I utgangspunktet er Smart Connect en software som kobler sammen Motorola og Lenovo devicer.
Det betyr jo dog ikke at Elabs engang i fremtiden kan levere noen features til denne løsningen.
Leila bor vel i USA?
Litt usikker på hva du er ute etter med bildet her.
I posten til @Quickup refereres det til Smart Connect. Dette er en løsning som per dags dato ikke Elabs er en del av.
Var ment som bevis at det er noe Elabs tilbyr bare
At Elabs burde levert på denne løsningen er det ingen tvil om.
Kanskje plutselig eller en vakker dag
Elliptic har jo avtaler med alle 3 av de 5 på den listen der, og det ser jo dessverre ut som det at vivo tar markedsandeler, mens to av de andre taper. Det positive er at sammenlignet totalt sett globalt virker det som både OPPO, Vivo, transsion, xiaomi vokser i markedsandel. De aktørene står for ca. 39% av alle smartphones i 2024.
2024 var også et år hvor det ble shippet markant flere smartphones enn i 2023, markedet vokste med 6,4% mot 2023 ifølge IDC. I antall smartphones er det 70 millioner mer ila 2024. For de 4 som er nevnt betyr det at de shippet ca. 483 millioner telefoner.
https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS53072325
Forsåvidt helt sykt å tenke på at det selges godt over en milliard smartphones i året.
Hvis man legger til Elabs-kundene Honor og Motorola (Lenovo) med 5% hver, samt noen enda lenger bak …så står de aktørene for minst 50% av alle smartphones i 2024. Altså godt over 600 mill telefoner.
Kilde: Canalys Newsroom - Global smartphone market soared 7% in 2024 as vendors prepare for tricky 2025
Selv om de ikke er i alle telefonene, så om man sier 50 % av de som selges nå, og at de tjener 50 øre pr telefon så er jo 600 mill telefoner x 50 % andel x 50 øre = 150 mill i run-rate fremover!
Inntekten er et sted mellom 10 og 20 øre per enhet i mine tidligere beregninger.
Jeg tror dere glemmer vekten av Xiaomi her. Dette er en mye større aktør enn feks vivo. De shippet over 40 mill tlf i q4 og Elabs ville for noen år siden vært i de fleste av disse,mens de nå bare er i noen få. Vivo bruker Elabs flittig,transsion er vel ikke der enda. Jeg har en god anelse om hva prisen per tlf var for noen år siden,men den kan ha endret seg. Uansett er den nærmere 50 øre enn 10-20 øre er min gjetning.
Så Elabs har mye å gå på på smarttlf ved at eksisterende kunder øker bruken. Og da i størst grad Xiaomi.
Man må også huske at Redmi er viktigst. Det er der volumene til Xiaomi er, ikke i Xiaomitelefonene.
Xiaomi kom vel kun med noen få telefoner i 2024: Mi14 Ultra, Civi 4 Pro, Mix Fold 4, Mix Flip og Mi15. Kunne vært greit å være i Mi14/15, men resten har ikke noe særlig volum i forhold til Redmi-telefonene så vidt jeg vet.
Av disse går Civi mest mot mid-end, men dette var en Pro-modell…
Her går ikke Xiaomitelefonene mot markedet under 2500 rmb. Dette gir de til Redmi. Markedet under 2000 og 2500 rmb har store volum. Har delt litt info om noen Redmi-modeller og volum tidligere.
Ca 20-25% av volumet på tirsdag var shorthandel. Så ikke til å lure på om det belaster kursen. Men forhåpentligvis er det kun midlertidig😊
Vi er klare for positiv overraskelse☺
Må ikke skremme bort shorterene nå, vente til de har fått solgt alt de har lånt
Bra du er optimistisk
Må si jeg litt mer spent enn vanlig før rapport. Shorting i en såpass illikvid aksje er ikke noe jeg ville bedrevet uten å være rimelig sikker i min sak.
Kjøper den, men da bør de sitte på mer info enn oss?
Nå er vi jo blitt vant til lovnader om “gull og grønne skoger” fra Leila, men akkurat for denne rapporten så TROR og føler jeg at vi kan få veldig positive overraskelser.
Primært på inntektssiden, men også betryggende info om hvor godt og bredt de nå er hos Lenovo og i deres satsning på sømløshet fremover – og at dette samarbeidet er veldig langsiktig og “safe”. Kombinasjonen Smartphone og Lenovo vil på sikt kunne nå 500/50, dog vil det ta j… lang tid. Så jeg knytter mest spenning til hvordan ståa er på andre lanseringer og evt. nye avtaler. For, som vel nevnt av flere (bl.a. @Barcelona1986?), så er jo dette caset ganske kaldt og tregt hvis det kun blir med dette .
Det at Ledelsen gikk ut i sin tid og lovet 500 mill omsetning, er det mest idiotiske de har gjort. Det har skapt helt urealistiske forventninger til dette selskapet og svekket tilliten, som har vært reflektert i dette forum og andre de siste årene. Ja det er teoretisk mulig å komme opp i 500mill og 1000 mill for den del kun med Lenovo, siden dette er software. Men urealistisk etter min mening i nærmeste fremtid. Fokuser heller på at de vokser jevnt og trutt, så får heller et mega hopp i omsetningen bli en usannsynlig overraskelse.
Laget for gøy en grei oversikt, som viser hvor lite som skal til i Q4 mhp omsetning, før de kan vise til en enorm vekst for 2024, og hvor gøy det skal bli 27.feb, og se på hvor desperate shorterene blir ila denne dagen,da jeg tipper det blir få som vil selge. Men hvem vet med så høye forhåpninger det er her inne.
Gult: endring av omsetning for Q4
Blått: totalt omsetning for året
Rosa: totalt vekst for året.