Jeg har vel engang luftet et “best case” på 30 mill om jeg ikke husker feil. Base case 20?
Børsmeldinger Q4: Det var stille på telefonfronten. Det ble meldt lansering av 1 stk PC, den første med 2 sensorer.
Viktigst er Lenovo-kontrakt #9 lansert 11 nov. Denne omfatter ikke HPD, men seamless. Den inkluderer et ukjent antall PCer og samtidig, for første gang, “accessories”. Kontrakten er for lanseringer som skal skje over 2 år, 2025 og 2026.
Det er totalt umulig å gjette seg til up-front på denne kontrakten. Historisk ser vi antagelig fra høyt 1-sifret antall mNOK på de minste og opp mot 20 mNOK på de største med 20+ antall PCer på HPD.
Jeg er på 15-30 mill hvor alt under 20 er en stor skuffelse og hvor 25-30 er bra til veldig bra. For høyere beløp vil det innebære at kontrakt #9 er svært stor og /eller samtidig at enhetsinntekter fra mobil og PC nå har kommet opp på et høyt grunninntektsnivå.
OBS: Dette er fortsatt tåkete-krystallkule-anslag, ikke noe grunnlag for å verken kjøpe eller selge!!