpost, men det blir med det.

Bekrefter for meg at Ledelsen ikke har troen på at de klarer å snu dette innen 2026 ihvertfall, så de må ut på gaten å tigge mer penger.

2 Likes

Er vel styrets vurdering at det var nødvendig og/eller best å få unna tidlig på året for å gi arbeidsro og fravær av spekulasjon om når/hvis det skulle skje, som flere har pekt på. Ikke udelt negativt at de sågar deltar selv.

1 Like

Tenker det er positivt at det hentes inn noen kroner og det sikres arbeidsro (som det ble sagt) for videre vekst og investering i utvikling, fremfor å tolke dette som at selskapet er på vei utfor stupet. Et styre som forplikter seg viser at de har tro på fremtiden ved at de er med videre. Det virker som det skjer mye med Lenovo og mange mobil launches, så det kan vel ikke være såå galt?. Eller?

Har vært med på min dose emisjoner. Kortsiktig støy, og en liten utvanning. Tradere vil bruke det for det det er verdt. Positivt med penger inn.

Positivt er å strekke det litt langt. Det ville heller vært rettet og til mindre rabatt i min verden. Men, får vel se hvem som deltar. At styret er med er fint, men det skulle også bare mangle.

Jeg innrømmer lett at jeg er amatør investor, men emisjon? Det innebærer vel at det utstedes nye aksjer. Denne meldingen fremstår mer som en innsider melding?

Synes egentlig emisjonen ser ganske positiv ut. Den er bare på ca. 60 mill, noe som tyder på at selskapet ikke er i noen krise, men heller trenger litt kapital for å fortsette veksten. Hadde situasjonen vært presset, ville emisjonen trolig vært mye større.

I tillegg kjøper flere insidere aksjer selv, noe som alltid er et godt tegn. For meg virker dette mer som en liten finansiering for å akselerere videre kommersialisering enn noe annet.

1 Like

Hvilke vekst? De trenger penger for å overleve… Glad jeg solgte meg ut av den dritten her… Laila skulle hatt seg en på trynet… møkkakjerring

5 Likes

Styremedlemmene Svendsen og Leisner sitter også i selskapets revisjonsutvalg. Totalt mottar de ca. 290 000 kroner årlig for sine bidrag. Og så tegner de seg for magre 100K hver i denne emisjonen - etter å ha sovet på jobben.

2 Likes

Hele styret burde vært byttet ut for lengst… de har ingen tillitt

2 Likes

Ny presentasjon på hjemmesiden ifm emi

De har dog ikke oppdatert denne :sweat_smile:

Muligens Patrick Tsui ikke gadd å oppdatere ettersom han tydligvis er ferdig i selskapet (ref posten til @tweedR )

Disse grafene ser også litt optimistiske ut, her er siste news fra Gartner og IDC

https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2026-02-26-gartner-says-surging-memory-costs-will-reduce-global-pc-and-smartphone-shipments-in-2026

1 Like

Ja legger ikke så mye i de små, men når Austbø kjøper for 4,2 mill så sender han en tydelig beskjed.

1 Like

Tja, han har vel nok penger til å benytte anledningen til å unngå utvanning - og samtidig redusere snittet sitt bittelitt.

1 Like