Nei, det er antakelig bare en lite musikalsk / lite gjennomtenkt måte å snu opp-ned på dekning ut av det blå. Nytt for undertegnede. Spiller som sagt liten rolle, tallene og kontraktene bestemmer fremover.
I mine øyne helt super Q4 - så nå må de bare få landet PC OEMS så blir dette bra og eller bredt ut lennovo. Sparebank1 treffer jo helt latterlig nærme på inntekt for Q4. Lars på speeddial?
Mage til skræmme kampagne for sb igår
Sinnsykt bra, veldig positivt overrasket, over ALL forventning. t.o.m positiv cash flow og profitt !!
78 mill inntekter for smartphone alene i 2024. Det er jo kanon! Cashflow opp, ebitda positiv for året. Veldig positiv rapport i mine øyne i alle fall. Spent på hvordan markedet reagerer.
Totalt shippet 15 laptop i 2024, allerede 8 i 2025! - MWC er like rundt hjørnet!
Q4’24 revenue from contracts with customers
NOK 47.6m (+416%)
o Relatively even mix between milestone revenue
from smartphone contracts and shipments in the
smartphone and PC segment
Nå starter inntektene å bli noe av utover milestone også
Kommer det en PC oem til nå så fyres dette rett til himmels mener i alle fall jeg (og ja jeg er basert på dette selvsagt full lastet :p)
Ja dette var bra, bare synd SpareBank 1 Markets setter en demper på det hele… Om vi faller i dager så skjønner jeg ingenting ihvertfall
Håber ikke de slår et for stort brød op igen 🫣
Det stuntet de gjorde i går kan ta seg en bolle. Bare synd det ga anledning til (betydelig) inndekning.
Tett på 100 % vekst, lønnsomhet for året og det er lite/ingenting som tyder på at det ikke skal akselerere videre (tvert imot). Ikke et resultat og utsikter man syner tungt short akkurat.
Aldri har en analytiker truffet nærmere, jo stemmer de traff vel helt føre Q4 2022. Lars er nok glad i å prate… tro jeg skal ringe han føre neste Q
Jeg er enig med de som sier at dette var skittent spill og det fremstår åpenbart for meg at det var sammenheng mellom shortsen og analysen.
Nydelig Q4
Helt riktig, jeg økte i går basert på analysen fordi jeg trodde inntektene skulle være lavere i Q4, så jeg ble positivt overrasket over dette og basert på hvor treffsikre disse har vært på inntekter så gamblet jeg på det
Helt enig, merkelig at guru Kongslie nesten treffer på kronen på både revenue og resultat. Lars er nok litt for pratesyk , kanskje spesielt “for de som han vil holde seg inne med”. Enda merkeligere enn at Kongslie treffer på innertieren på tallene, er hans halvering av kursmålet. Lest hele analysen et par ganger, og det er bare ikke til å forstå.
Takk for analysen Kristoffer 1. Gir du oss en update når guruen kommenterer tallene?
Er dette lovlig?? Åpenbart at noen i Elabs gir ut konkrete resultater noen dager før. Ikke faen om han kan estimere så nøyaktig to ganger når Elabs har så strenge NDA’er og børsmeldinger. Sak for Finanstilsynet?
Hvertfall ikke når de selv skriver i analysen hvor innmari vanskelig det er å estimere ELABS… fishy!
Synes denne er verdt å legge merke til siden bruttomargin er i særklasse:
Set to continue revenue growth with low cost
increase, thereby delivering higher profitability
Denne er fin!