Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Første gang i en slik melding at de bruker denne formuleringen: “We continue to build a growing partnership with vivo this year, last year we shipped on 22 smartphone which resulted in growing smartphone revenue for us in 2024,” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs."

1 Like

Var volumet så lavt den dagen. Er da denne nedgang også utlån til Short ?

1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -124 617 aksjer?

Det ble kun omsatt 92k den dagen. Jeg vil anta at størstedelen av nedgangen til Nordnet skyldes overførsel til en annen forvalter, bl.a. økte Morgan Stanley med 73k den dagen.

Legendarisk bra kjøp her på morgenkvisten.

Indikerer vel at Vivo antagelig var største mobil fjor og kanskje hovedårsaken til den solide veksten i segmentet.

Noe må de vel prøve seg på for å stoppe blødningen.

Tenkte du på de 28 stk aksjene eller de 4 stk litt senere ?

Begge var ganske bra.

Lenovo med meget sterke tall i dag - lykke til shorts.

6 Likes

Vi kan jo gjerne ta med de neste to highlightsene fra IDG også.

• Smartphones continued with strong growth, with double-digit revenue growth year-on-year and hypergrowth in both Asia Pacific and EMEA markets.
  • Looking ahead, IDG will continue to drive the convergence of more powerful computing and more efficient models into a broad array of devices, while continuing to drive form factor innovation. Additionally, it will optimize AI agent capabilities, enhance multi-device connectivity, and build application ecosystems to provide seamless user experiences across devices and ecosystems.
6 Likes

Absolutt verdt å ta med :ok_hand:

Ja, var rundt det jeg kunne forestille meg at det lå på,litt dyrere faktisk . Så vi snakker rundt 5-7 % påslag. Vil helst at selskapet unngår det og kommer til en sustainable runrate før det blir nødvendig.

Det kan jo ligge gull her for ELABS :crossed_fingers:

Mine uthevninger.

1 Like

Vivo led the Chinese market in 2024, driven by its user-centric approach across all price segments as well as the focus on both hardware and software development.

IDC China’s Smartphone Market Rebounds with 5.6% Growth in 2024, Fueled by vivo and Huawei - 2025 Jan -F-3

1 Like

Huawei vokser også kraftig. Og dere så jo hvem som var i møtet med Xi Jinping denne uken…

https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prAP53146225

Spm fra baisserne blir vel da: Hvorfor var ikke Laila på dette eventet???

Markedsandel er jo en ting, %-er kan man jo ikke “spise”.

Det viktige er jo antallet, og det er ganske enormt (samme kilde IDC).

Totalt salg av smart telefoner i 2024:
286 millioner x 17,2 % = 49,2 millioner telefoner

Totalt salg av smart telefoner i 4Q 2024:
76,4 millioner x 17,2 % = 13,1 million telefoner

Tror det kan bli ett bra kvartal!

3 Likes

Ikke bare baisserne som spør om det. Hun er overhodet ikke flink å møte opp på events. Verken ute, og i alle fall ikke hjemme. Feks dette kommende eventet her i DnB regi burde hun selvsagt deltatt i Agenda

Skjønner godt at hun ikke møter opp med den trause gjengen der

Dette er jo ikke smart share, men smart connect. Uavhengig kan det tyde på Elabs kan komme inn på stasjonære pcer og?