Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Denne løsningen innebærer en aktiv «confirmation/pairing». Det er fortsatt et stykke igjen før det er sømløst?

Elliptic Labs Unveils AI Virtual Tap-to-Share for Android & iOS at MWC 2025 | Elliptic Labs Elabs kommuniserte til markedet en slik teknologi for et år siden og det er ikke helt urealistisk at det er denne teknologien som det snakkes om her.

I min mening helt urealistisk, hvis/når det blir bakt inn i android er det snakk om google hjemmesnekret.

Å gjøre det til en del av operativ systemet, uten å ha full kontroll, gir liten mening ( er et noen som har eksempel på dette ?)

Ja, mulig det. Google utvikler kanskje det meste av softwareløsninger selv. I don’t know!

Mulig jeg er på ville veier her, men du kan ikke sammenligne denne løsningen med ELABS “Tap to Share”.

Teknisk oppsett fra Google bygger videre på QuickShare som de lanserte i 2024, som er teknisk oppsett for å muliggjøre delingen. Forsatt gjenstår en god del manuelle steg som må fikses på begge enheter, som gjør det mindre smidig å sende filer effektivt.

Elabs sin “Tap to Share” er en muliggjøring av å benytte underliggende løsning mer smidig, slik at du kun ved å “Tappe” de to telefonene mot hverandre, benytter eksisterende setup og at du dermed slipper all konfigureringen på de to telefonene. Det kan være ved bruk av “QuickShare” eller andre konkurrerende løsninger (F.eks. gjennom apps).

1 Like

Du er ikke på ville veier. De manuelle stegene på både mobil som sender og den som mottar gjenstår fortsatt med Google sin løsning.

1 Like

Elliptic Labs: New share capital registered

Har tidligere vært diskutert endel rundt Wifi sensing i tråden. Ikke vært særlig utbredt etter lansering, med kun en lansering på ASUS mini PC (ble stoppet etterhvert, EoL)

Ser ut som Lenovo nå også skal teste det i en mini PC

https://www.lenovo.com/au/en/p/desktops/yoga/yoga-mini-series/yoga-mini-i-gen-11-intel/len102y0008

Elliptic Labs March launches span 21 device models across leading global OEMs, including 12 smartphone models and 9 laptop models

6 Likes

Dette var nye modeller jeg ikke hadde fanget opp:

Xiaoxin og condor var og uforventet for meg. Og uforventet at dei plutselig slutter å melde mobiler fortløpende.

Må si jeg foretrekker slik de legger det opp nå. Mye mer oversiktlig. Også enklere når man skal gå tilbake. :grinning:

Ikke så halvgæli dette.

Rask gjennomgang på dagens info, har eg komt fram til 40 sensorer i Q1, der dei to Lenovo modellene kjem i Q2 med sine 6 sensorer. Så ser pent ut.

9 Likes

Investtech går ut med 3 aksjer som kan falle videre, og Elabs er en av disse denne gangen. Den faller vist med 89% i året iflg. artikkelen.

Kilde( krever abb) : Investtech-analyse: Selg før smulene er borte – E24

1 Like

Er dette Elabs??
Samsung får AirDrop…

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/43BnGe/samsung-galaxy-s26-faar-stoette-for-apples-airdrop?utm_source=vgfront-personalized&utm_content=hovedlopet_row30_pos2&utm_term=niche_personalized_front-test-standard_niche_ranker-1-norman

Måtte nok være for godt til å være sant.

I så tilfelle skal jeg ta et lodd her igjen.
Tapte nok penger på Laila, så litt skeptisk…

Nei.

Samsung is rolling out official support for Apple’s AirDrop within its Quick Share service, starting with the Galaxy S26 series. This update allows for direct, native file transfers between Samsung Galaxy phones and Apple devices (iPhones, iPads, and Macs).

Tapte penger på Laila, men alle kundene de har ble utviklet under Laila. Får se hvor mye nytt ny CEO drar opp av hatten fremover.